Crossy Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Hva står "$" for i "admin$" ?? Mvh Crossy Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 vil tippe at det er ett skjult share legg til $ etter navnet på det du skal dele, så ser ikke andre windows-brukere at det er delt Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 vil tippe at det er ett skjult share legg til $ etter navnet på det du skal dele, så ser ikke andre windows-brukere at det er delt stemmer nok det.. \\maskinnavn\c$ gir som default access til c partisjonen, krever administrator tilgang. Denne sharen er sjult for alle som går inn på maskinen med \\maskinnavn. Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Kan også nevne at de share-rettighetene er fullstendig tilgjengelige for alle om man ikke har sikret maskinen med et administrator-passord. Er mange der ute som ikke gidder å sette admin-passord når de installerer windows. De får raskt problemer i større nettverk med folk som har litt peiling. En c$-share gir full tilgang til c:\, man kan kopiere, slette, flytte, i det hele tatt. Lenke til kommentar
Crossy Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Når jeg søker på pcen til kameraten min så finner jeg ikke mappene med $, han har ikke passord på administrator. Hvordan kan jeg finne desse mappene da? Takk for raske svar btw :=) Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 når du skrive eks: \\testpc så går den i praksis inn på \\testpc\ipc$ $ bare lese om "samba" for linux men normalt så er $ på slutten skult så folk ikke ser det(det blir gjordt lokalt på pcen) finnes mange programer som fjærner så du ser alle. eks med "net" i dos Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Når jeg søker på pcen til kameraten min så finner jeg ikke mappene med $, han har ikke passord på administrator. Hvordan kan jeg finne desse mappene da? Takk for raske svar btw :=) Ved å bruke \\maskinnavn\c$ tror jeg du vil se alle mapper på c:, inkludert de skjulte. Man får gjerne spørsmål om innlogging/passord selv om maskinen ikke har admin-passord, da er det nok å bare skrive Administrator i innloggingsfeltet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Kan også nevne at de share-rettighetene er fullstendig tilgjengelige for alle om man ikke har sikret maskinen med et administrator-passord. Er mange der ute som ikke gidder å sette admin-passord når de installerer windows. De får raskt problemer i større nettverk med folk som har litt peiling. En c$-share gir full tilgang til c:\, man kan kopiere, slette, flytte, i det hele tatt. Ikke i XP, bare i windows2000 AtW Lenke til kommentar
Raider Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 fks \\lanpc1\D$ \\lanpc2\C$ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå