Gå til innhold

USB/firewire ekstern disk problem

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Seagate 200GB ekstern usb/firewire harddisk i går og den fungerte som forventet. XP (SP2) kjente den igjen og filoverføring gikk som normalt og uten problemer. I dag derimot vil ikke XP så mye som ense disken hverken med USB eller firewire. Har testet med en tilsvarende maxtor disk som XP finner uten problemer. Har testet utallinge variasjoner av rekkefølge for tilkobling og av/på-slåing av både pc og disk. En annen maskin med Win ME klarte heller ikke lese disken:(

Hva har skjedd? Er filene mine tapt? Noen som har en løsning og forklaring på mitt problem?

Alle svar settes stor pris på!

mvh Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å bytte USB port? Har ofte hatt det problemet, men litt bytting fram og tilbake, av og på har gjort at HDen finnes til slutt!

Grunnen er vel at du ikke har fjernet/skrudd av HDen fra Windows? Trygg fjerning av maskinvare... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hei. Takk for tilbakemelding.

Prøvde mine 2 usb porter og firewire porten !mange! ganger. Andre maskiner også. Benytter også alltid sikker fjerning av maskinvare funksjonen. Data supporten til komplett.no (forhandleren av disken) sa jeg antagelig hadde vært uheldig og fått en disk med en krets som døde. Mulig det, jeg har ikke så inngående teknisk innsikt, men det virker sansynlig. Feilvare rett og slett. Varen ble byttet i en Maxtor. Fungerer fint foreløpig.

Mvh Petter

(venter spent på neste hd-kræsj, alle gode ting er tre:)

Lenke til kommentar
Hei. Takk for tilbakemelding.

Prøvde mine 2 usb porter og firewire porten !mange! ganger. Andre maskiner også. Benytter også alltid sikker fjerning av maskinvare funksjonen. Data supporten til komplett.no (forhandleren av disken) sa jeg antagelig hadde vært uheldig og fått en disk med en krets som døde. Mulig det, jeg har ikke så inngående teknisk innsikt, men det virker sansynlig. Feilvare rett og slett. Varen ble byttet i en Maxtor. Fungerer fint foreløpig.

Mvh Petter

(venter spent på neste hd-kræsj, alle gode ting er tre:)

Ja, men det var nå enda godt! Alltid høvelig å få nye ting... :roll:

:D

Lenke til kommentar
Kjøpte en Seagate 200GB ekstern usb/firewire harddisk i går og den fungerte som forventet. XP (SP2) kjente den igjen og filoverføring gikk som normalt og uten problemer. I dag derimot vil ikke XP så mye som ense disken hverken med USB eller firewire. Har testet med en tilsvarende maxtor disk som XP finner uten problemer. Har testet utallinge variasjoner av rekkefølge for tilkobling og av/på-slåing av både pc og disk. En annen maskin med Win ME klarte heller ikke lese disken:(

Hva har skjedd? Er filene mine tapt? Noen som har en løsning og forklaring på mitt problem?

Alle svar settes stor pris på!

mvh Petter

Jeg har hatt to slike disker selv den siste mnd. Venter ennå litt med å bytte ut den siste som tok kvelden. Må prøve å få ut litt data av den med GetDataBack.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...