Gå til innhold

Windows XP og raid/ide problem [løst]

TCi

Anbefalte innlegg

Litt usikker på hvor dette skal postest, men siden problemet bare dukker opp i Windows så får jeg prøve :)

Det som skjedde er at etter at jeg reparerte Windows installasjonen min pga. at jeg klurer litt med noen systemfiler. Da jeg installerte så tok jeg ut strømkablene til de diskene som ikke var raid og lot ide kablene stå i. Etter at jeg installerte Windows på raid så var plutselig allle diskene og cd-rommen vekke fra enhetsbehandlingen og Windows Explorer. Der er bare raid diskene til stede.

Jeg har prøvd utallige løsninger, men ingen vil fungere. Har deaktivert ide-kontrolleren på hovedkortet og aktivert den igjen, tatt diskene ut og inn igjen i forhåpning om at Windows vil finne de igjen. Men ingen ting fungerer. Windows finner bare de 2 fysiske disken som er i raid.

Det merkelige er at biosen finner diskene, men ikke Windows. Det virker nesten som om at Windows ikke har installert annet enn raid kontrollerene. Ikke engang diskbehandlingen finner flere fysiske disker enn de som står i raid. Selv er jeg tom for ideer for hva det kan være og håper noen av dere har erfaring med lignende problemer.

Flau sak dette... :blush:

Jeg fikk da løst det til slutt alikevel. Det viste seg at pga. da jeg installerte Windows XP på raid diskene og hadde tatt ut ide diskene, så la ikke Windows inn drivere til primary og secondary ide-kontroller. Så når jeg la inn de så dukket alt opp igjen.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...