NERV Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Hva vil den billigste løsningen bli hvis man ønsker å ringe en del til Thailand. (Bangkok - først og fremst mobiltelefon) Har hørt noen nevne noe om å velge to nummer fra Telio, sende en til Thailand, og ringe gratis mellom norske telefon nummer, men da må jeg vel installere en fast telefon linje der nede? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) det biligste er og kjøpe 2 telio abono mang og så sende den enne boxen ned til Thailand siden boxen funker hvor nå enn du er og da trur telio at det er fra norge til norge men adsl er vel ikke det beste der ned husk PING tiden til norge har mye og si. med "lagg" på linja Endret 22. januar 2005 av ranvik Lenke til kommentar
aron Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Hehe, hvorfor ikke prøve en voip leverandør som tilbyr softphone. Da kan du teste ut før det koster deg noe... Ta med laptoppen neste gang du skal nedover, finn deg en hotspot uten kryptering og phone home... Det finnes også løsniger med software, hvor du ikke trenger noe abo.... Tsunamien og alt medieoppstyret viser jo at det er oppegående internettt i Thailand... Endret 22. januar 2005 av aron Lenke til kommentar
snole Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Vel, Telio tar 4,3 kr minuttet til Thailand. Står ingenting om det er til mobil eller fasttlf. De første 100 minutttene til utlandet pr mnd er gratis. Skal man ha 2 stk Telioadaptere, må man ha bredbånd i andre enden også..... Lenke til kommentar
NERV Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Noen ADSL linje er vell ikke å håpe for, og i alle tilfelle måtte jeg betale den allikevell. Ser ut som telekort blir det billligste. Svigermor får klare seg uten gratis samtaler. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 man kan jo bruke programmet skype, det krever jo bare at det er en pc og en eller annen form for internett i begge ender eller hva med å chatte på messenger eller no? Lenke til kommentar
NERV Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Gamlemor er 68 og jeg tror ikke hu kan lese og skrive særlig godt en gang, langt mindre bruke en PC. Måtte være en deal hvor hun bare kunne løfte på røret. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Dette er et av de bedre alternativene for å ringe til Thailand. I motsetning til telekort blir ikke saldoen slettet etter 30 dager og du slipper å slå 30 siffer hver gang du skal ringe (og du blir ikke lurt for tellerskritt heller). Lenke til kommentar
Testkise Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 simfan Skrevet 23/01/2005 : 21:11 Dette er et av de bedre alternativene for å ringe til Thailand. I motsetning til telekort blir ikke saldoen slettet etter 30 dager og du slipper å slå 30 siffer hver gang du skal ringe (og du blir ikke lurt for tellerskritt heller). Men hvordan er lydkvaliteten i forhold til Skype, da? Prisene er jo omtrent de samme... Jeg sliter ofte med dårlig lydkvalitet på Skype. Lenke til kommentar
aron Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Gå i forskjellige innvandererbutikker. Spør om de vet om noen som setter opp billige telefonsamtaler til Thailand. Det finnes forskjellige firma som driver med dette spesiellt til østen og det formidles og betales i forskjellige innvandrerbutikker. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Lydkvaliteten kan være litt variabel men stort sett er den ok. Det finnes ganske gode muligheter for å fintune den etter hastigheten du har. Har ikke prøvd Skype så jeg vet ikke hvordan det er i forhold. Trodde at Skype bare var for PC til PC, men ser at det ikke lenger stemmer. Skal prøve det så snart jeg får tid. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 UVTC Thailand - 2,47 NOK/min Thailand mobil - 3,83 NOK/min Lenke til kommentar
NERV Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Hvis jeg forstår det riktig får du ca 100 minutter for 100 kr på telekortene. Har ikke tatt tiden. Når vi ringer sier opperatøren alt fra 130 xx til 230 xx, vet ikke om det er tellerskritt eller minutter. Det vil si maksimum 1 kr minuttet. Dette blir jo mye billigere. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Ringer du med Skype fra PC'en din til fasttelefon eller mobil i Thailand betaler du 88øre minuttet! Bruker selv Skype til å snakke med dama i USA, der det koster med ca 16øre minuttet. Du må registrere deg for så å fylle opp ringekontoen din med kredittkort. Veldig kjappt gjort, og du sparer sekkevis med penger. www.skype.com Edit: Skype er gratis om du snakker PC til PC. Edit 2: Prisliste: http://www.skype.com/products/skypeout/rat...ml?currency=NOK Er faktisk konkurransedyktige priser på telefoni innad i norge til fasttelefon også... Endret 24. januar 2005 av squabbish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå