Zlasher Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg finner ikke sata-disken min. Aller helst ville jeg hatt den som master, og en annen ide-disk som slave. Men finner altså ikke sata'en. Noen som kan hjelpe? HK'et mitt er et Asus A7N8X-E Deluxe Socket A hvis det kunne hjelpe... Mvh Zlash Lenke til kommentar
hainz Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Du må lage en SATA boot disk (må være floppy) les instruksjonsboka til hovedkortet Lenke til kommentar
maedox Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Du må bruke driverdisken som fulgte med ja Husk at S-ATA- og IDE-kontrollerne er to separate kontrollere på hovedkortet, så begge diskene må være master. På S-ATA er alle enheter master, mens gamle IDE (P-ATA) har en master og en slave. Lenke til kommentar
eiriksun Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hei, jeg har samme problemområde som deg, men har gjord sata disken til systemdisk og min gamle IDE disk til lagring. Begge står i master, men det går veldig tregt å spille av f.eks filmer fra IDE disken. Noen som vet hvorfor? Dette var ikke noe problem når jeg bare hadde to IDE-disker. Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Zlasher Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Hmm, får vel prøve det.. Men jeg har et problem ettersom at jeg ikke har floppystasjon, har jeg ikke? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Du må dessverre ha en diskettstasjon ja. Men de er jo rimelig billige hvor som helst de selger datautstyr. Lenke til kommentar
Zlasher Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Key. Diskettstasjon skal vel ikke være noe problem å få tak i. Men kan noen informere meg nærmere om hva jeg skal gjøre etter jeg har mekka floppy'en? Er ikke akkurat hardware-ekspert, og kunne vært greit om noen veileda meg litt mer detaljert... Mvh nub-Zlash Endret 23. januar 2005 av Zlasher Lenke til kommentar
maedox Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Last ned denne og pakk opp til disketten: http://www.asus.it/support/download/select...050.zip~zaqwedc Når du så kjører Windows XP setupen trykker du F6 når det står. Windows spør da etter disketten, og ting skal gå greit derfra. Harddisken skal komme opp i lista over partisjoner du kan installere på som vanlig. Lenke til kommentar
Zlasher Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Tusen takk! Skal vel klare meg herfra. Bare èn liten ting til: Skal jeg installere windows på den disketten da? Får jeg da XP på sata'en? Men som sagt finner jeg det sikkert Takk for all hjelp! Mvh Glad-Zlash Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå