Tha_Zaynt Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg bare lurer på om det finnes et program som du kan forhåndsinnstillle når pc'en skal slå seg av og på, slik at jeg slipper å dra hjem for å slå av eller reebote serveren hvis jeg f.eks er på ferie. Helst gratis... Lenke til kommentar
olear Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Du sier ikke hvilket OS du kjører, på f.eks Linux så skriver du bare shutdown -r tid. Regner med at Windows også har en lignende funksjon. Endret 23. januar 2005 av olear Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jepp, det er nesten det samme i XP. Usage: shutdown [-i | -l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\computername] [-t xx] [-c "comment"] [-d up:xx:yy] No args Display this message (same as -?) -i Display GUI interface, must be the first option -l Log off (cannot be used with -m option) -s Shutdown the computer -r Shutdown and restart the computer -a Abort a system shutdown -m \\computername Remote computer to shutdown/restart/abort -t xx Set timeout for shutdown to xx seconds -c "comment" Shutdown comment (maximum of 127 haracters) -f Forces running applications to close without warning -d [p]:xx:yy The reason code for the shutdown u is the user code p is a planned shutdown code xx is the major reason code (positive integer less than 256) yy is the minor reason code (positive integer less than 65536) Men som sagt, det er en fordel å fortelle hva slags OS du kjører. Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 For automatikk kan du bruke AT som f.eks her: (windows) AT 22:00 /interactive /every:M,T,W,Th,F,S,Su "shutdown -r -f -t 0" Når det gjelder å starte maskinen igjen så har mange (alle?) maskiner med AWARD bios mulighet for oppstart på gitt tidspunkt hver X. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå