Goophy Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg synes det er helt naturlig at webshopene får mulighet til å se anmeldelsene før de legges ut og eventuelt kommentere tydelige feil/overdrivelser. Men er det naturlig at kun en av mange webshopper får ha denne goden? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Navnet har han selv lagt ut. At han har fått avslag på en jobb hos Netshop er selvfølgelig relevant i denne saken, og heller ikke noe stor sak i mine øyne. Kan hende Netshop har begått et overtramp, men det overlater vi til de som har peiling på slikt. Ingen har til nå referert til en paragraf som setter Netshop i dårlig lys på det punktet. Som tidligere nevnt: Har ikke søkt på noen stilling hos netshop og har heller ikke fått avslag på noen stilling hos netshop. Blir jo bare rot denne tråden... tror nesten du burde ventet deg det. Dette var nokså sansynlig utfall etter å ha sett hvordan slike poster har utviklet seg i senere tid. Egentlig ja. Men jeg føler at det kom noe nyttig utav denne tråden til slutt - nemlig spørsmålet om hvorfor noen webshopper har tilgang til databasen med erfaringer som venter på å legges ut mens de fleste andre ikke har det... Lurer svært på hvordan hw.no kan forklare denne forskjellsbehandlingen. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Synes også at det er litt rart at nordicdisk farer opp for at de ble trukket inn. Det var de selv som involverte seg. Det har faktsik ikke så mye med saken å gjøre at vedkomende er medeier (eller hva han var) i nordicdisk. Det netshop kommenterte var ut i fra at OC-Freak i sin jobbsøknad hadde skrevet at han var registrert forhandler hos Norek. Dette betyr praksis at han kan jobbe som selvstendig næringsdrivende innen pc/komponenet-salg. Dersom dette ikke er konkurerende interresser vet ikke jeg. Spørsmålet som jeg da stiller deg. Kan en butikk nevne ting relatert til arbeidssøkander o.l. i offentligheten uten at den berørte personen er informert? jeg spørr av ren nyskjerrighet, ikke for å sværte netshop eller noe. Lenke til kommentar
Grobo Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 burde ikke denne posten foregå mellom partene som er involvert? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Nå leser Komplett.no denne tråden. Har dere denne muligheten? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 OC-Freak ! Respect Noe forferdelig rot her ja, legg deg og drøm halvnakne hoppende damer mens vi andre får oss noen gode lattere Og kanskje en liten tankevekker. Det var useriøst av Netshop, men tabben er gjort og denne tråden forsvinner nok neppe. Lenke til kommentar
Raper Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Nå er jo HW.no veldig flinke til å anbefale NEC LCD skjermer så det er jo og mulig at noen Netshop's kommer godt ut med dem også. Lenke til kommentar
~inso Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 En slik ordning er helt ok for meg, men KUN hvis alle butikkene har den muligheten. HW.no skal på en eller annen måte informere butikkene om at slik og slik kan de gjøre. HW.no skal også informere oss brukere som legger inn erfaringer at butikkene får en sjangs til å se over alle erfaringer før de legges ut. Videre bør også reglene som butikkene kan bruke for å få fjernet falske innlegg publiseres, slik at alle kan se hva som foregår når, hvor og hvordan. Enig. Det kan godt gjøres slik at det kommenteres med et rødt innlegg under kommentaren slik at også forfatter av erfaringen kan se hvorfor den ikke er gyldig. MEN, det er jo tross alt en forbrukerdatabase vi snakker om. Hvorfor skal denne sensureres i forkant? Over halve poenget med hw.no er vel at de skal stå på forbrukernes side. Det er jo det som skranter litt her. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 burde ikke denne posten foregå mellom partene som er involvert? Ikke nå lengre, når mistankene om forskjellsbehandling har kommet frem. Nå venter vel alle på et sikkelig svar ifra hw.no. Og det bør være offentlig, og ikke mellom partene. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg har ikke orket og lest alle sidene, men det at mange reagerer på at Netshop legger ut fullt navn har vel lite og si siden OC-freak selv la ut det når han la ut brukererfaringen! Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Synes også at det er litt rart at nordicdisk farer opp for at de ble trukket inn. Det var de selv som involverte seg. Det har faktsik ikke så mye med saken å gjøre at vedkomende er medeier (eller hva han var) i nordicdisk. Det netshop kommenterte var ut i fra at OC-Freak i sin jobbsøknad hadde skrevet at han var registrert forhandler hos Norek. Dette betyr praksis at han kan jobbe som selvstendig næringsdrivende innen pc/komponenet-salg. Dersom dette ikke er konkurerende interresser vet ikke jeg. Spørsmålet som jeg da stiller deg. Kan en butikk nevne ting relatert til arbeidssøkander o.l. i offentligheten uten at den berørte personen er informert? jeg spørr av ren nyskjerrighet, ikke for å sværte netshop eller noe. i og med at oc-freak antyder veldig tette bånd mellom netshop og hw.no i den første posten, og poster dette i et public forum, så synes jeg netshop er i sin fulle rett til å begrunne hvorfor de ville sjekke ut dette. at den som legger inn erfaringer tidligere har sendt søknad til dem, men ikke fått jobb ser jeg faktisk som relevant. hadde trådstarter tatt dette i e-post til netshop eller hw.no hadde ikke dette blitt belyst her inne, men når trådstarter skal ta det opp offentlig, så bør han forvente å få et begrunnet svar, noe han også fikk. jeg stusser dog veldig på hvorfor de enkelte nettbutikkene har mulighet til å kontrollere hva som blir lagt inn i webshoperfaringer, mens andre aldri har sett snurten av en slik ordning. *hente popcorn og pils* Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg har ikke orket og lest alle sidene, men det at mange reagerer på at Netshop legger ut fullt navn har vel lite og si siden OC-freak selv la ut det når han la ut brukererfaringen! var nok mer sammenhengen med "jobbsøknanden" folk reagerte på. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Synes også at det er litt rart at nordicdisk farer opp for at de ble trukket inn. Det var de selv som involverte seg. Det har faktsik ikke så mye med saken å gjøre at vedkomende er medeier (eller hva han var) i nordicdisk. Det netshop kommenterte var ut i fra at OC-Freak i sin jobbsøknad hadde skrevet at han var registrert forhandler hos Norek. Dette betyr praksis at han kan jobbe som selvstendig næringsdrivende innen pc/komponenet-salg. Dersom dette ikke er konkurerende interresser vet ikke jeg. Spørsmålet som jeg da stiller deg. Kan en butikk nevne ting relatert til arbeidssøkander o.l. i offentligheten uten at den berørte personen er informert? jeg spørr av ren nyskjerrighet, ikke for å sværte netshop eller noe. Så vidt meg bekjent kan de ikke gå ut med slik informasjon som netshop grunderen her kommer med. Og igjen: jeg har ikke søkt på noen konkret jobb hos netshop og da heller ikke fått avslag. Derfor foreligger det ingen konkret søknad heller! Men ja, gjennom norwaydisc.no har jeg tilgang til norek - det stemmer, men ikke knytt dette opp mot noen jobbsøknad! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Synes også at det er litt rart at nordicdisk farer opp for at de ble trukket inn. Det var de selv som involverte seg. Det har faktsik ikke så mye med saken å gjøre at vedkomende er medeier (eller hva han var) i nordicdisk. Det netshop kommenterte var ut i fra at OC-Freak i sin jobbsøknad hadde skrevet at han var registrert forhandler hos Norek. Dette betyr praksis at han kan jobbe som selvstendig næringsdrivende innen pc/komponenet-salg. Dersom dette ikke er konkurerende interresser vet ikke jeg. Spørsmålet som jeg da stiller deg. Kan en butikk nevne ting relatert til arbeidssøkander o.l. i offentligheten uten at den berørte personen er informert? jeg spørr av ren nyskjerrighet, ikke for å sværte netshop eller noe. i og med at oc-freak antyder veldig tette bånd mellom netshop og hw.no i den første posten, og poster dette i et public forum, så synes jeg netshop er i sin fulle rett til å begrunne hvorfor de ville sjekke ut dette. at den som legger inn erfaringer tidligere har sendt søknad til dem, men ikke fått jobb ser jeg faktisk som relevant. hadde trådstarter tatt dette i e-post til netshop eller hw.no hadde ikke dette blitt belyst her inne, men når trådstarter skal ta det opp offentlig, så bør han forvente å få et begrunnet svar, noe han også fikk. jeg stusser dog veldig på hvorfor de enkelte nettbutikkene har mulighet til å kontrollere hva som blir lagt inn i webshoperfaringer, mens andre aldri har sett snurten av en slik ordning. *hente popcorn og pils* du har jo rett, men spørsmålet var om de hadde sitt på det tørre ved å gjøre det. har sendt en henvendelse til noen med kompetanse på dette. Jeg liker juss, så det gjorde jeg av nyskjerrighet. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg har ikke orket og lest alle sidene, men det at mange reagerer på at Netshop legger ut fullt navn har vel lite og si siden OC-freak selv la ut det når han la ut brukererfaringen! var nok mer sammenhengen med "jobbsøknanden" folk reagerte på. Tja, å skrive direkte at han har søkt jobb var vel kanskje ikke det lureste trekket Netshop har gjort, men hvis man tenker etter, finns det ikke alltid to sider av saken? Er faktisk ikke alltid kunden har rett, jeg mener selvfølgelig ikke at OC-freak ljuger, denne saken kjenner jeg jo ikke til! Lenke til kommentar
Panter Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Jeg har ikke orket og lest alle sidene, men det at mange reagerer på at Netshop legger ut fullt navn har vel lite og si siden OC-freak selv la ut det når han la ut brukererfaringen! Vel.. Brukererfaringen er lagt ut av "anonym" person, ingen som visste hvem OC egentlig er. Jeg visste det ihvertfall ikke, men nå er han "røpet" takket være Netshop. Endret 23. januar 2005 av Panter Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg har ikke orket og lest alle sidene, men det at mange reagerer på at Netshop legger ut fullt navn har vel lite og si siden OC-freak selv la ut det når han la ut brukererfaringen! ehh.. jo da. det har vi som har leste hele tråden funnet ut. Men det som er det lure er 2 tinger 1. Netshop snakker som at Oc-freak har søkt jobb hos de og ikke fått det.. Detter er vel litt langt å legge ut av en daglig leder, på et forum kl 2200 en lørdag kveld. 2. Netshop, har som ingen andre (som har kommet frem med det da) hatt tilgang til å redigere og godkjenne poster som blir postet hos deres brukererfaringer. Dette er det som sakt ingen andre som til nå har skrevet at de har, og siden det er netshop som har veldig mye reklame her på hw.no så er det naturlig nok, mange som vil ha svar på dette. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Synes også at det er litt rart at nordicdisk farer opp for at de ble trukket inn. Det var de selv som involverte seg. Det har faktsik ikke så mye med saken å gjøre at vedkomende er medeier (eller hva han var) i nordicdisk. Det netshop kommenterte var ut i fra at OC-Freak i sin jobbsøknad hadde skrevet at han var registrert forhandler hos Norek. Dette betyr praksis at han kan jobbe som selvstendig næringsdrivende innen pc/komponenet-salg. Dersom dette ikke er konkurerende interresser vet ikke jeg. Spørsmålet som jeg da stiller deg. Kan en butikk nevne ting relatert til arbeidssøkander o.l. i offentligheten uten at den berørte personen er informert? jeg spørr av ren nyskjerrighet, ikke for å sværte netshop eller noe. Så vidt meg bekjent kan de ikke gå ut med slik informasjon som netshop grunderen her kommer med. Og igjen: jeg har ikke søkt på noen konkret jobb hos netshop og da heller ikke fått avslag. Derfor foreligger det ingen konkret søknad heller! Men ja, gjennom norwaydisc.no har jeg tilgang til norek - det stemmer, men ikke knytt dette opp mot noen jobbsøknad! med fare for å gjenta meg selv. du spør netshop/hw.no på et offentlig forum hvorfor dine erfaringer ikke har blitt postet. du har fått svar på det på et offentlig forum, med en i mine øyne veldig god begrunnelse. hadde du tatt dette på e-post eller via pm, hadde det ikke blitt noen diskusjon, og du er jo såpass rutinert her oc-freak, at du vet hvordan ting utarter seg. jeg ville tro at en person med din rutine, og kunnskap hadde forusett at noe sånt ville komme, og at diskusjonen ville blåse seg helt ut av proposjoner. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Jeg har ikke orket og lest alle sidene, men det at mange reagerer på at Netshop legger ut fullt navn har vel lite og si siden OC-freak selv la ut det når han la ut brukererfaringen! Vel.. Brukererfaringen er lagt ut av "anonym" person, ingen som visste hvem OC egentlig er. Jeg visste det ihvertfall ikke, men nå er han "røpet". kan noen finne denne brukererfaringen, slik at man får bekreftet/avkreftet navnet til forfatteren? hvorvidt det er anonymt eller fult navn Endret 23. januar 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
Xell Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Spørsmålet som jeg da stiller deg. Kan en butikk nevne ting relatert til arbeidssøkander o.l. i offentligheten uten at den berørte personen er informert? jeg spørr av ren nyskjerrighet, ikke for å sværte netshop eller noe. Vel, OC-freak starter diskusjonen om partiskhet i forholdet mellom netshop/hw.no og da er det naturlig for Netshop å trekke fram argumenter der de betviler OC_Freak sin partiskhet. Nå hvder OC-Freak at han aldri har søkt job hos Netshop og det er jo nok til å tvile på mye rart. Men nå er det sagt mye rart i denne tråden som motstrider hverandre. Jeg er forøvrig enig i at det ikke er retferdig dersom bare noen butikker har tilgang på denne databasen, men kan det tenkes at det på et tidspunkt er blitt informert om en slik mulighet, men at det i mange butikker har "druknet" i all informasjonen inn fordi de på gitt tidspunk så på dette som unødvendig og noe de ikke følte behov for å benytte seg av? Det er ikke alt som er ondsindighet og "gutteklubben-grei-og-snill". Veldig mye er bare små missforståelser som kunne vært unngått dersom folk ikke kaster seg inn med hodet først og forutinntatte negative holdninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg