Gå til innhold

Harware.no teamet - stopper negative weberfaringer


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke orket og lest alle sidene, men det at mange reagerer på at Netshop legger ut fullt navn har vel lite og si siden OC-freak selv la ut det når han la ut brukererfaringen! ;)

var nok mer sammenhengen med "jobbsøknanden" folk reagerte på.

Tja, å skrive direkte at han har søkt jobb var vel kanskje ikke det lureste trekket Netshop har gjort, men hvis man tenker etter, finns det ikke alltid to sider av saken? Er faktisk ikke alltid kunden har rett, jeg mener selvfølgelig ikke at OC-freak ljuger, denne saken kjenner jeg jo ikke til! ;)

 

 

men da har du jo ingen rett til å komentere saken. ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke alt som er ondsindighet og "gutteklubben-grei-og-snill". Veldig mye er bare små missforståelser som kunne vært unngått dersom folk ikke kaster seg inn med hodet først og forutinntatte negative holdninger.

Enig med deg der, men det hadde vært fint med en uttalelse fra styret i hw, men de har vel bedre ting å gjør kl 1 på en søndags morgen.

Lenke til kommentar
Spørsmålet som jeg da stiller deg. Kan en butikk nevne ting relatert til arbeidssøkander o.l. i offentligheten uten at den berørte personen er informert?

 

 

jeg spørr av ren nyskjerrighet, ikke for å sværte netshop eller noe.

Vel, OC-freak starter diskusjonen om partiskhet i forholdet mellom netshop/hw.no og da er det naturlig for Netshop å trekke fram argumenter der de betviler OC_Freak sin partiskhet. Nå hvder OC-Freak at han aldri har søkt job hos Netshop og det er jo nok til å tvile på mye rart. Men nå er det sagt mye rart i denne tråden som motstrider hverandre.

 

Jeg er forøvrig enig i at det ikke er retferdig dersom bare noen butikker har tilgang på denne databasen, men kan det tenkes at det på et tidspunkt er blitt informert om en slik mulighet, men at det i mange butikker har "druknet" i all informasjonen inn fordi de på gitt tidspunk så på dette som unødvendig og noe de ikke følte behov for å benytte seg av?

 

Det er ikke alt som er ondsindighet og "gutteklubben-grei-og-snill". Veldig mye er bare små missforståelser som kunne vært unngått dersom folk ikke kaster seg inn med hodet først og forutinntatte negative holdninger.

tror vi ville ungått ca 3-4 sider med teorier dersom noen med ansvar for erfaringer hadde besvart problemstillingen.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke orket og lest alle sidene, men det at mange reagerer på at Netshop legger ut fullt navn har vel lite og si siden OC-freak selv la ut det når han la ut brukererfaringen! ;)

var nok mer sammenhengen med "jobbsøknanden" folk reagerte på.

Tja, å skrive direkte at han har søkt jobb var vel kanskje ikke det lureste trekket Netshop har gjort, men hvis man tenker etter, finns det ikke alltid to sider av saken? Er faktisk ikke alltid kunden har rett, jeg mener selvfølgelig ikke at OC-freak ljuger, denne saken kjenner jeg jo ikke til! ;)

 

 

men da har du jo ingen rett til å komentere saken. ??

Jeg har da ikke kommentert saken i den retning at jeg støtter Netshop eller OC-freak, jeg kommenterer på generelt grunnlag. Og når det faktisk kommer fakta om brukererfaringene må jeg vel få kommentere dem? :)

Lenke til kommentar

Jeg synes at det mest sjokkerende ved denne

tråden, er at så mange mangler motforestillinger

mot at erfaringene blir redigert/slettet. Uansett

om det er hw.no eller butikkene som gjør det

er det etter min mening svært uheldig. Det burde

være innlysende hvorfor det er uheldig at butikkene

redigerer: de kan falle for fristelsen til å slette alle

eller noen reelle negative erfaringer for å komme

mer positivt ut enn de ellers ville ha gjort. Hvis

hw.no redigerer kan de føle seg presset til å slette

reelle negative erfaringer fra de webshopene som

er de største annonsørene deres for å beholde

annonseinntektene ( enten presset er virkelig eller

innbilt ). Jeg regnet det som en selvfølge at

erfaringene var helt uredigerte, men jeg skjønner nå

at jeg har vært utilgivelig naiv. Ettersom erfaringene

ikke er til å stole på er de verdiløse og jeg kommer

ikke til å lese de mer.

Lenke til kommentar
Synes også at det er litt rart at nordicdisk farer opp for at de ble trukket inn. Det var de selv som involverte seg. Det har faktsik ikke så mye med saken å gjøre at vedkomende er medeier (eller hva han var) i nordicdisk. Det netshop kommenterte var ut i fra at OC-Freak i sin jobbsøknad hadde skrevet at han var registrert forhandler hos Norek. Dette betyr praksis at han kan jobbe som selvstendig næringsdrivende innen pc/komponenet-salg. Dersom dette ikke er konkurerende interresser vet ikke jeg.

 

Spørsmålet som jeg da stiller deg. Kan en butikk nevne ting relatert til arbeidssøkander o.l. i offentligheten uten at den berørte personen er informert?

 

 

jeg spørr av ren nyskjerrighet, ikke for å sværte netshop eller noe.

i og med at oc-freak antyder veldig tette bånd mellom netshop og hw.no i den første posten, og poster dette i et public forum, så synes jeg netshop er i sin fulle rett til å begrunne hvorfor de ville sjekke ut dette. at den som legger inn erfaringer tidligere har sendt søknad til dem, men ikke fått jobb ser jeg faktisk som relevant. hadde trådstarter tatt dette i e-post til netshop eller hw.no hadde ikke dette blitt belyst her inne, men når trådstarter skal ta det opp offentlig, så bør han forvente å få et begrunnet svar, noe han også fikk.

 

jeg stusser dog veldig på hvorfor de enkelte nettbutikkene har mulighet til å kontrollere hva som blir lagt inn i webshoperfaringer, mens andre aldri har sett snurten av en slik ordning.

 

 

*hente popcorn og pils*

du har jo rett, men spørsmålet var om de hadde sitt på det tørre ved å gjøre det.

 

har sendt en henvendelse til noen med kompetanse på dette. Jeg liker juss, så det gjorde jeg av nyskjerrighet. :blush:

det er ikke noen paragraf som vil ramme dette, da det ikke kan sees på som en ærekrenkelse. er det samme som hat-listene som ligger mot folk i barnvernet og mot mødre som har tatt fra fedre samværsrett med ungene. disse listene kan ikke fjernes med dagens lovverk, og han en person blir koblet opp til en interessesøknad på en stilling som han ikke har fått skulle være verre enn dette har jeg meget vanskelig for å tro.

 

sikkert masse typos, men pilsen begynner å kicke :D

Lenke til kommentar
BaX skrev: 23/01/2005 : 00:56 

Nå leser Komplett.no denne tråden. Har dere denne muligheten?

Siden du spør direkte: Har ikke hørt om noe slikt, nei.

 

For øvrig er det noen ting som også kan nevnes (alle vet jo at denne diskusjonen vil utarte seg enda mer og da kan vi jo bidra):

 

1. Webshopguiden er overhodet ikke til å stole på. Beklager, men slik er det og "alle" forstår hvorfor. Dette har vi meldt i fra om til hw.no sånn ca 30 ganger siste år og i flere tråder på dette forumet tidligere. Vi har avslørt mer enn 50 falske innlegg både hos oss og andre nettbutikker (ikke Netshop). Hvis det er opp til oss, så vil vi aller helst fjernes fra hele guiden, da den dessverre ikke er pålitelig... Sorry, men slik er det.

 

2. Håper Inso snart kan slutte med "oppgulpet" om artikkelen om oss på hw.no som han/hun har gnålt om i månedsvis. Artikkelen ble foreslått av hw.no, skrevet av hw.no og alt i den er sant. Ikke skyld på oss fordi det ikke har vært flere slike artikler om andre (skulle komme så vidt vi forsto), fordi vi fikk positiv omtale eller for hva hw.no skriver.

 

3. Hw.no er ikke kjøpt og betalt av noen nettbutikker. Enkelte er i overkant paranoide og ser spøkelser overalt, men hw.no er så vidt vi vet fullstendig ryddige i alt slik. Problemet er bare at når vi sier noe slikt, så blir det tolket til at det er det motsatte som stemmer :p

 

Ellers får dere ha en god kveld. Vi kommer ikke til å være med på denne tråden fremover da den dreier seg om noen helt andre. Hvis noen derimot vil ha en egen tråd om webshopguiden, Komplett.no, data eller været så er vi med. Fortsatt god kveld, også til Inso ;)

Lenke til kommentar
BaX skrev: 23/01/2005 : 00:56 

Nå leser Komplett.no denne tråden. Har dere denne muligheten?

Siden du spør direkte: Har ikke hørt om noe slikt, nei.

 

For øvrig er det noen ting som også kan nevnes (alle vet jo at denne diskusjonen vil utarte seg enda mer og da kan vi jo bidra):

 

1. Webshopguiden er overhodet ikke til å stole på. Beklager, men slik er det og "alle" forstår hvorfor. Dette har vi meldt i fra om til hw.no sånn ca 30 ganger siste år og i flere tråder på dette forumet tidligere. Vi har avslørt mer enn 50 falske innlegg både hos oss og andre nettbutikker (ikke Netshop). Hvis det er opp til oss, så vil vi aller helst fjernes fra hele guiden, da den dessverre ikke er pålitelig... Sorry, men slik er det.

 

2. Håper Inso snart kan slutte med "oppgulpet" om artikkelen om oss på hw.no som han/hun har gnålt om i månedsvis. Artikkelen ble foreslått av hw.no, skrevet av hw.no og alt i den er sant. Ikke skyld på oss fordi det ikke har vært flere slike artikler om andre (skulle komme så vidt vi forsto), fordi vi fikk positiv omtale eller for hva hw.no skriver.

 

3. Hw.no er ikke kjøpt og betalt av noen nettbutikker. Enkelte er i overkant paranoide og ser spøkelser overalt, men hw.no er så vidt vi vet fullstendig ryddige i alt slik. Problemet er bare at når vi sier noe slikt, så blir det tolket til at det er det motsatte som stemmer :p

 

Ellers får dere ha en god kveld. Vi kommer ikke til å være med på denne tråden fremover da den dreier seg om noen helt andre. Hvis noen derimot vil ha en egen tråd om webshopguiden, Komplett.no, data eller været så er vi med. Fortsatt god kveld, også til Inso ;)

Er det bare Netshop som får se på erfaringene før de blir lagt ut da?

Syens godt at HW.no kunne svart!

Lenke til kommentar
Synes også at det er litt rart at nordicdisk farer opp for at de ble trukket inn. Det var de selv som involverte seg. Det har faktsik ikke så mye med saken å gjøre at vedkomende er medeier (eller hva han var) i nordicdisk. Det netshop kommenterte var ut i fra at OC-Freak i sin jobbsøknad hadde skrevet at han var registrert forhandler hos Norek. Dette betyr praksis at han kan jobbe som selvstendig næringsdrivende innen pc/komponenet-salg. Dersom dette ikke er konkurerende interresser vet ikke jeg.

 

Spørsmålet som jeg da stiller deg. Kan en butikk nevne ting relatert til arbeidssøkander o.l. i offentligheten uten at den berørte personen er informert?

 

 

jeg spørr av ren nyskjerrighet, ikke for å sværte netshop eller noe.

i og med at oc-freak antyder veldig tette bånd mellom netshop og hw.no i den første posten, og poster dette i et public forum, så synes jeg netshop er i sin fulle rett til å begrunne hvorfor de ville sjekke ut dette. at den som legger inn erfaringer tidligere har sendt søknad til dem, men ikke fått jobb ser jeg faktisk som relevant. hadde trådstarter tatt dette i e-post til netshop eller hw.no hadde ikke dette blitt belyst her inne, men når trådstarter skal ta det opp offentlig, så bør han forvente å få et begrunnet svar, noe han også fikk.

 

jeg stusser dog veldig på hvorfor de enkelte nettbutikkene har mulighet til å kontrollere hva som blir lagt inn i webshoperfaringer, mens andre aldri har sett snurten av en slik ordning.

 

 

*hente popcorn og pils*

du har jo rett, men spørsmålet var om de hadde sitt på det tørre ved å gjøre det.

 

har sendt en henvendelse til noen med kompetanse på dette. Jeg liker juss, så det gjorde jeg av nyskjerrighet. :blush:

vel, slik jeg har OPPFATTET det, skriver oppfattet for jeg ikke er helt sikker. så har de lov til å legge ut info om hvem det er som har søkt på jobb eller ikke, jeg har selv fått brev tilbake ifra en fylkesmann der det var navn, adresse og en kort presentasjon av alle de som har søkt på jobben. Dersom noen skal ha det hemmelig så må de skrive dette på.

 

 

Noe som du lærer ved aviser osv er at dersom du skal snakke negativt eller postetivt og du nevner navn på person eller bedrift så må du selv stå frem med navn. Noe som svein-åge ikke gjore når han poster hele den saken med navnet til oc-freak.

 

noe som også er litt rart er at på den butikkerfaringen så postet han sitt fulle navn eller at det var netshop som postet det her. men hvordan viste netshop at det var den samme personen som kaller seg oc-freak her på forumet ? jeg viste det ikke..

Lenke til kommentar
2. Håper Inso snart kan slutte med "oppgulpet" om artikkelen om oss på hw.no som han/hun har gnålt om i månedsvis. Artikkelen ble foreslått av hw.no, skrevet av hw.no og alt i den er sant. Ikke skyld på oss fordi det ikke har vært flere slike artikler om andre (skulle komme så vidt vi forsto), fordi vi fikk positiv omtale eller for hva hw.no skriver.

Jeg skjønner jo at det er i deres interesse å latterliggjøre mine uttalelser i denne forbindelsen. Men nå har det seg slik at det er kun i denne tråden jeg har nevnt denne episoden, ikke "i flere måneder". Kanskje det er slike "oppgulp" og argumentasjonsføring som får deg til å skrive at hele brukererfaringsdatabasen er riv ruskende gal og? Man snakker om å se spøkelser overalt... Det er jo nemlig slikt som spinner ut i et kolossalt tankekors med hele redigeringsfunksjonen. Da er det webshopen som får siste ord og vetorett på sannheten uten at dette nødvendigvis stemmer (det sies jo at det ofte er 3 sannheter i en sak).

Og jeg "skylder" ikke nødvendigvis på dere, men på hardware.no som laget den.

 

Så vennligst ha meg overbespart for slike prepubertale utbrudd . :mad:

 

Og for å ha det sagt er dere kritisert for å slikke forbrukere opp etter ryggen her på forumet før. Jeg husker spesielt en episode i fjor før julehandelen satte inn.

Endret av ~inso
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Synes noen ansvarlig fra HW.no bør "på banen" og uttale seg nå...

Ellers er jeg vel av den oppfatning av 98% av både Webshop-erfaringer og produkterfaringer er verdt null.

"Yo.. detta kortet rocker ass".. er vel en gjenganger...

Sorry.. har sett for mange slike "erfaringer" i det siste, og webshoperfaringer bærer mer preg av "prinsessen på erten som ikke fikk levert skjermkortet sitt 15min. etter bestilling" elns... :)

Jada.. jeg overdriver som vanlig... :p

Lenke til kommentar

Denne tråden som mange andre står helt åpen, hvorfor skulle noen webshopp ta slike sjangser, om som mange av dere hinter til dette skulle være en korupt handling er jo det i seg selv en vannvitig dårlig ide da det som nevnt er et åpent forum, med andre ord du er dømt til å bli fersket.

 

Dette er i mine øyne en publisert krangel, det at Netshop har bedre kontakt med hw.no forumet og oss en mange av de andre webshopper sier seg selv, da de daglig er innom for å prate\forklare (dette forklarer også igjen hvor idiotisk den ideen haddet vært å censurere dårlig publisitet, det er jo dømt til å komme på trykk i forumet)

Lenke til kommentar
tror vi ville ungått ca 3-4 sider med teorier dersom noen med ansvar for erfaringer hadde besvart problemstillingen.

Nå er det postet over 130 poster på litt over 4 timer. Det er grenser for hvor fort hw.no medarbeidderene skal kunne plukke opp ting. Det jobber ikke nok folk i hw.no til å registrere inholdet i alle poster med en gnag de legges ut. I hvertfall ikke på lørdagskveld ;)

Lenke til kommentar

man venter enda på uttalelser fra HW.no ser det ut som, men det kommer ikke noe, men hvem som sitter oppe nå ? så sent på en lørdag/søndag ? (skal ikke begynne å konkludere for tidlig da)

 

Synes folk kan la tråden være ifred til HW.no har svart !

Endret av Lucas
Lenke til kommentar

De 10 beste generelle webshopene rangert etter lesernes innsendte erfaringer siste 6 måneder.

Butikk Info Lesererfaringer A L

1 Netshop Info Les >> Legg til >> 96 5.85

 

 

https://prisguiden.no/shop_list.php

 

 

foreslår at dere setter *

 

 

 

* de som faktis kommer best ut her i denne testen, er de som får velge hvilke poster som skal legges ut..

 

 

 

Dette er for teit..

 

 

:no:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...