MrRetard Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg har for ikke så lenge siden kjøpt ny data som jeg selv har byggd. Andre folk som egentlig har dårligere data enn meg har høyere ytelse enn meg fordeom. Jeg tror problemet ligger i innstillingene i biosen. Hovedkort: MSI K8N NEO FSR Hovedkort for socket 754 Skjermkort: GainWard GeForce 6600GT AGP CPU: AMD A64 3400+ Ram: Memory Corp 512MB DDR PC3200 Mine 400Mhz, 184pins Strømforsyning: 300W Noen "triks" som kan gjøres for å få bedre ytelse? Både i windows og i bios? Glad for all hjelp som blir mottatt mvh Ole Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 I hvilke programmer har de bedre ytelse enn deg? Og hvilken maskinvare har de? Lenke til kommentar
MrRetard Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 En kamerat har .Intel 3ghz, 512 Twinmos ram, PowerColor Radeon 9550 256MB. Hans ytelse er bedre i de fleste spill, kan ta eksempel i cs 1.6. Hva kan dette være? Men lurer uansett på hvilke settings til biosen bør være.. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Eneste instillingene i bios som kan ha noe å si mye å si for ytelsen må jo være at du har klokka prosessoren langt ned. Tror nok heller det er driverne, eller driver-instillinger. Sikker på at det er Radeon 9550 han har? 6600GT skulle jo være vesentlig kjappere enn d. Lenke til kommentar
MrRetard Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Prosessoren er klokka akkurat slik den skal være, men er det noen settings med tanke på rammen? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Se på denne: http://www.omegadrivers.net/mb_bios.php Du bør ikke tukle med noe du ikke vet hva er. Som sagt kan nok ingenting i bios-setup gjøre det så galt at du får dårligere ytelse enn R9550. For best ytelse bør du også finne ut hvilke timings RAM'en din er optimalisert for og stille dette inn i biosen. Edit: Kom til å tenke på det... Hva mener du med dårligere ytelse? Lavere fps? Kan være vsync da. Endret 23. januar 2005 av maedox Lenke til kommentar
MrRetard Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Kan en del om ting som skal gjøres i windows for å få bedre fps, utenom noen innstillinger i driver innstillinene da.. Vsync on men har 100hz på skjermen. Det er nok ikke noe i biosen ja.. Noen som har god peiling på det som maedox nevner her; timings på RAM'en min.. hvilken type ram står nevnt ovenfor! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Timings på RAM'en din vil jeg tippe er 2,5-3-3-11 eller 3-4-4-11 (prøv begge, den første er best). Ellers; Har du innstallert de nyeste ForceWare-driverene (både brikkesett og grafikk) fra nVidia? Lenke til kommentar
Ole- Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg er MrRetar, men har nye acc.. siden mrretard er litt:\ Jeg har de nyeste driverne til nVidia på skjermkorte, laster ned til nForce nå. Jeg har litt bedre ytelse nå enn før faktiskt! Etter at jeg tok ned AGP Aperture size til 64MB. Men det er et annet problem også, det er det at når jeg spiller så ligger jeg feks i 100fps konstant, men allikevel hakker dataen bittelitt. Kan dette har noe med rammen og gjøre? Skal teste d du sa endre! Lenke til kommentar
jørn nilsen Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) enig med at biosen ikke KAN gjøre SÅ mye.. se på antianalysing og antistopic filtering. er disse høye detter ytelsene som en stein.. men du får bedre grafikk.. eksempel.. har ca 12800 i score på 3dmark med a.a og a.f av. skrur jeg på 2x på begge detter ytelsen utrolig mye.. til ca 8000 i score. kompisen din har et dåligere kort og har sikkert kompansert dette med å skru av alle "luksusfunkjsoner" som pynter på bildekvaliteten.. uansett bør du ta en titt her http://www.rojakpot.com/ det er en bios guide der som vil hjeple stort.. står om alle funksjoner i bios og er veldig godt forklart. (ikke ta denne guiden for god salt http://www.omegadrivers.net/mb_bios.php har prøvd den og den ga et dårlig resultat.. dette opsettet er tillpasset raedondriverne, feks fikk jeg dålig ytelse med fastwrite off og AGP Master 1WS Read\write off.) les heller biosguiden og ta ting steg for steg.. ikke forandre alt på en gang. Endret 24. januar 2005 av jørn nilsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå