stue Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Opplevde å være uten dekning, fordi telefonen akkurat sto og skiftet mellom 3g-nett og gsm. Hadde jeg kunne gått inn på telefonen, og valgt gsm, så ville jeg hatt full dekning. Men i denne situasjonen ble jeg helt uten dekning, og kunne verken ringe ut, eller motta samtaler... Noen som har opplevd samme problemet?? Det er jo helt uholdbart. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Er du 'under' dekning? Se dette dekningskartet, for telenor (Velg UMTS og 'dekning utendørs' i rullegardinen til høyre) Endret 4. mars 2005 av Remerser Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Opplevde å være uten dekning, fordi telefonen akkurat sto og skiftet mellom 3g-nett og gsm. Hadde jeg kunne gått inn på telefonen, og valgt gsm, så ville jeg hatt full dekning. Men i denne situasjonen ble jeg helt uten dekning, og kunne verken ringe ut, eller motta samtaler... Noen som har opplevd samme problemet?? Det er jo helt uholdbart. Ja, har hatt akkurat samme problemet! Varte bare et par dager før det plutselig ble bedre 3G-dekning, så nå har jeg nesten full dekning. Vet egentlig ikke om det er noe man kan gjøre med det annet en å flytte til steder med/uten 3G-dekning. Lenke til kommentar
stue Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg var på besøk et sted. De jeg var på besøk hos hadde gamle og gode nokatelefoner med full gsm-dekning. Så kommer jeg der med min "moderne" telefon, og kan verken ringe eller motta samtaler fordi den ikke takler forholdene!! Veldig synd man ikke manuelt kan gå inn på menysystemet, og be den gå over på gsm. Jeg måtte låne en gammel nokia-telefon, for å ta en samtale. Det er jo ganske sykt.... Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Har du ikke 3G dekning i området hvor du bor, når dekningskartet på telenor.no viser det? Jeg for min del har full 3G dekning, jeg har faktisk ikke beveget meg ut av 3G dekning området enda. Men er fullstendig enig i at det burde være en plass som du f.eks. kunne stille at den skulle holde seg til GSM / Automatisk / 3G. Lenke til kommentar
stue Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg har dekning der hvor jeg bor. Har aldri opplevd dette før. Men jeg dro langt avgårde for å besøke noen bekjente. De har full gsm-dekning der, men 3g-nettet var enten helt fraværende, eller så vidt mottatt. For det meste av tiden, så hadde jeg ikke dekning i det hele tatt, fordi telefonen hele tiden prøvde å "klamre" seg til den svake 3g-dekningen. Mine venner satt der og lo og smilte, med full dekning. De kunne mottat meldinger, smser osv. Mens jeg satt der og prøvde å foreta noen oppringninger med min nye "kule" telefon. Men nei, ingen dekning på min telefon. I flere timer, så var jeg helt uten dekning. Ironien her, er jo at jeg kunne hatt full gsm-dekning ( som mine bekjente hadde på sinne eldgamle nokiatelefoner). Hele situasjonen er jo sinnsyk. Det er jo helt elementært at man ALLTID skal ha dekning, og mulighet til å ringe fra sin mobiltelefon. Hvis man ikke kan stole på at telefonen er under dekning, så kan man like gjerne gå tilbake til gamel nokia-telefoner med gsm-nett. Lenke til kommentar
palandw Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 ser ikke helt problemet her. dere vet at det bare er å sette på manuelt nettverk, og ikke velge 3G-nettverket!?? Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 ser ikke helt problemet her. dere vet at det bare er å sette på manuelt nettverk, og ikke velge 3G-nettverket!?? Er det mulig? Hvordan? Lenke til kommentar
stue Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Ja, går dette ann da? Jeg trodde det var umulig. Og det er veldig synd for det å være uten mobildekning er som å miste en arm eller noe. Og det er ekstra ille når du vet at du kunne hatt full dekning på gsm-nettet. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Ikke for å gni noen inn her, men har selv aldri opplevd å være uten dekning. Selv ikke i de dypeste kjellere. Har som regel bedre dekning enn de rundt meg. Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Meny -> Verktøy -> Innstillinger -> Nettverk -> Valg av operatør -> Manuell. Da vil den søke etter alle mulige operatører, og når den er ferdig kommer det: Telenor 3G Telenor GSM NetCom GSM osv. osv. Jeg prøvde å velge Telenor GSM, men den holder seg enda til 3G etter det. Det er litt rart. Men er alltid verdt et forsøk. Lenke til kommentar
simson Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Opplevde dette problemet for første gang i London i helga. Utrolig irriterende! Jeg fikk løst det ved å skru av og på telefonen, men det er jo mulig det var tilfeldig. Uansett er det latterlig at en mobil til flere tusen kroner kan være uten dekning i flere timer - selv om den har tilgang til både 3G og GSM-nettet... Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Les denne posten, som viser hvordan du kan få 6630 å holde seg fast til GSM; http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=386799 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå