DargarWhiteFang Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Heisann Har kjørt meg litt fast på noe som ikke har vært et problem før. Tidligere når jeg har brukt MSComm så har jeg lest inn binær-data til en Buffer slik: Dim MyBuffer() As Byte 'ikke definert størrelse ... MyBuffer = MSComm1.Input 'Dette fungerer! Problemet mitt nå er at jeg har behov for å legge inn en verdi i MyBuffer manuelt: MyBuffer = 12 'Dette virker ikke, må indeksere MyBuffer(0) = 12 'Dette virker ikke heller fordi jeg er out-of-bounds fordi variabelen er "åpent" definert. Jeg kan heller ikke bruke ReDim, fordi om jeg bruker ReDim, så får jeg feil neste gang jeg forsøker å kjøre MyBuffer = MSComm1.Input...... Så noen ideer? Se vedlagt kode for å lett leke litt. Feilmeldingen kommer uavhengig om du har noe som ligger å prater på serie-porten, så det er ikke noe å tenke på. hw_help.zip Endret 22. januar 2005 av Dargar Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg løste problemet for denne gang ved å lage en enumerated type og deretter modifiere if-satsene litt her og der... Men er fremdeles nyskjerrig på å få vite hvorfor man ikke kan spesifikt be om å få 1 byte fra MSComm in i en spesifikk array-addresse. jaja. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Du kan vel bruke Ubound på mybuffer: mybuffer(ubound(mybuffer)+1)=12 ubound finner jo antall mybuffer du har brukt så skriver du i den neste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå