nyk Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Jeg skal ha hjemmenettverk snart og jeg skal dele internett med de andre, og her er spørsmålet: kan jeg dele internetten med andre uten en router bare med en vanlig switch eller hub? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Ja det kan du. hvis du bare skal dele oppkobling mellom to maskiner feks adsl. sett to nettverkskort i den ene. den vil fungere som en G-W. men skal du dele mellom flere maskiner er en router det beste. klart du kan gjøre som nevnt først og bare at du setter en hub eller noe mellom G-W og de andre. (ja jeg vet kjipt forklart) _________________ [ Denne Melding var redigert av: Goebbels på 2002-06-14 23:29 ] Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Fjern bildet! Det spørs hvilke internett-leverandør du har. Telenor må du ha en maskin som NAT-server eller en router som støtter PPPoE-protokollen... Du trenger ikke ha to nettverkskort. Jeg skjønner ikke hvorfor alle sier det! Du kan ha en maskin stående som en Nat(Network Adress Translator)-sever. Da trenger du et proxy-program som f. eks winproxy. Problemet er da at den må stå på hele tiden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå