Gå til innhold

Cloning av windoze 2000 fra raid0 til IDE

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.... Har fått problem med cloning av min win 2000 partisjon.

Min setup:

HK MSI MS6380E

Skjermkort : Gainward Fx 5900

Disk 1 og 2 Maxtor 80 GB i Raid 0 149gb formatert (innebygd i HK MBFasttrack Promise PDC20276)

Disk 3 IDE master : Maxtor 200 GB

Disk 4 IDE secondary : IBM 100 GB

+ mye annet som ikke angår denne tråden

Partisjoner:

Raid0 149 GB alle partisjoner fat32

1: 2 gb ubrukt hidden primary

2: 5 gb ubrukt hidden primary

3: 8 gb c: win ME primary active

4: 30 gb d: winxpsp1 logical

5 : 20 gb e: win2000 logical

6,7,8 F,g,h rene data partisjoner

Disk 2 ide master

c: clone av raid0 winme

d: clone av raid0 winxp

e: skal bli clone av raid0 win2k (her er problemet)

fgh: Samme som raid0

Disk 3 ide slave

Skal ha winxp sp2 til spill

har Mandrake linux 10.1

1 partisjon til data

Så til problemet:

Jeg clonet raid partisjonene fra raid0 diskene til ide master disken på 200 gb

med norton Ghost 9.0 og det gikk glatt med alt annet enn win2000 sp4. Millenium og

XP startet uten ett mukk, men win 2k startet til den kom til login skjermen og logget ut og inn og ut og inn etc. så kjørte jeg sysprep uten parameter på kilde disken og minisetup krasjet på destinasjon disken men gikk fint på kilde disken. Så prøvde jeg

sysprep /pnp og da tok destinasjon installasjon c: og den skal ha e: (det kunne ikke funke) Brukte sysprep 1.1 som jeg lastet fra ms.com. er det noen som har erfaringer med win2k og cloning av win2k fra scsi/raid0 til IDE her ? må jeg lage en .inf fil til sysprep og hvorfor krasjer setupcl.exe på win2k når jeg ikke må kjøre sysprep på XP og ME ??? win2k booter fint men krasjer når den "register components"

Håper du gidder å svare. Må være noen som ha kjøpt ny disk og clonet fra gammel til ny og raid0 til ide. har prøvd google !!!! M$ har en million sider på sin KB men jeg vil ikke bruke et par år på dette.

PS: grunnen til at jeg vil ha operativsystemene over til IDE er at dei kan leses av boot disketter og cder og manipuleres av verktøy som acronis diskimage og partitionmagic og me boot disk uten å latste raid drivere. skulle vel aldri brukt raid til OS'er men kun til lagring. men det er 3 år siden..... kan f.eks ikke legge linux på raid kun ide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...