Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble trådløs ruter til ruter fra nextgentel

Anbefalte innlegg

Hei

Min sønn har fått seg trådløs laptop, og vi har en stasjonær PC fra før. ADSL fra Nextgentel og Netopia ruter fra dem. Vanlig ruter med kabel, da vi ikke hadde tenkt å skaffe noe trådløst. Nextgentel rådet meg til å kjøpe en trådløs switch og koble på Netopia ruteren, eventuelt kjøpe trådløs ruter og koble den på Netopia ruteren. Det jeg kjøpte på Lefdal i dag er en Jensen Scandinavia wireless brodband router 802.11b standard 4-porter 1+7100 Mbps Switch. Virker dette OK?

Tenkte å koble den etter Netopia ruteren og deaktivere brannmuren på den, da skulleden vel oppføre seg som en switch?

Teknisk spesifikasjon: wireless transmission rate er opp til 11 Mbps. Sønnen min sier det bør være 54 Mbps så nå er jeg veldig i tvil. Vil dette gå alt for sakte? Vet ikke noe om rutere. Burde en slik oppkobling gå smertefritt? Noen som har gode råd?

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei! Det Siden du har NGT med router, så er det enklest å kjøpe et accesspoint istedet for en router siden du har all routerfunksjon i modemet til NGT. Det fungere også fint med router med brannmuren disablet, men du har to plasser hvor du må åpne porter istedet for en hvis du vil bli synling fra internett på noen måte. Hvis den trådløse delen kun skal brukes til internett, så er b-standarden rask nok, men hvis du skal overføre filer mellom flere maskiner, så er g-standarden absolutt å anbefale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...