Gå til innhold

20pin psu på 24pin hk?

Anbefalte innlegg

Leser at folk har brukt 20pins psu på 24pins hovedkort enten med overgang eller ved å sette 20pin-kablen øverst i kontakten. Er det trygt?

Før jeg fant ut at "Arctic Cooling Silentium2 Miditower" har 20pins psu var den førstevalg til nytt kabinett.

Skal kjøpe "K8N Diamond 939 nforce4 SLI"

Msi dette å si om saken:

MSI Reminds You...

• These two connectors (JPWR1 & JPWR2) connect to the ATX power supply and have to work together to ensure stable operation of the mainboard.

• Power supply of 450 watts (and above) is highly recommeded for system stability.

• For ATX 12V power connection, it should be greater than 18A.

• For this model, you must use the power supply that with a -5V pin supply.

Silentium2 har et greit utseende (ikke mange kabinetter som har det :no: ), og en svært hyggelig pris! Skulle gjerne brukt det uten å måtte kjøpe ny psu.

Hvis det finnes noen rimelige 24pins-alternativer (med streit utseende), må dere rope ut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hvertfall montert min 20 pins kontakt i 24pins hovedkort uten overgang.. ser ut til å virke bra.. Står forøvrig i manualen til hovedkortet: "This 24-pin power connector is compliant to the former 20-pin type. Pay attention to the orientation when doing so. Pin 11,12,23,24 (de 4 nederste) should be left unconnected

Endret av Ebola2782
Lenke til kommentar

Det stemmer :)

Leste akkurat på Multicom.no at man må ha 24 pins strømkontakt på pcie skjermkort..

Adapter fra 20 pin til 24 pin. Nødvendig på enkelte x16 PCI Express skjermkort/hovedkort løsninger hvis man mangler 24 pins kontakt på strømforsyning.

Lengde: 198mm

20 pin - 24 pin

+3.3 Voltage / +5 Voltage / +5 Voltage stand by

Endret av Ebola2782
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...