Gå til innhold

Harware.no teamet - stopper negative weberfaringer


Anbefalte innlegg

<--- Lurer på når folk skal slutte å poste slikt som dette på forumet, allmennheten har vel ikke en dritt med denne saken å gjøre.

Det beste hadde vært om trådstarter bare sendte en e-post til hw.no-ledelsen og forklarte problemet slik at det kunne blitt tatt opp intern sammen med hw og netshop.

Synes det er temmelig tragisk med all denne "heksejakten" om dagen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm, het ikke netshop hardwarebutikken i gamle dager eller? kan det finnes en kobling der eller?

Stemmer det, siden hardware ofte brukes som betegnelse på deler til datamaskiner, så er det sammenheng mellom en butikker som selger deler, og et nettsted som handler om det.

 

Hooray for you!

Lenke til kommentar
Get fuel and fire!

Gather a mob!

Burn the outcasts!

 

Ah... Ingenting er som en skikkelig god gammeldags offentlig skittentøyvask på lørdagskvelden.

 

<ontopic>

 

Kan noen vennligst forklare meg hvorfor det er korupt at webshops får tilgang til brukererfaringer før de publiseres? Hvis de skulle godkjenne dem så for all del sett i gang hylekoret. Men praksisen slik den er i dag gir den jo leverandørene knapt nok samme fordel som når TV2 hjelper deg lar anklagede firmaer få en sjanse til å svare for seg før de krosfestes. Ikke alt som er brunt er bæsj...

spørsmålet er vel om ALLE webshopper får tilgang til dette, det har ingen svart bekreftende på.

 

Litt merkelig at alle som mener at evnt. netshop er eneste part som gjør dette er helt greit bare kommer med argumenter som: "dette er da helt greit" "fjær som blir til høns" osv det er vel argumentasjon uten innhold

 

som netshop sier kan det med at man luker ut useriøse innlegg på denne måten være en god ting, men det er tydelig at det også kan misbrukes.

 

 

Litt off topic hvis du seriøst mener at anklagende part i tv2 hjelper deg får mulighet til å forsvare seg tror jeg du har misforstått noe :p

Lenke til kommentar
Hvis man ser på signaturen min, som er en produkterfaring fra Komplett så synes jeg det bare er rett og rimelig at webshops kan se over det som blir lagt ut :)

Hehe må si jeg lo litt av den der ja ;)

 

Men en slik sensur burde jo folka på hw klart å ta selv.

 

Edit: Tenk det at 60 personer ikke har mer å gjøre en lørdags kveld enn å sitte å lese på dette...

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
Kan noen vennligst forklare meg hvorfor det er korupt at webshops får tilgang til brukererfaringer før de publiseres?

Vel påenget er vel om alle har nettbutikker har denne tilgangen, noe jeg personlig tror hardware har ordnet opp i, men det bør for det om være lov til å stille spørsmålstegn ved en slik praksis.

De lever av å selge varer. Det er klart de må få lov til å ta en titt på det som blir lagt ut før det blir lagt ut sånn at man kan fjerne falske erfaringer eller uriktige erfaringer før de gjør for mye skade.

 

<--- Lurer på når folk skal slutte å poste slikt som dette på forumet, allmennheten har vel ikke en dritt med denne saken å gjøre.

Det beste hadde vært om trådstarter bare sendte en e-post til hw.no-ledelsen og forklarte problemet slik at det kunne blitt tatt opp intern sammen med hw og netshop.

Synes det er temmelig tragisk med all denne "heksejakten" om dagen.

Så enig, så enig

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Kan noen vennligst forklare meg hvorfor det er korupt at webshops får tilgang til brukererfaringer før de publiseres?

Vel påenget er vel om alle har nettbutikker har denne tilgangen, noe jeg personlig tror hardware har ordnet opp i, men det bør for det om være lov til å stille spørsmålstegn ved en slik praksis.

De lever av å selge varer. Det er klart de må få lov til å ta en titt på det som blir lagt ut før det blir lagt ut sånn at man kan fjerne falske erfaringer eller uriktige erfaringer før de gjør for mye skade

er ikke det nokså logisk?

 

dårlig pr som er et bevist sabotasje forsøk er marerittet for bedrifter og organisasjoner.

 

Jeg sier ikke at OC-Freak (håper det var riktig) gjorde dette.

Lenke til kommentar
Kan noen vennligst forklare meg hvorfor det er korupt at webshops får tilgang til brukererfaringer før de publiseres? Hvis de skulle godkjenne dem så for all del sett i gang hylekoret. Men praksisen slik den er i dag gir den jo leverandørene knapt nok samme fordel som når TV2 hjelper deg lar anklagede firmaer få en sjanse til å svare for seg før de krosfestes. Ikke alt som er brunt er bæsj...

Dette har med HW.nos integritet å gjøre. Problemet ligger i hvor tette bånd det skal være mellom hw.no på den ene siden og forhandlere og produsenter på den andre. Er båndene for tette, svekkes hw.nos integritet som en nøytral og formidlende og kritisk aktør i hardwarenorge.

 

Er litt skeptisk til at disse båndene begynner å bli vel tette etterhvert i og med at webshopper får ha denne kontrollen med brukererfaringer før de publiseres.

 

Her finnes ingen klare svar, og det er bra at denne problemstillingen diskuteres. Jeg håper hw.no er bevisste og tenker nøye gjennom hvor tette bånd de ønsker til butikkene. Det kan gå på troverdigheten løs om båndene blir for tette.

 

Molo

Lenke til kommentar

Viss me ikkje kan stola på webshopperfaringar, korleis i HELVETE kan me stola på testane som hw.no utføre? Blir dei også godkjent/holdt tilbake eit par dagar?

 

Det opplegget der stinke lang veg spør du meg! Ein ting er kvalitetsikkring, ein anna ting er manipulering.

Lenke til kommentar
Da OC-Freak, ifølge seg selv, ikke har noen økonomiske interesser i driften av norwaydisc tror jeg ikke han er ute etter å sverte andre.

Han har økonomiske intresser i norwaydisc, som han har nevnt tidligere.

Det skal nevnes at jeg er medeier i en liten nisjebedrift som selger utelukkende CD/DVD media og tilbehør - kan diskuteres hvor mye dette kan sees på som konkurrent da vi er så spesielle og satser på en bestemt kundegruppe (de som vil vite hva slags plater de får når de handler), men jeg er ikke ansatt i firmaet og hever heller ikke lønn på noen måte.

Altså medeier, altså økonomisk interesse i at norwaydisc går best mulig.

 

Men det er vel feil å trekke norwaydisc inn i dette.

Lenke til kommentar
Da OC-Freak, ifølge seg selv, ikke har noen økonomiske interesser i driften av norwaydisc tror jeg ikke han er ute etter å sverte andre.

Han har økonomiske intresser i norwaydisc, som han har nevnt tidligere.

Det skal nevnes at jeg er medeier i en liten nisjebedrift som selger utelukkende CD/DVD media og tilbehør - kan diskuteres hvor mye dette kan sees på som konkurrent da vi er så spesielle og satser på en bestemt kundegruppe (de som vil vite hva slags plater de får når de handler), men jeg er ikke ansatt i firmaet og hever heller ikke lønn på noen måte.

Altså medeier, altså økonomisk interesse i at norwaydisc går best mulig.

 

Men det er vel feil å trekke norwaydisc inn i dette.

noen som vil fortelle meg hvor netshop dro norwaydisc inn i dette? :ermm:

Lenke til kommentar
Da OC-Freak, ifølge seg selv, ikke har noen økonomiske interesser i driften av norwaydisc tror jeg ikke han er ute etter å sverte andre.

Han har økonomiske intresser i norwaydisc, som han har nevnt tidligere.

Det skal nevnes at jeg er medeier i en liten nisjebedrift som selger utelukkende CD/DVD media og tilbehør - kan diskuteres hvor mye dette kan sees på som konkurrent da vi er så spesielle og satser på en bestemt kundegruppe (de som vil vite hva slags plater de får når de handler), men jeg er ikke ansatt i firmaet og hever heller ikke lønn på noen måte.

Altså medeier, altså økonomisk interesse i at norwaydisc går best mulig.

 

Men det er vel feil å trekke norwaydisc inn i dette.

Ja, men han tar ikke ut lønn.

 

Klart han er interessert i at Norwaydisc skal gå ok, men med en så liten nisjebutikk er det nok ikke mulig å tjene noe særlig med penger.

Lenke til kommentar
Viss me ikkje kan stola på webshopperfaringar, korleis i HELVETE kan me stola på testane som hw.no utføre? Blir dei også godkjent/holdt tilbake eit par dagar?

 

Det opplegget der stinke lang veg spør du meg! Ein ting er kvalitetsikkring, ein anna ting er manipulering.

Hvorfor kan du ikke stole på webshoperfaringene? Det er jo nettopp det faktum at det er en viss kontroll på dem som gjør at man kan (sånn delvis) stole på dem. Hvis de hadde blitt publisert helt uten at noen så over dem så hadde det jo sikkert vært flust med falske erfaringer. Er det bedre synes du?

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
NetShop ->

 

Synes du som representerer NetShop bør studere personopplysningsforskriftene litt nøyere neste gang du utleverer personopplysninger i et fora som dette.

 

Har forøvrig kun positive erfaringer med dere, men slikt trekker ikke akurat i positiv retning for å si det sånn...  :thumbdown:

Ta og les gjennom tråden, og se på weberfaringer.

 

Navnet har han selv lagt ut. At han har fått avslag på en jobb hos Netshop er selvfølgelig relevant i denne saken, og heller ikke noe stor sak i mine øyne. Kan hende Netshop har begått et overtramp, men det overlater vi til de som har peiling på slikt. Ingen har til nå referert til en paragraf som setter Netshop i dårlig lys på det punktet.

 

- -

 

Her her en fin måte som Hardware.no og webshoper kan løse "problemet" med weberfaringer:

 

Legg til en feature, "Send e-post når noen kommenterer denne webshopen". Da stiller absolutt alle webshoper likt. For å fjerne en negativ erfaring må webshopen kunne bevise at erfaringen er oppdiktet, evt at sannheten er pyntet på. Til det motsatte er bevist bør erfaringen ligge på nett, evt bli fjernet inntil webshopen kommer med bevis. (Selvfølgelig en frist på bevismateriale)

 

(Ble litt med teskei den løsningen, men etter det som er kommet frem i denne tråden tror jeg det i høyeste grad er nødvendig)

 

Slik som løsningen er i dag bør den fjernes umiddelbart.

 

Edit: rlz, tenk om alle svarte i tråden med like mye på hjertet som deg..

Endret av kim
Lenke til kommentar
Viss me ikkje kan stola på webshopperfaringar, korleis i HELVETE kan me stola på testane som hw.no utføre? Blir dei også godkjent/holdt tilbake eit par dagar?

 

Det opplegget der stinke lang veg spør du meg! Ein ting er kvalitetsikkring, ein anna ting er manipulering.

Hvorfor kan du ikke stole på webshoperfaringene? Det er jo nettopp det faktum at det er en viss kontroll på dem som gjør at man kan (sånn delvis) stole på dem. Hvis de hadde blitt publisert helt uten at noen så over dem så hadde det jo sikkert vært flust med falske erfaringer. Er det bedre synes du?

Kontroll av hw.no er jo forsåvitt greit, men at webshoppane skal komma å skifta på ting? Nei! Dei har forspilt sine muligheter ved ikkje å ha god nok support eller varer.

Lenke til kommentar

Står ingenting om at de kan _redigere_ innlegg. Etter det jeg har forstått har de bare mulighet til å utsette publiseringen av erfaringen med et par dager, og evt slette hvis noe helt tydelig er feil (antar de må bevise ting veldig grundig for at det siste skal kunne skje)

Lenke til kommentar
Viss me ikkje kan stola på webshopperfaringar, korleis i HELVETE kan me stola på testane som hw.no utføre? Blir dei også godkjent/holdt tilbake eit par dagar?

 

Det opplegget der stinke lang veg spør du meg! Ein ting er kvalitetsikkring, ein anna ting er manipulering.

Hvorfor kan du ikke stole på webshoperfaringene? Det er jo nettopp det faktum at det er en viss kontroll på dem som gjør at man kan (sånn delvis) stole på dem. Hvis de hadde blitt publisert helt uten at noen så over dem så hadde det jo sikkert vært flust med falske erfaringer. Er det bedre synes du?

Kontroll av hw.no er jo forsåvitt greit, men at webshoppane skal komma å skifta på ting? Nei! Dei har forspilt sine muligheter ved ikkje å ha god nok support eller varer.

Hadde du fulgt med så hadde du sett at webshopene ikke har mulighet til å skifte på noe. De har muligheten til å se over en brukererfaring og kontakte hw.no hvis det skulle vise seg at noe ikke stemmer. De har ingen mulighet til å selv bestemme hva som blir lagt ut og ikke.

 

PS: Med tanke på avataren din så ville jeg tro at du var for litt overformynderi og streng kontroll :D

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Til OC-Freak: Hvorfor i al verden bestiller du DVD-plater hos en konkurrent (NDSdirekte) for derefter å gi dem en karakter 1 (nr 2 fra oven). Alle vett jo at "forventet ankomst på lager" er et ganske flytende uttrykk. Og klagen er vel egentligt myntet på Linjegods.

Off topic:

 

Bestilte fra dem siden de kunne skaffe noen plater (blant annet TDK 16x DVD+R) som jeg ville ha til min andre hobby: teste DVD-Brennere for www.cdfreaks.com

 

Nei, jeg har ikke funnet disse hos norwaydisc.no sine forhandlere, derfor ndsdirekte.

 

Det stod ingenting om at datoene var forventede - jeg oppfattet dem som bekreftet ut ifra opplysningene på websiden.

 

Fikk heller ingen informasjon/valgmuligheter om at varene kom til å bli sendt med ubrukelige linjegods :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...