Gå til innhold

abit nf7-s2g har ikke multiplier

mli

Anbefalte innlegg

Dette kortet bør du holde deg langt unna hvis du har planer om å forandre multiplier/klokke litt. Den har rett og slett ikke denne funksjonen. Hvem hadde trodd dette om Abit. Jeg mener "NF7-S" var jo et knallbra klokkekort! Jeg kjøpte et NF7-S2G. Tenkte det var et bra kort, men slik var det ikke. Min XP-mobile2400 kommer ikke høyere enn 133X6=800mhz. Er det noen som vet om det går å forandre multiplier et annet sted enn BIOS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm. Nvidia system utility funka ikke så bra. virker ikke som det er noen mulighet for å stille på MP.

har prøvd å resette BIOS. da klokker den seg ned til 100X6 mhz.

noen andre forslag???

Lenke til kommentar

jeg har vert borti ett nf7-s2 og det virka ikke som om det gikk ann til å stille mp der heller, tror dette er pga s2 og s2g er beregnet for "jobb" pcer, der overklokking ikke er så aktuelt, problemet er at HK ikke gjenkjenner cpu, prøv å finn en bios som gjennkjenner prosessoren din, sånn at den kan stille mp til 13.5...

Lenke til kommentar
Har du sett i User´s manual side 4-4 ?

tror ikke users manual går til 4-4, min gjør ikke det. Hva står det der?

Du kan laste den ned fra abit sider.

Klart der er justerbar multiplier :D:D :!: :!:

Edit :green::green: ROTFL

hehe, nei, user's manual går ikke lenger enn kapittel 3-33. og jeg har lest i manualen, ikke mye hjelp å hente fra den.

noen flere forslag om hvordan stille MP

Lenke til kommentar

fantes i allefall ingen justeringsmuligheter for multiplier på s2 HK jeg har vært borti, og med tanke på at s2 og s2g er samme HK med/uten grafikk så går det vel greit å trekke den slutningen at mp ikke går å stille sånn uten videre iallefall...

mli: send mail til abit og spør så får du sikkert svar :thumbup:

Lenke til kommentar
fantes i allefall ingen justeringsmuligheter for multiplier på s2 HK jeg har vært borti, og med tanke på at s2 og s2g er samme HK med/uten grafikk så går det vel greit å trekke den slutningen at mp ikke går å stille sånn uten videre iallefall...

mli: send mail til abit og spør så får du sikkert svar :thumbup:

hehe. har på en måte kommet til den samme konklusjonen selv, men jeg gir ikke opp. Har foresten sendt en mail til abit.

her er min teori: problemet er jo det at S2G da ikke støtter XP-M prosessorer. Jeg har en palomino. Den går det greit med. Den starter opp med 133x12=1400. Grunnen er jo at palominoen har en låst MP. vanlige XP prosessorer har også låst MP, men ikke XP-M, pluss at XP-M har noen powersave funksjoner som senker MP automatisk når CPU idler. låter dette riktig? :p

tullete av Abit å lage et hovedkort som ikke funker som det skal med XP-M prosessorer

Lenke til kommentar

riktig, xp-m prosessorer er ikke laget for å brukes i desktoper, derfor støtter ingen HK de, jeg har selv hatt nf7-s rev 2.0 og der booter den og på 800mhz... prøv å se om du kan finne en beta/moddet bios som støtter mobile cpu på dittt HK...

Jeg tror ikke låst/ikke låst MP har så mye med saken å gjøre...

Lenke til kommentar

Her er ihvertfall en link til sida med Black Mantaray bioser for nf7s v2.0.

Du kan kan jo ta utgangspunkt i den og lete derfra, men jeg tviler på at du finner allverdens med modede bioser for nf7- s2g, da det vel ikke akkurat er kortet disse diehard- mod'erne/entusiastene foretrekker. Jeg kjøpte et nf7s v2.0 demo1- kort fra komplett for 500,-, og min xp-m 2400+ 35w "fløy" rett opp på 205,5x12,2=2568mhz med originalbiosen (6.00pg). Kortet mitt takler 216fsb uten modifikasjon eller wiremoding eller noe (men ramen henger ikke med på tighte timinger), så det er tydeligvis ikke alle xp-m som trenger wiretrikset for å kjøre høyere fsb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...