Gå til innhold

ABIT AV8-3rd EYE, VIA K8T800 PRO

frederick

Anbefalte innlegg

AV8

Jeg har nettopp kjøpt dette hovedkortet, er veldig veldig bra. det har 2000mhz bus.. jeg kjører amd 64 +3500

Det er bare noen nedturer med selve kortet. Når du kjøper det må du også ha en ny strømforsyning med ca. 500W+ som har minimum 24A på +12V. Så lenge du kobler alt riktig skal det fungere, men du må kjøpe ny kjølepasta til CPU'n, ikke noe dritt. RAMsa må være gode og stabile, ikke noe billige greier.

Når du har alt dette er hovedkortet veldig bra, men det er ikke til salgs så vidt jeg vet i Norge. finner det ikke på komplett. Men det er sterkt anbefalt av meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er du sikker på det med strømforsyningen ? jeg har nettopp kjørt kortet men mangler cpuen (kommer til uka) og jeg har Northq 400 watt strømforsyning. Og jeg har 2 gb Twinmos 3200 brikker liggende. ettersom det er VIA chipset tror jeg de kommer til å kjøre fint. men jeg bruker vanligvis mine CMX512-3200XL (har to matchende av denne som kjører på 2-2-2-5 :thumbup: )

Lenke til kommentar

Regner med å motta mitt kort i løpet av en uke eller to. Deilig å vinne konkurranse. Jeg kan ikke se noe på komplett om at man trenger 350W PSU? Et hovedkort trekker jo ikke mest strøm, det er CPU, harddisker, skjermkort og andre ting som trekker strømmen.

Lenke til kommentar

Det viktigste med dette kortet er å legge inn siste bios...da de tidligere biosene var litt ustabile....har sjøl en 500w BZerk strømforsyning og 4x 512Mb ram,alt funker dønn stabilt..maskinen står på døgnet rundt og kræsjer ALDRI:::må være fornøyd da vel??

Lenke til kommentar
Les på komplett..der står det at man trenger 350w PSU, jeg har akkurat kjøprt kortet, men har ikke fått det til å fungere 100% enda, får ikke no skjermbildet, og det piper med jevne mellom rom!

Jeg har også samme problem, har cpu 3500+ og TwinMos ram.

Når jeg skrur den på så starter den opp med jevne pip, så skrur den seg av nesten med en gang , også kommer det opp feil kode 9.F. i det displayet som er på hk..

Noen som veit hva dette kan bety? hva som er galt?

:no:

Har prøvd ut mye rart, får det ikke til!. Kommer uansett opp, samme feil kode gang på gang

Endret av brusern
Lenke til kommentar

Jeg har Geil cas2 brikker,og klokker fortiden ingenting(mer avhengig av at maskinen er 100% stabil)....har en 3500+(winchester)

Det at det piper under oppstart er kanskje ikke så rart,,gå inn i bios og videre til micro utility,der kan du sjekke alt av hastigter på vifter og temp på cpu(jeg måtte disable vifte overvåkning på cpu da jeg har vannkjøling)

Lenke til kommentar

Ja.. men problemt er jo litt også at skjermen ikke rekker og skru seg på engang, kommer ikke inn i bios.. har også resetta bios flere ganger, men samme feil kode kommer oppigjen og oppigjen F.9. ? står skikkelig fast, ikke noe hjelp og få fra suport hos komplett.no heller

Lenke til kommentar

Jeg fant dette på abit sin side under FAQ ang 9.F. feil koden jeg får heletiden .. :

PONSEQ (Power On Sequence): 81~8F & 90.

POFSEQ (Power Off Sequence): 91~99.

FPOFSEQ (Force Power Off Sequence): 9A~9F

Function states: F0~F4

In some cases, 90 means Power On Sequence (PONSEQ), which enables the hardware monitor & Fan EQ. Generally, hanging at 90 means a failed overclock.

If the system fails during the Power On Sequence (PONSEQ), the system would also force a Power Off Sequence (FPOFSEQ).

Thus, if users encounter this issue, please also report the post code before 90 if possible. This will help us to quickly determine the cause of the problem.

Hva betyr dette?

Lenke til kommentar
Les på komplett..der står det at man trenger 350w PSU, jeg har akkurat kjøprt kortet, men har ikke fått det til å fungere 100% enda, får ikke no skjermbildet, og det piper med jevne mellom rom!

Jeg har også samme problem, har cpu 3500+ og TwinMos ram.

Når jeg skrur den på så starter den opp med jevne pip, så skrur den seg av nesten med en gang , også kommer det opp feil kode 9.F. i det displayet som er på hk..

Har prøvd ut mye rart, får det ikke til!. Kommer uansett opp, samme feil kode gang på gang.

---------------------------------------------------------------------------------------------

jaa...hmm... Men det kommer ikke no skjermbilde..ikke noe BIOS eller noenting :S er det noen som har hatt samme problemet, som har fått det til å fungere som kan fortelle oss hva vi burde gjøre?? hadde vært fint! Orker ikke denne gammle trege dataen jeg har nå!

Lenke til kommentar
jaa...hmm... Men det kommer ikke no skjermbilde..ikke noe BIOS eller noenting :S er det noen som har hatt samme problemet, som har fått det til å fungere som kan fortelle oss hva vi burde gjøre?? hadde vært fint! Orker ikke denne gammle trege dataen jeg har nå!

Jeg pakket sammen kortet og returnerte det Komplett senest i dag etter en telefon til support (samme symptomer). Fant denne artikkelen dog.

Rart de ikke nevnte noe om PSU om det skulle vise seg at min 340W ikke var tilstrekkelig. Det eneste jeg sitter igjen med da er en ev. meningsløs/dyr og lang retur sak i vente med Komplett.

Hvor på Komplett står det at man trenger 350W?

Lenke til kommentar
Hvis du går inn på den siden hvor hovedkortet ligger, så går du lenger ned, og ser hva folk har skrevet der! Der står det...LES :yes:

Jeg for min del bestilte en "oppgraderingspakke" - og kan ikke annet enn å forholde meg til Komplett sine opplysninger. En av grunnene til at jeg valgte akkurat en slik løsning var for å slippe tråle nettet for alle tenkelige kombinasjoner.

Når det er sagt, kan jeg ikke si jeg forventer at Komplett skal kunne forutse alle tenkelige komplikasjoner heller. Jeg forholder meg rolig (så rolig man kan forvente av en i en slik kjedelig situasjon) - til jeg hører fra dem.

Lenke til kommentar
Det er bare noen nedturer med selve kortet. Når du kjøper det må du også ha en ny strømforsyning med ca. 500W+ som har minimum 24A på +12V.

Hva behager? 24A på 12V er da vanvittig, er det ikke?

Apropos booteproblemer med dette hovedkortet, så skyldes det først og fremst at man trenger en biosoppdatering for å få støtte for Winchester-kjernen (AMD64 90nm) svjv. 130nm skal visstnok gå greit.

Lenke til kommentar

:no:

Har prøvd ut mye rart, får det ikke til!. Kommer uansett opp, samme feil kode gang på gang

Jeg har også fått opp denne men vet ikke helt hva jeg skal gjøre :cry: *fortvilt*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...