Gå til innhold

HL2 18+ Hva synes dere om aldersgrensen?


Anbefalte innlegg

Hva synes dere om 18+ på HL2?

jeg synes ikke noe om aldersgrense jeg. kan ikke folk få bestemme selv a. hvis spillet blir for skummelt så er det jo bare å slå det a. og i såfall hvis man er så dum at etter man har spillt dette spillet så går man rundt på gaten å skyter folk å trur det er greit, da er man på sinnsykehus før man rekker noe sånt. LOL

Det jo strengt tatt ikkje ein aldersgrense, men ein indikasjon på kva aldersgruppe spelet passer til. Sikkert veldig greit for foreldre som ikkje har peiling på spel og skal kjøpe eit til sønn/datter. Kven som helst har jo lov å kjøpe spel med 18 års "grense".

Ikkje vist du kjøper det på elkjøp.

Endret av aleksanderrr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, har personlig ikke prøvd HL2, men HL sin 16 års grense syns jeg var hard.. Vil egentlig ikke kalle det for voldelig når man går rundt og skyter zombier og monster fra verdensrommet.. Ser man en zombie ska de som gjør det heller få lov til å skyte an..

 

Seriøst,, man kan ikke si det å skyte monster på spill fører til at en 15 åring med tilgang til våpen går ut på gaten og plaffer ned folk..

Lenke til kommentar

Har det egentlig noe å si da? Spiller du ikke spillet uansett om det er 3+ eller 18+ så lenge du synes det er et morsomt spill? Det har ihverfall jeg aldri brydd meg noe serlig om, blir jeg voldelig så har ikke det noe med dataspill og gjøre likevel... :whistle:

Endret av Izor
Lenke til kommentar
Hva synes dere om 18+ på HL2?

jeg synes ikke noe om aldersgrense jeg. kan ikke folk få bestemme selv a. hvis spillet blir for skummelt så er det jo bare å slå det a. og i såfall hvis man er så dum at etter man har spillt dette spillet så går man rundt på gaten å skyter folk å trur det er greit, da er man på sinnsykehus før man rekker noe sånt. LOL

Det jo strengt tatt ikkje ein aldersgrense, men ein indikasjon på kva aldersgruppe spelet passer til. Sikkert veldig greit for foreldre som ikkje har peiling på spel og skal kjøpe eit til sønn/datter. Kven som helst har jo lov å kjøpe spel med 18 års "grense".

ja hvis man ser sånn på det så er detr vell greit. men jeg synes fortsatt aldersgrensene er litt "stive" i norge.

 

kan vell hende at jeg synes det fordi det skal VEEELDIG mye til fpr å skreme meg. heheLOL

Lenke til kommentar
Hva synes dere om 18+ på HL2?

jeg synes ikke noe om aldersgrense jeg. kan ikke folk få bestemme selv a. hvis spillet blir for skummelt så er det jo bare å slå det a. og i såfall hvis man er så dum at etter man har spillt dette spillet så går man rundt på gaten å skyter folk å trur det er greit, da er man på sinnsykehus før man rekker noe sånt. LOL

Det jo strengt tatt ikkje ein aldersgrense, men ein indikasjon på kva aldersgruppe spelet passer til. Sikkert veldig greit for foreldre som ikkje har peiling på spel og skal kjøpe eit til sønn/datter. Kven som helst har jo lov å kjøpe spel med 18 års "grense".

Ikke helt sant må jeg si. NÅr GTA San andreas kom ut så måtte man faktisk være 18 år for å få kjøpt dette spillet. Jeg ble spurt om leg...

 

Syns også at det er helt greit med 18+ på dette da spillet til mange tider blir ganske uhyggelig. Spesielt Ravenholm. Må innrømme at jeg syns spillet noen ganger ble værre enn doom 3 :p

Endret av joa1234
Lenke til kommentar

18 år er helt på sin plass. Egentlig er jeg imot aldersgrenser, da jeg mener vi alle er forskjellige og at spill blir mye hardere "straffet". Men når vi først skal ha en grense synes jeg Half-Life 2 kvalifiserer til 18 år. Her skyter man det meste som beveger seg, tar livet av zombier på de mest bestialske måter og blodsprut er en del av spillets gang. Den realstiske grafikken gjør det ikke akkurat mindre voldelig.

Lenke til kommentar

Vel, ser man bort ifra Ravenholm(som faktisk var den enste plassen i spillet der nakkehårene reiste seg når man kunne høre vesingen av en zombie som kom bakfra, mens blodet sprutet utover skjermen) er det vel ingenting som tilsier at dette spillet skal ha 18 års grense:

 

Tjaa, det er jo ikke bare blod og gørr, men også mennesker som bur i slumforhold etc, så grei aldersgrense.

 

Jeg tror nok ikke at å se mennesker som lever i slumforhold fortjener 18 års aldersgrense....

 

 

Men tilbake til zombieslaktingen. Enhver 16-åring (og 13-åring for den saks skyld), vil normalt sett ikke ta skade av litt overdreven fiksjon. Til sammen ligning til spill som f.eks. Man hunter, hvor man slakter ned mennesker på skrekkelige måter og torturerer dem, så kommer ikke dette spillet i nærheten av det nivået.

 

Se f.eks. på ringenes herre. Blodig nedslakting av orker og troll. Er det så mye bedre da? Da hadde da bare 12-årsgrense.....

 

 

Så gjelder det den krasse kritikken av GTA-spillene. Særlig i det siste, så fortjener ikke GTA 18 års aldersgrense. Spillet oppfordrer ikke til vold, men virker motsatt. Om man går løs på folk på gata, kan jeg love deg at du ikke kommer til å overleve lenge. Purken er etter deg med en gang. Grafikken har også et visst tegneseriepreg. Men den fortjener vel 16-år som nesten alle andre skytespill.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...