Gå til innhold

Lagre musikk fra LP'er digitalt

Anbefalte innlegg

Skriver her en post for min far, da han nå har funnet det for godt å lagre hele sin LP-samling digitalt. Jeg er klar over, og har også fortalt ham, at dette må bli en tidkrevende affære (ettersom platene må kopieres i sanntid).

Så langt som vi har kommet hittil:

Har fått koblet pc'en til en lavnivå-utgang på forsterkeren som LP-spilleren igjen er koblet till.

Spørsmålet er som følger: Er det noen her som har gjort slike prosjekter før, og i så fall kan anbefale god software til et slikt prosjekt?

Musikken skal lagres ukomprimert i første omgang, for så å brennes ut til cd'er senere.

Takk på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Vil absolutt anbefale Magix Audio Cleaning Lab til dette. Har selv brukt ptogrammet til å overføre en hel del LP-plater til CD. Programmet kan fjerne støy/klikk/hakk osv om du ønsker det, oppretter selv egne spor til hver låt (fungerer som oftest bra), og programmet kan selv brenne opptaket til CD når du er ferdig med å ta opp musikken. Å lagre som WAV/MP3 er heller ikke noe problem.

Jeg er meget fornøyd med det programmet og resultatene ihvertfall og vil absoultt anbefale det. Det finnes nok mange andre programmer som er like bra og kanskje bedre til dette formålet, men jeg har ingenting å utsette på Magix'en.

Ihvertfall kan du lese mer om det på Magix sine websider om du er interessert.

Vegard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...