Svulst Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Er Celeron-prosessorer virkelig søppel? I så fall hvorfor?? Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Det er jo ikke søppel, Celeron er ikke å anbefale. Ganske utdatert(ikke snakk om Celeron D??). Med sammenligning med P4 så er væll Celeron ''søppel'' . Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Er Celeron-prosessorer virkelig søppel?I så fall hvorfor?? Celeron basert på Northwood var en heller svak prosessor, men de nye Celeron D basert på Prescot er langt bedre. Celeron er en svakere cpu enn Pentium, men det er også meningen. For å vurdere Celeron så må man se på prisen, hvilken ytelse man får, og ytelsen til alternative cpu'er i samme prissegment. Som en budget-cpu så er Celeron D en riktig bra cpu Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Siden Celeron er bassert kun på 128kb Cache på L2 er det ikke topp ytelse. Den fungerer bra til ikke så store applikasjoner men ikke til strørre spill og programmer men helt greit til programmer som ikke krever så mye. Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Siden Celeron er bassert kun på 128kb Cache på L2 er det ikke topp ytelse. Den fungerer bra til ikke så store applikasjoner men ikke til strørre spill og programmer men helt greit til programmer som ikke krever så mye. Prescot-baserte Celeron D har 256kB L2 cache. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Har hatt en celeron basert på northwood kjerne, den ga ikke særlig mye ytelse per krone. Ville heller feks kjøpt en Amd xp til tilsvarende pris. 800poster Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Jeg hadde en Celeron D 2.8 ghz og byttet til Athlon 64 2800+ og forskjellen var rimelig stor..Prisen for AMD prosessoren er ett par 100 lapper ekstra med boxed versjon..Jeg er på vei med å lage en test mellom de 2 prosessorene, har blitt litt forsinkelse med den..Skal prøve å få den ferdig i løpet av uken..Viser hvordan de arbeider i program, syntetiske tester og spill..Testene var kjørt med Radeon 9600XT og skal bytte ut XT med Geforce 6600 GT for morro skyld for å se hvordan det skjermkortet yter i forhold.. Endret 24. januar 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hei! Har en Intel Celeron 2.00 Ghz Northwood med 128 kb L2 cache. HER er linken til et innlegg jeg postet på www.overklokking.no. Her finner du litt info. ang. cpuen min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå