Gå til innhold

Anbefaling av bærbar >10000

bj0rnar

Anbefalte innlegg

Morn morn!

Jeg er på søk etter en bærbar, og har følgende kriterier:

- Om ikke ultraportabel, lett, tynn, slank, skjermstørrelse er ikke så uhyre viktig

- Skal ikke brukes til gaming, altså er ikke skjermkort viktig. Dog jeg må kunne spille av alle typer filmklipp (*.avi, hovedsak xvid) og DVD.

- WLAN 802.11g, 100mbit (1000mbit gjør ingen skade)

- Så rask som prisnivået (10000 kr) kan godta, tenker da på både CPU, RAM og HDD

- Designet er ganske viktig, det går kanskje under det første punktet, iom. at den bør være liten, nett, slank, lett

- God batteritid

-DVD / CDRW (DVD+RW, men heller billigere pris)

Med andre ord, jeg er ute etter en laptop å ta med seg steder, er ikke avhengig av noen erstatter for stasjonær pc, det har jeg.

Er det noen som har noen produktforslag?

Jeg har sett på Acer sine modeller, samt Dells X300. Problemet med X300 er at den begynner å bli utdatert, samt at man må ha dockingstasjon for å ha CD-ROM..

Anyone? :love:

Edit: Gjerne foreslå modeller som stiger noen lapper, men grunnbudsjettet ligger på 10 ;)

Endret av bj0rnar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt min Dell Inspiron 510m i en måned nå, og er kjempe fornøyd! Var heldig og bestilte da man fikk 40 gb istedetfor 30 for 0,- Maskinen er lett, har en Amilo D 8800 også som er TUNG i forhold. 510m er beregnet for små bedrifter, trådløst nettverk og kontorjobbing.

Jeg har den med meg på jobb av og til, og det er ikke noe pes selv om jeg går de 30 minuttene til og fra;o)

Anyways, anbefaler Dell, til tross for treig tilbakemelding når du skal ringe/maile dem. Men, det er mye man finner ut ved å sjekke inne på hjemmesiden hvor de har online hjelp. Også er det mange andre steder å lete også:-) www.notebooksforums.com

Lenke til kommentar

http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5178

Utrolig bra PC til 10,000kr :thumbup: Men det er ikke akkurat noe ultraportabel.

Vil også bare rette på linken til anettech, regner med han mente http://www.notebookforums.com :tease:

Ellers kan du jo se på Elitegroup sin nye nesten-ultraportable - her:)

G2201600.jpg

G220 DVD±RW D1600 WXGA 40GB 256MB

54Mbps WLAN, kortleser, 3x USB 2.0, 1280x800

DothanCPU, 1.3MP webcam i skjerm, 22mm tynn, kun 2kg!

10,495kr

Ikke allverden av specs, men det er jo trossalt nesten en ultraportabel.

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Ville også sett litt på Latitude-serien, f.eks. Dell Latitude D600, siden Dell først ble nevnt. Har hatt den i 10 måneder, og den fungerer like bra. God garanti er det på den også. Det er mulig å prute på prisen hvis man treffer rette selger. Det gjorde jeg :w00t: .

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Ville også sett litt på Latitude-serien, f.eks. Dell Latitude D600, siden Dell først ble nevnt. Har hatt den i 10 måneder, og den fungerer like bra. God garanti er det på den også. Det er mulig å prute på prisen hvis man treffer rette selger. Det gjorde jeg :w00t: .

På telefon da? ;)

Selvfølgelig. Bruker alltid telefon ved datakjøp. Mye lettere å prate med en selger enn med en webside. Selgere er mye mer fleksible enn websider på pris(med mindre jeg skulle vært sjefsutvikler for siden :mrgreen: ).

Lenke til kommentar

På telefon da? ;)

Selvfølgelig. Bruker alltid telefon ved datakjøp. Mye lettere å prate med en selger enn med en webside. Selgere er mye mer fleksible enn websider på pris(med mindre jeg skulle vært sjefsutvikler for siden :mrgreen: ).

Pfff :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...