eivindhg Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Har nå ventet en hel måned på min Netshop 1557gls som jeg sendte inn til Netshop pga. at prosessoren hadde streika. Har sendt flere mail, men de sier bare, "den kommer snart, den kommer snart". Begynner å bli temmelig lei dette, og lurte på om jeg har noen rettigheter etc. siden det tar så lang tid? Er helt avhengig av å ha en pc, og får ikke gjort leksene mine ordentlig uten. Takker for all hjelp jeg kan få, Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Kom med trusler om at du klager til forbrukerrådet om du ikke får den øyeblikkelig! Ellers kan du ta en titt her og se hvilke rettigheter du har: http://forbrukerportalen.no/ Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 CPU hastigheten? Netshop.no har kun inne 1,7 og 1,8Ghz Dothan så viss din GLS hadde 1,5 eller 1,6 eller 2,0Ghz så må du vente litt Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Du har ingen spesielle rettigheter... Jeg ventet 1 og en halv måned på retur av minne hos pcutstyr, fikk ikke noe igjen for ventetida, og det var i november... Hvorfor ringer du de bare ikke å spør, istedet for å lage en tråd om det? Er null telefonkø hos de, tar telefonen med en gang... Spør de og jeg lover deg at du får et bra svar, og at de eventullt gir deg en forklaring eller rydder opp på stedet... Telefonen biter ikke, visst mange som er redd for den her inne Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Er det en reklamasjonsfeil eller går på garantien, så burde du evt. få erstatningsvare til utlån hvis en reperasjon tar lenger tid en avtalt. Er noen mnd siden jeg sjekket det sist, så vet ikke helt nøyaktig forholdene rundt det eller hva slags varer det gjelder. Uansett burde du ta en tlf til Netshop. De er greie å ha med å gjøre, og hvis det gjelder en ting de ikke kan gjøre noe med / har feil i, f.eks at AOPEN ikke er leveringsdyktige, så er det rent lite Netshop kan gjøre for å få fortgang i det. Jeg vet at AOPEN har store leveringsproblemer for tiden på GLS modellen pga overbookinger over hele verden, og det kan fort ta en uke til før noen ser snurten til GLS, inklusive de som evt. må sende inn en GLS til reperasjon hos selveste AOPEN, med mindre Netshop har mulighet til å reparere der. Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Feilpostet? Feilpost?, Netshop kan ikke erstatte den ødelagte CPUen viss den ikke er på lager. han kan ringe si at han vil ha en større CPU og få den reparert raskere med da må han betale Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Kom med trusler om at du klager til forbrukerrådet om du ikke får den øyeblikkelig! Ellers kan du ta en titt her og se hvilke rettigheter du har: http://forbrukerportalen.no/ Første svar i tråden og du ber ham true netshop? Det gjør nok saken neppe bedre, send heller en mail i en høfflig tone og forklar at du har ventet lenge nå, spør gjerne om hvorfor det tar så lang tid og når de forventer å kunne levere den til deg. Lenke til kommentar
eivindhg Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 har ringt og sendt flere mail, alle veldig høflige, men de sier bare at den kommer snart, og det har de sagt en stund. Har en 1,7 ghz prosessor... Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Hm det var merkelig.... Endret 24. januar 2005 av joho83 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Står "På lager 20+" hos NetShop. Lenke til kommentar
Netshop Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Står "På lager 20+" hos NetShop. Var ikke prosessor som manglet til denne reparasjonen, men chassier som er umulig å oppdrive for tiden. Men vi fikk faktisk 30 stk. i dag, så da fikk vi fikset denne saken samt dekket inn endel backlog på GLS til gamle bestillinger. Så da er vi i rute igjen, beklager forsinkelsen eivindhg ! Mvh Svenn-Aage, Netshop Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Flyttes til webshoperfaringer. Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Det burde jo trådstarter oppgitt, at det var chassie og ikke prosessor som var mangelvaren... Netshop kan jo ikke lastes for forsinkelse, Aopene som har leveringsproblemer, lite de får gjort med det... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 er det gitt at han visste det da?` så vidt jeg ser så kom først opplysning i dag. Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 er det gitt at han visste det da?` så vidt jeg ser så kom først opplysning i dag. Ja, han hadde jo ringt de flere ganger sa han... Så da er det rimelig at han burde vite det... For ringer han og spør hvorfor det tar tid, så vil jo Netshop automatisk svare at chassie ikke er kommet inn på lager... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 er det gitt at han visste det da?` så vidt jeg ser så kom først opplysning i dag. Ja, han hadde jo ringt de flere ganger sa han... Så da er det rimelig at han burde vite det... For ringer han og spør hvorfor det tar tid, så vil jo Netshop automatisk svare at chassie ikke er kommet inn på lager... det står i innlegget "epost" og "det kommer, det kommer" av dette så finner jeg det overhode ikke rimelig for oss å trekke slutningen at han villeded oss sikkert noen leifer, men er veldig trøtt nå Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) er det gitt at han visste det da?` så vidt jeg ser så kom først opplysning i dag. Ja, han hadde jo ringt de flere ganger sa han... Så da er det rimelig at han burde vite det... For ringer han og spør hvorfor det tar tid, så vil jo Netshop automatisk svare at chassie ikke er kommet inn på lager... det står i innlegget "epost" og "det kommer, det kommer" av dette så finner jeg det overhode ikke rimelig for oss å trekke slutningen at han villeded oss sikkert noen leifer, men er veldig trøtt nå Ja jeg tror du er fryktelig trøtt, for hadde du lest hele tråden så hadde du sett at han skrev dette: "Har ringt og sendt flere mail, alle veldig høflige, men de sier bare at den kommer snart, og det har de sagt en stund." Så jo det er veldig rimelig å trekke slutninger.... Tror ikke de bare svarer den kommer den kommer, da han spør hvorfor det er forsinket... De sier jo selvfølgelig da at det er pga leveringsproblemer av chassie... For de har ingen grunn til ikke å si det, derfor at det ville satt de i et dårlig lys... Er i deres absolutte beste interesse å informere kjøper om leveringsproblemer, slik at kjøper ikke skal mistenke at det er fordi Netshop er treige... Endret 24. januar 2005 av joho83 Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 For de har ingen grunn til ikke å si det, derfor at det ville satt de i et dårlig lys... Er i deres absolutte beste interesse å informere kjøper om leveringsproblemer, slik at kjøper ikke skal mistenke at det er fordi Netshop er treige... de er jo allerede satt i et dårlig lys og de er trege når det tar over en måned. En helt annen ting er at det er dårlig kundebehandling når kunden stadig må kontakte de, det hadde kostet de en krone å holde han oppdatert så du klarer ikke å ro bort ifra at her på denne saken har netshop gjort en dårlig jobb en liten digresjon prøv å gi ros når man fortjener ros, ris når en fortjener ris, å skrive: netshop i tilnærmet hver post du gjør gir deg vel rimelig liten cred på slike saker Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Er helt avhengig av å ha en pc, og får ikke gjort leksene mine ordentlig uten. Hva gjorde folk på skolen før itiden da vi ikke kunne finne ferdige stiler og leksene gjort på pc. Fatter ikke at folk fikk utdannelse idet hele tatt. husker jeg skrev særoppgaven for hånd. 14 sure sider med 41 i feber. Skole elever er altfor godt vandt for tiden. Deler til bærbare er ofte ting som kan ta lang tid og skaffe. Spesialdeler til pc er ikke noe man bare har på lager til en hvær tid. Syns folk skal være litt tolmodige med de som skal prøve å fixe maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå