wonderwoman Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Leser at folk har brukt 20pins psu på 24pins hovedkort enten med overgang eller ved å sette 20pin-kablen øverst i kontakten. Er det trygt? Før jeg fant ut at "Arctic Cooling Silentium2 Miditower" har 20pins psu var den førstevalg til nytt kabinett. Skal kjøpe "K8N Diamond 939 nforce4 SLI" Msi dette å si om saken: MSI Reminds You... • These two connectors (JPWR1 & JPWR2) connect to the ATX power supply and have to work together to ensure stable operation of the mainboard. • Power supply of 450 watts (and above) is highly recommeded for system stability. • For ATX 12V power connection, it should be greater than 18A. • For this model, you must use the power supply that with a -5V pin supply. Silentium2 har et greit utseende (ikke mange kabinetter som har det ), og en svært hyggelig pris! Skulle gjerne brukt det uten å måtte kjøpe ny psu. Hvis det finnes noen rimelige 24pins-alternativer (med streit utseende), må dere rope ut! Lenke til kommentar
Spillorakelet Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Vi lurer tydligvis på det samme... Skal koble opp samme kort som du skal ha i morgen så får vi se. Venter an litt så jeg ser hva folk sier om det her... Lenke til kommentar
Ebola2782 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Jeg har hvertfall montert min 20 pins kontakt i 24pins hovedkort uten overgang.. ser ut til å virke bra.. Står forøvrig i manualen til hovedkortet: "This 24-pin power connector is compliant to the former 20-pin type. Pay attention to the orientation when doing so. Pin 11,12,23,24 (de 4 nederste) should be left unconnected Endret 22. januar 2005 av Ebola2782 Lenke til kommentar
Spillorakelet Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Hva blir de 4 nederste da? Er dette når hovedkortet er montert og pc`en står som den skal? Lenke til kommentar
Ebola2782 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Det stemmer Leste akkurat på Multicom.no at man må ha 24 pins strømkontakt på pcie skjermkort.. Adapter fra 20 pin til 24 pin. Nødvendig på enkelte x16 PCI Express skjermkort/hovedkort løsninger hvis man mangler 24 pins kontakt på strømforsyning. Lengde: 198mm 20 pin - 24 pin +3.3 Voltage / +5 Voltage / +5 Voltage stand by Endret 22. januar 2005 av Ebola2782 Lenke til kommentar
Spillorakelet Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Så da må jeg vente til min nye strømforsyning kommer siden jeg skal drive et Nforce4 hovedkort med PCI-e skjermkort... ja, ja.. Får vel psu`en i løpet av et par dager.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Øverst i kabinettkategorien finner du en sticky om PSU-spørsmål. Disse hører ikke hjemme i nevnte kategori. Flyttes til PSU og elektronikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå