Gå til innhold

Harware.no teamet - stopper negative weberfaringer


Anbefalte innlegg

chil og slackies: Hvis man man skal ha som policy å la alt av useriøse og feilaktige erfaringer stå i webshopguiden blir hele guiden null verdt etter min mening.

altså jeg er bare imot sensurering, å alt blir uansett subjektivt, åpenbart bull shit slettes seff, men selv om noen kommer med noe usakelig å ikke helt etter boka utaler, så burde ikke disse slettes, det kalles sensur

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NetShop ->

 

Synes du som representerer NetShop bør studere personopplysningsforskriftene litt nøyere neste gang du utleverer personopplysninger i et fora som dette.

 

Har forøvrig kun positive erfaringer med dere, men slikt trekker ikke akurat i positiv retning for å si det sånn... :thumbdown:

MEN HERREGUD DA MANN......du veit perfekt at de har lagt ut navn fra en "Erfaring" som er registrert PUBLIC...det vil si *legge inn med teskje* at de har copy`n`pasta det som er tilgjengelig for alle....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
NetShop ->

 

Synes du som representerer NetShop bør studere personopplysningsforskriftene litt nøyere neste gang du utleverer personopplysninger i et fora som dette.

 

Har forøvrig kun positive erfaringer med dere, men slikt trekker ikke akurat i positiv retning for å si det sånn...  :thumbdown:

MEN HERREGUD DA MANN......du veit perfekt at de har lagt ut navn fra en "Erfaring" som er registrert PUBLIC...det vil si *legge inn med teskje* at de har copy`n`pasta det som er tilgjengelig for alle....

HERREGUD DA MANN, webshoperfaringer har ingenting med jobbsøknader å gjøre :no: Netshop burde legge seg flate, og beklage hendelsen.

 

At de i sitt paranoide sinn mener det er en sammenheng mellom at de yter dårlig service og blir bemerket for det, og at noen søker jobb der, bør de holde for seg selv. Og det ser de jo her, maken til dårlig omtale hadde de neppe forestilt seg.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
:nei:

 

Her blir 150.000 meiet ned av en bølge å dere går helt av hengslene for at en webshopp som har kjempe god kontakt med oss, svarer på mail osv osv benytter seg av en ny løsning tidligere en noen andre.

 

Det er jo ikke noe å ordne en gang for det er alleredet ordnet. Tror Netshop har fått nokk smekk på fingrene nå til at det svir til neste milenium, så jeg tror ikke dere behøver å være engstlige for at dem skal gjøre slike feil igjen

Den argumentasjonen er dårlig, skal folk legge til side sitt daglige liv bare fordi det finnes viktigere ting i verden?

 

Når det gjelder stenge tråd gjengen. Er det så jævelig vasnkelig å holde seg unna en tråd man ikke liker? Begynner personlig å bli lei av "steng tråd"-spamming i øst og vest, selv man personlig ikke får noe ut av tråden lenger, så gjelder ikke det alle andre mennesker på forumet.

 

Og erfatingsmessig vil en slik tråd kun føre til mer bråk og oppretting av nye tråder om samme tema. Så får vil heller mane til sletting av de mest latterlige innleggene, og be folk roe ned egga noen få hakk. Det er faktisk mulig å argumentere på en skikkelig måte uten å bedrive personangrep, noe som er ekstra viktig i en tråd som dette.

 

Hw.no har nå lagt fram en forklaring som både virker logisk, og kaster lys over hva som har skjedd. Det eneste punktet er hvorfor ingen reagerte når netshop sendte inn en kommentar til noe som ike var publisert. Noe jeg antar var en enkel mennesklig feil.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
MEN HERREGUD DA MANN......du veit perfekt at de har lagt ut navn fra en "Erfaring" som er registrert PUBLIC...det vil si *legge inn med teskje* at de har copy`n`pasta det som er tilgjengelig for alle....

Det er visst du som trenger teskje her. Netshop koblet navnet med et anonymt nick for deretter å legge ut om at personen skulle ha søkt jobb hos dem, noe som ikke stemte. De dro deretter inn at han hadde forbindelser med Norwaydisc, noe som var totalt irrelevant for saken og tråden.

 

Neste gang du skal prøve å teskjefore noen burde du kanskje vente til du faktisk har fått med deg hva det reageres på.

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på, når Teknisk drift får greie på dette på morgenen mandag den 24.jan, hvorfor iallhverden kommer det ikke en uttalelse fra de før i 18 tiden?

Beklager, litt unøyaktighet fra min side, Amund fra drift ble jo faktisk oppringt natt til 24., og kom med en foreløpig uttalelse. Vi her på kontoret ble oppmerksomme på saken da vi kom på jobb, og rettet problemet. Det er egentlig ikke opp til drift å kommentere slike saker, og personlig er jeg svært lite innom forumet. Jeg tok meg derfor ikke tid før etter arbeidstid til å kikke innom tråden igjen. Jeg oppdaget da at mange ikke var fornøyd med de forklaringene som var gitt, og prøvde derfor etter beste evne å svare dere. Forøvrig kommer det snart et svar fra webshop-seksjonen.

Lenke til kommentar

Denne saken tviler jeg på at alle kommer til å bli fornøyd med forklaringen til. Ser at det er mye kommentarer innimellom som "spent venter på hva slags forklaring hw.no kommer til å koke sammen.." Dette er en forutintakelse som skremmer meg litt. Det er en holdning som fører til at et hvert sav som kommer bare får reaksjonen "jaok". De samme personen ser ut til å stemple en hver tiltro til forklaringen som naive. Det er ikke bra å være naiv, men det er ikke bra å være paranoid heller.

 

Til dere som føler dere paranoide i forhold til at hw.no er kjøpt og betalt og alt de gjør er basert på hvem som har bidratt med mest penger; hvordan tror dere hw.no kunne gjort det de gjør uten sponsore? Hvor skulle ellers pengene kommet fra? De driver ikke med salg av produkter. De er avhengig av at noen er villige til å betale de for å holde på med de de gjør. Og det er helt naturlig at sponsorene får noe i gjenn som gjenspeiler de de bidrar med (reklame plass i form av bannere på forsidden og på artikkelsidene). Tester blir gjerne sponset i form at utlån av utstyr. Dette blir bare belønnet med en "vi takker......" på første siden i testen. På siste siden i testen er det alltid ( så langt jeg kan se) en link til produktet i prisguiden. Jeg tipper at denne linken blir fulgt oftere enn den på førstesiden; altså tjener den butikken som har lavest pris mer på utlånet enn den butikken som lånte ut utstyret. Dersom det er samme butikk "then so be it".

 

Angående julekalenderen så er ikke dette annet en en form forvariasjon i reklame konsept. Butikkene kjøper seg en unik reklameplass ved å gi oss brukkere en ekstra godt tilbud begrenset til én dag. At netshop er den butikken som valgte å bruke mest penger fra reklame budsjettet sitt i denne perioden er vel hverken hw.no eller netshop eller noen andre butikker sin skyld. det er et økonomisk valg gjort av netshop.

 

Til dere som klager over at teknisk drift ikke kommenterer saken før 18 mandag kveld til tross for at de har hatt hele dagen på å "forklare hendelsen". omg! (beklager, jeg blir bare litt oppgitt over manglende evne til å se logiske forklaringer). Er det virkelig så vanskelig å forstå at dette muligens skyldes at de fleste mennesker her i landet er opptatt med andre ting på dagtid? Det gjelder faktisk store deler av den voksne delen av Norges befolkning.

 

Men det er jo det samme om de svarer med en en gang eller venter 3 dager. Konspirasjonsteoristene her har jo allerede bestemt seg for at svaret de gir er er oppdiktet og svada. Det virker faktisk som om jo mer logisk en forklaring er jo mer blir folk overbevist om at det må være løgn.

 

Det virker også som at veldig mange har mistet tillit til hw.no. og det gjeder ikke bare denne saken. Det virker på meg som dere hadde dårlig tillit allerede fra før og dermed har liten vilje til "å la tvilen komme tiltalte til gode". Hvorfor er dere her? Hvis alt som kommer fra hw.no er kjøpt, betalt og lite troverdig hva får dere ut av å være en del av forumet? Det var så gar kommentert forumets kvalitet i denne forbinnelse. Forumets kvalitet er basert på brukerenes innlegg og blir ikke bedre av at enkelte brukere kun bruker det for å få utløp for sitt behov for å syte og klage på alt de føler for. Jeg er mye mindere aktiv på hardware-delen av forumet enn det jeg var for 2 år siden og det er rett og slett fordi den oversvømmes av poster fra brukere som like gjærne kunne lat være.

 

Just my 2 bits som det heter på "nynorsk".

Lenke til kommentar

Hmmm, noen som har tenkt til å på fakta her snart i stedet for å gi oss og HW skylda for alt galt som har skjedd i verden det siste året ? Fakta er kort og greit at vi, helt tilfeldig, så at OC-freak hadde lagt inn en ny erfaring om en sak som allerede lå der fra før. Vi spurte derfor pent HW på en email om de kunne vente med å publisere den til vi hadde snakket med kunden. Det tok dessverre litt tid før vi fikk sjans til å gjøre det (alt for mye å gjøre), derfor purret HW oss på dette på fredag, og vi lovet å ta kontakt med kunden i løpet av helgen for å avklare dette.

 

Hva i all verden er galt med det ? HW var ivrig på å få lagt ut erfaringene de, men siden vi dokumenterte at det ene innlegget var lagt ut før så hørte de på oss. Det eneste alternativet til dette er at en ukorrekt erfaring hadde blitt publisert i guiden, og det er det vel ingen som ønsker heller ?

 

For øvrig; absolutt alt vi og HW har sagt i denne tråden er 100% korrekt, og kunne vært bevist om nødvendig (omtrent all dialog mellom både oss og kunden, og oss og HW er på mail). Men skal det virkelig være nødvendig å bevise alt her i verden ? Da får vi jammen meg litt av ett samfunn her i landet altså, når ikke en gang en seriøs og solid organisasjon som HW blir trodd på sitt ord. Felles for oss alle her (tror jeg) er at vi setter stor pris på denne siden og syns den er ett godt møtested for oss hardware-interesserte. Når noen har tatt seg bryet med å gjøre denne siden til hva den har blitt så fortjener de jammen mer en takk for hjelpen enn denne hetsen her ! Dette går over alle støvleskaft, og det tror jeg faktisk de fleste av dere forstår om dere tenker dere bittelittegrann om.

 

Vi for vår del har tidligere i tråden innrømmet at det var dumt å nevne den jobbsøknads-greia, og det står vi ved. Teit, og ett resultat av at undertegnede var litt varm i toppen over at vi aldri skulle kunne bli ferdig med den saken. Noen ganger gjør vi mennesker feilvurderinger, og det var en av mine dessverre. All kjeft vi har fått for det er fortjent.

 

Men konspiruasjonsteoriene deres om at HW er kjøpt og betalt, at vi driver med smøring av HW-gutta osv-osv er slag under beltestedet mot både oss og HW, og også uten rot i virkelighetens verden. I mine øyne er det faktum at vi fortalte åpent om hva som hadde skjedd ett krystallklart signal på det, dere må jo forstå at vi ikke hadde gjort det om det lå noe råttent og muffens bak det ? Litt omløp i hodet må dere da kunne innrømme oss selv om vi er en nettbutikk.

 

Jeg håper og tror at dette bli vårt siste innlegg i denne tråden, da alt vi vet og mener om saken allerede er belyst og diskutert til de grader. Vi har vel rett og slett ikke så mye mer å si, og sjansen for å bli trodd på det vi skriver synes uansett relativt liten.

 

Takk for oppmerksomheten og ha en fin dag !

 

Mvh Svenn-Aage, Netshop

Lenke til kommentar

Da stenges denne tråden.

 

Hw har sagt at det vil komme en forklaring hvordan denne webshopguiden fungerer.

 

Og siden det er de samme personene som gulper opp det samme negative materialet hele tiden føler jeg at det ikke er noen grunn til å ha denne åpen.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

Så har det blitt min tur til å skrive noen ord. Jeg vet knapt hvor jeg skal starte, så jeg får vel starte med en rask presentasjon av hvem jeg er.

 

Navnet er Rolf Wegner, jeg fungerer som leder for webshopseksjonen og er dermed en av de som godkjenner erfaringene som kommer inn i webshopguiden.

 

Akkurat hva jeg skal skrive for at dere skal skjønne sannheten vet jeg ikke, men jeg gjør et forsøk på å fortelle alt slik jeg oppfattet det. Så er det lov til å håpe på at det kan være godt nok. Noen ytterligere kommentarer på hva som har skjedd tror jeg nemlig det ikke er noe stort poeng å håpe på.

 

Hvordan fungerer webshopguiden?

Alle som har lagt inn erfaringer i webshopguiden i det siste har vel sett at det først står noen enkle regler som må følges for at erfaringen skal bli publisert. Disse reglene har vi funnet å måtte sette som visse minimumsvilkår ved de aktuelle erfaringene.

 

Når erfaringen er skrevet og alle felt fylt ut, sendes erfaringen inn til oss. Gjennom et adminpanel kan vi se på erfaringene og sile bort det som ikke kan publiseres.

 

Vi har stort sett ikke sendt ut noen e-post i forbindelse med erfaringer som er blitt forkastet. Det har rett og slett fremstått som lite meningsfylt å sende ut sende ut e-poster i hytt og gevær når folk ikke har lest reglene for publisering av erfaringene en gang.

 

Vi kan absolutt vurdere om vi skal sende ut en e-post på flere erfaringer. Dog tror jeg nok ikke at det vil være aktuelt å sende en e-post på erfaringer som åpenbart bare består av fjås og svada.

 

Når erfaringen har blitt godkjent av oss blir den synlig på nettet for alle og enhver. På dette tidspunktet er alle webshopene velkomne til å komme med kommentarer til erfaringer de mener måtte være urettmessig. Vi er naturligvis opptatt av at erfaringene i webshopguiden er så relle som mulig.

 

Utgangspunktet er at det skal sterke bevis til fra webshopens side, for at vi skal fjerne en erfaring. Det å skulle sjekke opp hvorvidt en erfaring er reell eller ikke, er ofte en omfattende prosess, som krever mye arbeid. Ofte handler det til syvende og sist om at man stoler på hverandre. Vi har begrenset med ressurser, og kan naturlig nok ikke ha en rekke personer som jobber som "detektiver" på fulltid.

 

Vi legger til at det er svært vanskelig å opprettholde en nogenlunde gyldig webshopguide. Det krever mye arbeid, og fortsatt er det nok mange ukurante erfaringer som slipper igjennom. Dog jobber vi stadig med å videreutvikle webshopguiden, slik at denne fremstår så reell som mulig. Her tar vi mer enn gjerne imot tips fra brukerne.

 

Hva skjedde rent teknisk?

Teknisk sjef Knatten har kommet med en etter mitt syn god forklaring på hva som har skjedd. For de av dere som enda ikke har fått det med seg, _alle_ nettbutikkene har hatt tilgangen til å se på erfaringene, men bare _en_ har gjort noe med det. Problemet er nå uansett rettet opp.

 

Hvorfor ble det ikke reagert når Netshop ville ha en utsettelse?

Noen har kanskje gjettet det allerede, men det var altså jeg som har holdt tilbake erfaringene etter en forespørsel fra Netshop. Hvorfor reagerte jeg ikke på at Netshop ville ha en utsettelse? Jo, saken er egentlig banalt enkel.

 

Jeg tok over som leder for webshopseksjonen 1. januar 2005. Med andre ord er jeg relativt fersk i den oppgaven. Enkelte med god hukommelse vil kanskje huske at jeg hadde denne oppgaven også en gang for 5 år siden eller noe, men mye har skjedd siden den gang. Uansett, jeg tenkte ikke noe spesielt over forespørselen. Ulike erfaringer ligger ofte noen dager mens vi sjekker dem ut litt nøyere. En annen ting er at ingen er tjent med at feilaktige erfaringer ligger ute.

 

Saken er at undertegnede ikke før på søndag morgen visste at butikkene ikke skulle ha tilgang til å se de upubliserte erfaringene. Som vi alle vet hadde sneballen da allerede startet å rulle. Videre kan det jo legges til at jeg i tillegg har andre oppgaver som må unna. Jeg har nyheter som skal skrives, produkter som skal testes, og andre oppdrag innad i HN. Så det er ikke alltid man for gjort ting så raskt man ønsker.

 

Avsluttende bemerkninger

Til slutt vil jeg bare komme med en oppfordring både til trådstarter og andre som måtte lure på hvor det blir av erfaringen de har sendt inn; det er lov til å sende en e-post til oss å høre hva som skjer.

 

Ja, nå tror jeg at jeg skal takke for oppmerksomheten. Jeg tar vel et par ekstra titter inn på tråden om litt for å besvare på spørsmål som jeg kan ha glemt i farten. Tråden er med andre ord åpnet igjen slik at dere kan diskutere litt videre. Vi vil likevel oppfordre alle til å holde seg til saken og ikke la den skli ut.

 

Edit: Formateringer som ikke ble helt som de skulle

Endret av RBW
Lenke til kommentar
Jeg er mye mindere aktiv på hardware-delen av forumet enn det jeg var for 2 år siden og det er rett og slett fordi den oversvømmes av poster fra brukere som like gjærne kunne lat være.

Du er nok ikke den eneste..

 

Trådstarter forsøkte også legge dette dødt på side en.

 

edit: Og i disse tider hvor det avsløres korupsjon nesten daglig i media, blir man lett usikker og kan ha vansker med å stole på.

Endret av hamsterbom
Lenke til kommentar

Dette høres bra ut, jeg er fornøyd, da det har foregått akkurat som jeg trodde. Jeg regner med jeg får høre min del av flames på grunn av meningen min, men sånn er da livet.

 

Om hw.no kunne ha laget en søkefunksjon i webshopguiden, gjerne på erfaringsforfattere, slik at man får en liste over alle ens erfaringer i guiden, ville jo dette gjøre til at færre "dobbeltposter" erfaringer der, men det er jo litt off-topic.

Lenke til kommentar

Litt for 'tilfeldig' at akkurat netshop er den butikken som har dratt nytte av denne muligheten. (med tanke på hvem som startet netshop osv...)

 

Men syns dere omsider har behandlet denne saken bra og er ferdig med den. Dog litt mer kritisk og skeptisk, men det kan jo også være en god ting. :)

 

Flott at du åpnet tråden igjen, så folk kan komme med avsluttende kommentarer. Lykke til videre.

Lenke til kommentar

Hallois :)

 

Jeg er en av de som har vært kritisk. Og jeg sier meg nå fornøyd med forklaringene deres.

 

En side som dette som må gå hånd i hånd med bransjen må være knalloppmerksom på

at man ikke må bli for gode venner med bransjen.

Og jeg håper det er erfaringen som dere er blitt ekstra oppmerksom på i denne tråden.

 

Vi setter vår lit til at dere opptrer tilnærmet nøytralt, at dere har ett kritisk blikk og at dere framstår som troverdige når dere

anbefaler, eller fraråder ett produkt.

 

Jeg har nå lest forklaringene til alle i hw.no-teamet og jeg synes dere igjen framstår som troverdige.

Min tillit er gjenvunnet og jeg håper dere setter pris på at mange av oss lesere setter veldig stor pris på en uavhengig presse :)

 

Den aggresive tonen til Netshop blir man dessverre bare litt motløs av. :(

Lenke til kommentar

Nå har jeg riktignok bare skumlest denne tråden, men jeg synes det er rart at Netshop i det hele tatt kan ha mulighet til å holde en negativ tibakemelding tilbake, skjer det med positive tilbakemeldinger også?

 

Er også litt skeptisk til akkurat Netshop har fått så veldig mange flere tilbakemeldinger enn alle andre, de er jo tross alt relativt nye, men det kan jo hende at de oppfordrer sine kjøpere til å legge inn tilbakemeldinger?

 

Ikke det at jeg har noe imot Netshop, men de er vel en av HW sine beste samarbeids partnere når det markedsføring. Jeg håper ikke HW får en inhabilitets greie pga av dette?

Lenke til kommentar

viste dere at alle som er med i prisguiden betaler for hvert klikk? er det forskjeller her også?

Til info: Dette stemmer. Etter at vi før nyttår ble forespeilet at det for 2005 ville koste minst 50.000,- kroner å være med i prisguiden trakk vi oss ut. Dette blir rett og slett for mye penger for en tjeneste som i utganspunktet skal være til kundens beste og drevet av idealister. Med et slikt kostnadsbilde vil det igjen føre til høyere priser hos oss, noe vi ikke kan se at kundene er tjent med.

 

Det kan derfor være greit å huske på at prisguiden i dag faktisk ikke er riktig i det hele tatt, ettersom f.eks. våre priser ikke lenger er med der. Vi har faktisk best pris på en del varer. Synd for prisguiden, men enda mer synd for kundene som bruker den.

Lenke til kommentar

Jeg synes vi nå har fått en god og veldig plausibel forklaring på hele hendelsesforløpet.

 

Jeg må inrømme at mistanken om forskjellsbehandling og konspirasjon var tilstede litt tidligere i tråden, men det er i alle fall avkreftet hos meg. At det var mangelfull informasjon i løpet av helgen er åpenbart, og det er vel kanskje ikke så rart at det skapte høy temperatur og en del spekulasjoner.

 

Det eneste jeg finner litt snodig er at kun Netshop oppdaget at de hadde tilgang til "databasen", men jeg skriver det på kontoen tilfeldighet. Kanskje naivt, men velger heller å ha tiltro til aktørene fremfor å konspirere.

Lenke til kommentar
Vel.  Da har jeg et spørsmål RWB:

 

viste dere at alle som er med i prisguiden betaler for hvert klikk? er det forskjeller her også?

 

Kan hw.no kommentere denne saken? Hadde vært SVÆRT ønskelig...

Da burde kvaliteten økes også??

Nå må jeg begynne å raportere feil i prisguiden, de er det mange!!! av.

 

Håper det blir bedre nå som de har fått ny ledelse. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...