HondaNSR Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Er det mulig å importere mobiler selv ifra produsenten uten å måtte kjøpe flere hundre mobiler? Hvordan? Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Er det mulig å importere mobiler selv ifra produsenten uten å måtte kjøpe flere hundre mobiler?Hvordan? Jeg tror ikke produsenten ville vært så positiv til dette. Det vil jo bli dyrere og mer jobb å sende 2-3 telefoner til en fyr, enn flere hundre til butikker. Send en mail til F.eks nokia og spør. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Trur ikkje det er så veldig lett når den vanlige rekkefølga er: Produsent->grossist->forhandler. Dei største selskapa forhandler nok direkte med produsent, men at små kjeder gjer det iforhold til innkjøp trur eg ikkje. Og då kan du vel tenkte deg sjølv kor villig f.eks nokia eller SE vil ha noko som helst med privatpersoner som skal kjøpe 1-5 telefoner, når vanlige forhandliger er pris på heile produksjonspartiet av ein spesifikk modell (slik Telenor gjorde det med MC60 jula 2003) mvh JanEirik Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Men hva med mobiler som er brukt som testmobiler for bl.a. amobil.no o.l. De er det vel litt enklere å få tak i. Og billigere. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Testmobiler tror jeg ikke det er lov til å videreselge. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Testmobiler tror jeg ikke det er lov til å videreselge. Hvorfor ikke? Har Bondevik bestemt det? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Testmobiler tror jeg ikke det er lov til å videreselge. Hvorfor ikke? Har Bondevik bestemt det? tror du oppriktig talt at produsentene lar folk selge testmobilene som ikke er helt ferdig/sluppet på markedet og tjene penger på det? De fleste som sender ut telefoner, sender ut et fåtall slik at alle skribenter må dele på samme telefon. er ikke gitt at man må ha loven på siden side, men firma som bestemmer. Hvis amobil vil fortsette med å få slike telefoner så burde de da holde seg til bestemmelsene....tror du også greier å inse det Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Testmobiler tror jeg ikke det er lov til å videreselge. Hvorfor ikke? Har Bondevik bestemt det? tror du oppriktig talt at produsentene lar folk selge testmobilene som ikke er helt ferdig/sluppet på markedet og tjene penger på det? De fleste som sender ut telefoner, sender ut et fåtall slik at alle skribenter må dele på samme telefon. er ikke gitt at man må ha loven på siden side, men firma som bestemmer. Hvis amobil vil fortsette med å få slike telefoner så burde de da holde seg til bestemmelsene....tror du også greier å inse det Jeg tenkte ikke på prototypene/de første mobilene, men mobiler som har vært på markedet en måneds tid og som amobil.no, elkjøp eller andre selger/tester mobiler. Hørte nemlig med amobil.no hva som skjer med mobilene etter at de er testet, og de sa at da ble de sendt tilbake til produsenten. Disse mobilene kan iokke selges, så hva gjør de med de? Hvorfor ikke selge de? Og om du går til importørsentralen i oslo, er det mulig å kjøpe noe der? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Testmobiler tror jeg ikke det er lov til å videreselge. Hvorfor ikke? Har Bondevik bestemt det? tror du oppriktig talt at produsentene lar folk selge testmobilene som ikke er helt ferdig/sluppet på markedet og tjene penger på det? De fleste som sender ut telefoner, sender ut et fåtall slik at alle skribenter må dele på samme telefon. er ikke gitt at man må ha loven på siden side, men firma som bestemmer. Hvis amobil vil fortsette med å få slike telefoner så burde de da holde seg til bestemmelsene....tror du også greier å inse det Jeg tenkte ikke på prototypene/de første mobilene, men mobiler som har vært på markedet en måneds tid og som amobil.no, elkjøp eller andre selger/tester mobiler. Hørte nemlig med amobil.no hva som skjer med mobilene etter at de er testet, og de sa at da ble de sendt tilbake til produsenten. Disse mobilene kan iokke selges, så hva gjør de med de? Hvorfor ikke selge de? Og om du går til importørsentralen i oslo, er det mulig å kjøpe noe der? som jeg sa så er det høyst sansynlig at disse blir gitt til andre skribenter. Hvorfor skal de da sende en ny telefon, og selge den brukte. Det er mot all logisk tenking... Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Kjøpe av grossist da? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Da må du først ha ditt eget firma som _videreselger_ mobiler. Og så tegne avtale med en grossist. Grossistene selger ikke til folk som ikke er forhandlere. Lenke til kommentar
Merathio Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Nei, du kan ikke importere mobiler selv. Ihvertfall ikke fra oss, Nokia. Mobiler som vi sender ut til testing returneres til oss, og hva gjør vi med dem? Jo, vi resirkulerer dem. Kjøpe fra importør? Nei, importør har ikke lov til (av produsent) å selge til privatpersoner. Mvh annsatt i Nokia Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Mobiler som vi sender ut til testing returneres til oss, og hva gjør vi med dem? Jo, vi resirkulerer dem. Resirkulerer dem? Mener du bang kjønsj og borte? Lenke til kommentar
Merathio Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Mobiler som vi sender ut til testing returneres til oss, og hva gjør vi med dem? Jo, vi resirkulerer dem. Resirkulerer dem? Mener du bang kjønsj og borte? Ja, som i resirkulert i henhold til miljøforeskriftene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå