Raven Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 DMA, er det på automatisk i Windows XP, på raid tilkoblingen? Lenke til kommentar
hansent Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: Den 2002-06-14 23:16, Raven skrev:DMA, er det på automatisk i Windows XP, på raid tilkoblingen? Tror det avhenger av type hovedkort. Enkelte har automatisk DMA/UDMA, andre ikke. Kommer an på hva du har av hk...? Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Tar jeg ikke mye feil er det ikke noe som heter dma på raidkontrollere. Jeg har et Promise pci rairkort, og det blir oppfattet som et scsi-kort av systemet, og kan ikke stilles til udma/dma. Er ikke sikker på de som er intgr. på hk, men er også inntr i å vite det. Lenke til kommentar
[RCG]Balthazar Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Hvilken RAID kontroller har du da? Som du ser - min har heller ingen DMA oppsett Lenke til kommentar
Raven Skrevet 15. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2002 Har samme oppsett på min Promise Lite kontroller. Lurte bare fordi at jeg ikke vil ha noe heng eller tregheter p.g.a at DMA i Windows er blitt hjemt bort et eller anet lut sted. Å ikke ha på DMA på en valig ide kontroller er jo det samme som å ha en trekkhest med to bein....... :smile: Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 lurer på hvorfor ikke DMA er aktivert so standard. Kan det være grunnen til at dvd-ene mine lagger når jeg spiler dem på pc'en ? Kanskje litt off topic Lenke til kommentar
Raven Skrevet 16. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2002 Kan være....skal ikke banne på det... Lenke til kommentar
Clupus Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Som regel kan du stille inn DMA instillingane i BIOS til RAID-kontrolleren... (Ctrl+H for HPT-kort) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå