stor0y Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) hei og hå ! =) jeg har nå funnet ut at jeg skal investerre i dvd brenner, og lurer felt på hvilke type dvd plater jeg skal kjøpe, hørt og lest mye om - og + men sjønner meg ikke helt på det. så det jeg lurer på, hvilke av dem er det så er best ? jo! er det noen som har peiling på cd\dvd label kits ? har små sett litt på komplett, men er ikke helt sikker på det område heller men tenkte mest på sånn "glatte" lab`ler (sånn som ser ut som "ekte" dvd`er) ) noen som har erfaringenr me dette, å kunne anbefalt et bra kit? takker på forhånd for hjelpen ps. vist det er til noen hjelp, så skal jeg kjøpe: NEC DVD recorder ND-3520A Endret 23. januar 2005 av stor0y Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Hei eg har den brenneren som du har tenkt og kjøpe! Eg skal love deg at dette er en kjempe brenner og du kommer ikkje til og angre et sekund! Forsjell på + og - : Eg lurer på det samme eg og! Men eg har hørt dette: + :Er noen kjempe gode plater vis du skal bruke dei til pcen men kan ikke leses i en dvd spiller. - :Er gode vis du skal ha dem til en dvd spiller. PS: Har kun hørt dette! MPX Har brenner du har tenkt og kjøpe! Se her: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=44386 Endret 23. januar 2005 av eddielie30 Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) For å klarne opp litt, + og - formatet er cirka like utbredt på stasjonære DVD spillere, noen støtter begge, mens noen bare støtter - eller +. Pluss formatet er generelt best, det har bedre holdbarhet, bedre myntet på data bruk og passer i de fleste stasjonære DVD spillere. Kjøp en brenner som takler begge. Jeg har selv en Plextor brenner. Noen brennere, inkludert min kan brenne + plater som om den var en kjøpe film. Det gjør at du slipper å tenke på om spilleren støtter + eller -. Spilleren vil selv om den egentlig bare støtter det ene formatet alltid støtte + platen fordi den er laget som om det var en kjøpe plate. Vet ikke om NEC brenneren som du skal kjøpe støtter dette (det kalles bitsetting), men kanskje noen andre kan svare på det. Anbefaler deg en printer som kan printe direkte på DVD plater i stedet for labeling kits. Endret 23. januar 2005 av JoergenJonassen Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 NEC brennere støtter ikke bitsetting med original firmware. Skal du ha en NEC brenner til å støtte bitsetting, må du ha uoriginal firmware, og da bryter du garantien på brenneren. Jeg ville heller anbefalt en BenQ DW1620 Pro til omtrent samme pris som NEC. Denne leser gamle slitte plater mye bedre, liker lavkvalitetsplater bedre, og ikke minst så støtter den bitsetting med original firmware. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Når det kommer til printing av plater, så kjøp deg en printer som kan skrive rett på plate - det blir mye bedre en de print, lim, og press på "kit'ene" som selges. Det koster litt mer, men er verdt det (spesielt dersom du trenger en ny skriver uansett.) Lenke til kommentar
stor0y Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 takker alle for hjelpen !! føller jeg ble litt klokkere nå finnest det skrivere som skriver rett på skiva ! wow, er nytt for meg, er det noen som har enn sånn enn og anbefalle o ? (blir litt vel mye spørring, men har ikke så mye peil) Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 takker alle for hjelpen !! føller jeg ble litt klokkere nå finnest det skrivere som skriver rett på skiva ! wow, er nytt for meg, er det noen som har enn sånn enn og anbefalle o ? (blir litt vel mye spørring, men har ikke så mye peil) Canon IP 4000 Pixma, koster rundt 1600,- Relativt billig blekk også, og en knallprinter. Har en slik selv, og er strålende fornøyd. Lenke til kommentar
stor0y Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 mange takk wipeout ! jeg har ikke printer fra før, så det er jo nesten et myst at jeg skaffe det også. jeg var faktisk å så litt rundt om på printere nu, og såg på kvalitet på papir, da kom jeg over "foto" papir, tror du det ser best ut til å ha inni dvd coverene ? vil liksom få det mest troverdig som mulig =) Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg bruker kun fotopapir på min covere, og det blir meget bra. Et tips er å kjøpe Canon fototpapir, hvis du kjøper Canon skriver. For fotopapir er faktisk optimalisert til hver enkelt produsent. Lenke til kommentar
stor0y Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 woho ! er så gira på dette nå ! =) enn siste ting til, får at det skal gå og skrive rett på dvd plata, må jeg ha sånne dvd`er som støtter "print in" da ? tnx you all ! =) Lenke til kommentar
holvik Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Det bruker å stå "Printable" på de DVD/CD platene som er egnet til å putte inn i en skriver. Anbefalt papir til cover hvis du har Canon skriver: "Canon Matte Photo Paper MP-101" Lenke til kommentar
?????? Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Har prøvd med alt slags mulig billig papir, men funnet ut at Photo-Real Glossy paper fungerer bra. Er printasia som produserer det. Får kjøpt det hos Rema og photo butikker. 90 kr for 50 stk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå