Pyton.no - Salg Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Vi i Pyton.no er ukjent med at det er mulig for oss å kommentere / utsette erfaringer som er lagt under Webshoperfaringer på HW.no Mvh. Pyton.no Lenke til kommentar
~inso Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Det var ihvertfall en alarmerende nyhet!!! Og når folk snakker om korrupsjon, mener man ikke nødvendigvis direkte pengebetaling, men kanskje "smøretiltak" for gode reklamekunder, slik som også gav seg utslag i Komplett's skryteartikkel for en god stund tilbake. En komplett (faktisk) ubrukelig artikkel, som kun var i kompletts pr interesse. Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Kanskje det er ein spesiell service for dei som betale mest i annonser? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Stiller noen spørsmål til driften av hw.no : *Har alle webshoppene som ligger inne under webshopguiden samme tilgang og muligheten til å se gjennom erfaringene med sin webshop før publisering? *Hvis dette ikke er faktum, hva skal til for at en webshop skal ha tilgang til erfaringene før de postes? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Navnet har han selv lagt ut. At han har fått avslag på en jobb hos Netshop er selvfølgelig relevant i denne saken, og heller ikke noe stor sak i mine øyne. Kan hende Netshop har begått et overtramp, men det overlater vi til de som har peiling på slikt. Ingen har til nå referert til en paragraf som setter Netshop i dårlig lys på det punktet. Som tidligere nevnt: Har ikke søkt på noen stilling hos netshop og har heller ikke fått avslag på noen stilling hos netshop. Blir jo bare rot denne tråden... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Det var ihvertfall en alarmerende nyhet!!! Og når folk snakker om korrupsjon, mener man ikke nødvendigvis direkte pengebetaling, men kanskje "smøretiltak" for gode reklamekunder, slik som også gav seg utslag i Komplett's skryteartikkel for en god stund tilbake. En komplett (faktisk) ubrukelig artikkel, som kun var i kompletts pr interesse. Har du en link til denne artikkelen? Lenke til kommentar
~inso Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Som tidligere nevnt:Har ikke søkt på noen stilling hos netshop og har heller ikke fått avslag på noen stilling hos netshop. Vel, det var jo et ironisk sammentreff, er gjerne en av grunnene til at vi HAR slike lover. At de skal hindre injutierende overtramp... ganske stygg sak at potensielt svært mange personer sitter igjen med det inntrykket ihvertfall (kanskje de ikke leste din oppklaring). Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Navnet har han selv lagt ut. At han har fått avslag på en jobb hos Netshop er selvfølgelig relevant i denne saken, og heller ikke noe stor sak i mine øyne. Kan hende Netshop har begått et overtramp, men det overlater vi til de som har peiling på slikt. Ingen har til nå referert til en paragraf som setter Netshop i dårlig lys på det punktet. Som tidligere nevnt: Har ikke søkt på noen stilling hos netshop og har heller ikke fått avslag på noen stilling hos netshop. Blir jo bare rot denne tråden... tror nesten du burde ventet deg det. Dette var nokså sansynlig utfall etter å ha sett hvordan slike poster har utviklet seg i senere tid. Når det gjelder dette med navnet, så finner jeg ikke noe i personvernloven, som tilsier at dette var et overtramp. Inntil videre så kan man vel legge den delen på pause, og heller konsentrere oss om erfaringene som legges inn. Lenke til kommentar
Multicom Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Ser Multicom leser tråden. Så, har dere tilgang til en slik database? Svaret er nei. Denne muligheten til forhåndsgodkjenning eksisterer per dags dato ikke for oss, eller hw.no har ikke informert oss tilstrekkelig om dette. Personlig ser jeg ikke den helt store nytten av spesialordningen Netshop har. Publiseres det usannheter der vil det sjeldent ta mer enn et par dager å få ordnet opp i saken. Hans F. Lenke til kommentar
kim Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Som tidligere nevnt:Har ikke søkt på noen stilling hos netshop og har heller ikke fått avslag på noen stilling hos netshop. Blir jo bare rot denne tråden... Ok, da beklager jeg. Denne setningen "Har aldri formelt søkt på noen jobb utlyst hos dere" tolket jeg dithen at du på et eller annet vis hadde hatt kontakt med Netshop angående jobb. Endret 22. januar 2005 av kim Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Personlig har jeg ingen problem med at webshoppene har mulighet til å se igjenom innleggene og gjenom dialog med hw.no kan argumentere for å få slette innlegg som er åpenbart løgn, eller som i dette tilfellet en bobbeloppføring. Da slipper jeg som forbruker å bli misledet. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Javel så denne ordningne har ikke vært åpen for alle?? Eller er det bare dårligt informert om den fra hw sin side? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Javel så denne ordningne har ikke vært åpen for alle??Eller er det bare dårligt informert om den fra hw sin side? tror det er hva som er viktigst å avklare her. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Heisan ! Vil gjerne oppklare denne med en gang, da jeg kjenner denne saken. Det er vi som har bedt Hardware.no om å vente noen dager med å publisere disse to enerne dine, da vi ville sjekke de opp litt. Utifra dette så har dere muligheten til å stoppe en erfaring før den blir lagt ut, noe som Pyton.no , Multicom ikke har, dette blir en slags form for særbehandling. Vil samtidig avkrefte at vi eller noen andre butikker kan få Hardware til å la være å publisere negative karakterer, da skal det i hvertfall være beviselig løgn for at det skal kunne gjøres. Så tror ikke dere skal være for redde for akkurat det. Det er jo nettop det dere har gjort, å utsette publiseringen av en karakter noe andre webshopper ikke har muligheten til. Dette liker jeg ikke Endret 22. januar 2005 av Malvado Lenke til kommentar
~inso Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Personlig har jeg ingen problem med at webshoppene har mulighet til å se igjenom innleggene og gjenom dialog med hw.no kan argumentere for å få slette innlegg som er åpenbart løgn, eller som i dette tilfellet en bobbeloppføring. Da slipper jeg som forbruker å bli misledet. Men hvilken garanti finnes det for at ordningen faktisk fungerer slik den angivelig skal? Det er jo det vi må spørre oss om. Og når det tilsynelatende kun er netshop som har tilgang til denne er det jo noe som lukter KRAFTIG svidd rundt hele tiltaket. Endret 22. januar 2005 av ~inso Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Den forklaringa som styret i hw.no dikte opp nå bør vera jævli god! Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Ser Multicom leser tråden. Så, har dere tilgang til en slik database? Svaret er nei. Denne muligheten til forhåndsgodkjenning eksisterer per dags dato ikke for oss, eller hw.no har ikke informert oss tilstrekkelig om dette. Personlig ser jeg ikke den helt store nytten av spesialordningen Netshop har. Publiseres det usannheter der vil det sjeldent ta mer enn et par dager å få ordnet opp i saken. Hans F. Altså? Hva er dette for noe da? Er det bare Netshop som har tilgang til dette? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Vel, noen webshopper har relativt store fordeler fremfor andre i brukererfaringsdatabasen. Har alltid trodd den var temmelig nøytral jeg, men akk, så feil kan man ta... Nyttig info though. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg synes det er helt naturlig at webshopene får mulighet til å se anmeldelsene før de legges ut og eventuelt kommentere tydelige feil/overdrivelser. Har lest alt for mange tråder her på forumet der folk syter over "dårlig kundebehandling" for helt urealistiske ting. Synes heller ikke at det er rart at anmeldelsene holdes igjenn noen dager i stede for å legges ut med mulighet til å senere bli slettet. En slettet post hadde hvertfall skapt baluba lenge før den faktiske grunnen til slettingen hadde får sjans til komme i lyset. Synes også at det er litt rart at nordicdisk farer opp for at de ble trukket inn. Det var de selv som involverte seg. Det har faktsik ikke så mye med saken å gjøre at vedkomende er medeier (eller hva han var) i nordicdisk. Det netshop kommenterte var ut i fra at OC-Freak i sin jobbsøknad hadde skrevet at han var registrert forhandler hos Norek. Dette betyr praksis at han kan jobbe som selvstendig næringsdrivende innen pc/komponenet-salg. Dersom dette ikke er konkurerende interresser vet ikke jeg. Personlig legger lite/ingen lit til andres erfaringer i webshoperfaringene. Synes at det er alt for mange erfaringer som bærer preg av barnslige /urealistiske forventninger til hva som kan defineres som "svært dårlig kundeservice", uten at det nødvendigvis gjelder akkurat denne saken. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 En slik ordning er helt ok for meg, men KUN hvis alle butikkene har den muligheten. HW.no skal på en eller annen måte informere butikkene om at slik og slik kan de gjøre. HW.no skal også informere oss brukere som legger inn erfaringer at butikkene får en sjangs til å se over alle erfaringer før de legges ut. Videre bør også reglene som butikkene kan bruke for å få fjernet falske innlegg publiseres, slik at alle kan se hva som foregår når, hvor og hvordan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg