Stig-Arne Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Fikk meg i dag ett MSI K8N Neo2 S939 hk og A64 3000 Av og til hender det at skjermen blir svart og maskinen fryser. Ingenting annet hjelper enn å bare slå den helt av. Men når jeg da slår på igjen, så kommer det opp i MSI Core Center saken, at han henger ved minne, og det gneller i høyttaleren. Prøvde å bytte slotter til minne brikkene, bruke 1 og 1 brikke. Ingenting hjelper Men så kan det plutselig komme seg, så starter maskinen helt som normalt og alt ser ut til å fungere perfekt. Er frustrerende dette.. Har kjørt memtest86, dog bare 1 gang.. ingen feil... Noen som har vært borti noe av det samme? Minnebrikker: Corsair Value S 512*2 3200 Lenke til kommentar
candymann Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Sjekk HT "muliplier" i BIOS. Om den er 5x er det problemet. Tror jeg! Endre den til 4x eller 3x. Gjör dette med Page up og Page down -> bruk IKKE Enter. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 hmm.. den står på 5 ja.. ikke enter sier du ? bør jeg kanskje teste å oppdatere bios? Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Du kan prøve å oppdatere BIOS. Prøv å sett timingsene manuelt. Og sett HTT til 4x Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 jeg merket nå når jeg skulle endre HTT til 4, ved å bruke enter så låser alt seg.. så da fattet jeg det med ikke bruk enter har endret den til 3 nå. Men noen som kan forklare meg hva den der saken gjør? hva er forskjellen på 1x 2x osv? ser jo ingen forskjell på HTT hastigheten Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) HK'et støtter HTT opp til 1000Mhz. HTT regnes slik: FSBxHTT feks 200x5=1000Mhz Får å skifte HTT bruk og page up og page down knappene EDIT: Les her for flere triks Endret 22. januar 2005 av svalbard Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 men hvordan blir ytelsen? har oppdatert bios nå, og da gikk det greit å bruke enter istede for page up har sett htt på 4x, nå så vi får se om det ordner seg Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 men hvordan blir ytelsen?har oppdatert bios nå, og da gikk det greit å bruke enter istede for page up har sett htt på 4x, nå så vi får se om det ordner seg Det blir ikke noe ytelse tap. Leste et sted at det ikke var noen ytesle forskjell mellom nForce 3 150 sine 600Mhz og nForce3 250 sine 800Mhz. Så ligger du mellom 800 og 1000 så merker du ikke noen forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå