mli Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Dette kortet bør du holde deg langt unna hvis du har planer om å forandre multiplier/klokke litt. Den har rett og slett ikke denne funksjonen. Hvem hadde trodd dette om Abit. Jeg mener "NF7-S" var jo et knallbra klokkekort! Jeg kjøpte et NF7-S2G. Tenkte det var et bra kort, men slik var det ikke. Min XP-mobile2400 kommer ikke høyere enn 133X6=800mhz. Er det noen som vet om det går å forandre multiplier et annet sted enn BIOS. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Let opp NVIDIA System Utility, last ned og kjør ivei.... Og, det er ingen skam å bruke CMOS Discarge jumper. (Reset BIOS) Lenke til kommentar
mli Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 hmm. Nvidia system utility funka ikke så bra. virker ikke som det er noen mulighet for å stille på MP. har prøvd å resette BIOS. da klokker den seg ned til 100X6 mhz. noen andre forslag??? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Har du sett i User´s manual side 4-4 ? Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 jeg har vert borti ett nf7-s2 og det virka ikke som om det gikk ann til å stille mp der heller, tror dette er pga s2 og s2g er beregnet for "jobb" pcer, der overklokking ikke er så aktuelt, problemet er at HK ikke gjenkjenner cpu, prøv å finn en bios som gjennkjenner prosessoren din, sånn at den kan stille mp til 13.5... Lenke til kommentar
mli Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Har du sett i User´s manual side 4-4 ? tror ikke users manual går til 4-4, min gjør ikke det. Hva står det der? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Har du sett i User´s manual side 4-4 ? tror ikke users manual går til 4-4, min gjør ikke det. Hva står det der? Du kan laste den ned fra abit sider. Klart der er justerbar multiplier :!: :!: Edit ROTFL Endret 23. januar 2005 av sveinsel Lenke til kommentar
mli Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Har du sett i User´s manual side 4-4 ? tror ikke users manual går til 4-4, min gjør ikke det. Hva står det der? Du kan laste den ned fra abit sider. Klart der er justerbar multiplier :!: :!: Edit ROTFL hehe, nei, user's manual går ikke lenger enn kapittel 3-33. og jeg har lest i manualen, ikke mye hjelp å hente fra den. noen flere forslag om hvordan stille MP Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 fantes i allefall ingen justeringsmuligheter for multiplier på s2 HK jeg har vært borti, og med tanke på at s2 og s2g er samme HK med/uten grafikk så går det vel greit å trekke den slutningen at mp ikke går å stille sånn uten videre iallefall... mli: send mail til abit og spør så får du sikkert svar Lenke til kommentar
mli Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 fantes i allefall ingen justeringsmuligheter for multiplier på s2 HK jeg har vært borti, og med tanke på at s2 og s2g er samme HK med/uten grafikk så går det vel greit å trekke den slutningen at mp ikke går å stille sånn uten videre iallefall... mli: send mail til abit og spør så får du sikkert svar hehe. har på en måte kommet til den samme konklusjonen selv, men jeg gir ikke opp. Har foresten sendt en mail til abit. her er min teori: problemet er jo det at S2G da ikke støtter XP-M prosessorer. Jeg har en palomino. Den går det greit med. Den starter opp med 133x12=1400. Grunnen er jo at palominoen har en låst MP. vanlige XP prosessorer har også låst MP, men ikke XP-M, pluss at XP-M har noen powersave funksjoner som senker MP automatisk når CPU idler. låter dette riktig? tullete av Abit å lage et hovedkort som ikke funker som det skal med XP-M prosessorer Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 riktig, xp-m prosessorer er ikke laget for å brukes i desktoper, derfor støtter ingen HK de, jeg har selv hatt nf7-s rev 2.0 og der booter den og på 800mhz... prøv å se om du kan finne en beta/moddet bios som støtter mobile cpu på dittt HK... Jeg tror ikke låst/ikke låst MP har så mye med saken å gjøre... Lenke til kommentar
mli Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 hmm. tror du er inn på noe der. du vet ikke tilfeldigvis om en side som har slike beta bioser? Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 nei, husker ikke, hovedpcen min er under oppgradering og jeg har alle bookmarks liggende på HD der hater p4 2.4 laptopen min Husker biosen jeg brukte på mitt nf7-s rev 2.0 var kallt "mantaray" og det hadde xp-m support... Lenke til kommentar
Houd.ini Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Her er ihvertfall en link til sida med Black Mantaray bioser for nf7s v2.0. Du kan kan jo ta utgangspunkt i den og lete derfra, men jeg tviler på at du finner allverdens med modede bioser for nf7- s2g, da det vel ikke akkurat er kortet disse diehard- mod'erne/entusiastene foretrekker. Jeg kjøpte et nf7s v2.0 demo1- kort fra komplett for 500,-, og min xp-m 2400+ 35w "fløy" rett opp på 205,5x12,2=2568mhz med originalbiosen (6.00pg). Kortet mitt takler 216fsb uten modifikasjon eller wiremoding eller noe (men ramen henger ikke med på tighte timinger), så det er tydeligvis ikke alle xp-m som trenger wiretrikset for å kjøre høyere fsb. Lenke til kommentar
mli Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) stønn... det er ingen modda bios til nf7s2g . da er det bare en ting jeg ikke har prøvd: returnere det til komplett. prøve å bytte i et annet kort Endret 24. januar 2005 av mli Lenke til kommentar
mli Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Nå har jeg fått svar. Det gikk selfølgelig ikke. Tusen takk komplett, jeg hater dere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå