AntifA Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Kjører win2000 proff. og har fått et ganske stort problem. Pc'en står i nettverk med en pc som kjører win98. Win98 pc'en har en skriver som jeg har lyst å dele over nettverket, men dette funker rett og slett ikke. Når jeg trykker på "legg til skriver" på pc'en med win2k får jeg en feilmelding om at skriverdelingssystemet ikke er tiljengelig. Åssen skal jeg dele skriveren? Skriveren skal kunne deles, det har jeg iaf aktivert på pc'en med win98. Lenke til kommentar
AntifA Skrevet 16. november 2001 Forfatter Del Skrevet 16. november 2001 En ting til: Hvis jeg hadde kunnet dele filene mine med den andre pc'en hadde alt vært fryd og gammen. Dette kan jeg heller ikke gjøre siden jeg må angi et passord for å komme inn på mine egne filer fra den andre pc'en. Jeg kan ikke huske at jeg noensinne har lagt passord på mine ressurser, men jeg finner ingen plass hvor jeg kan fikse dette. ARRRG!!!!! Og hvorfor kan jeg ikke bare ta fila over til den andre pc'en med en vanlig diskett? Har sikkert prøvd hundre ganger men det funker ganske enkelt ikke. Kan det ha noe å si at jeg har NFTS filsystem på den ene og fat-32 på den andre?? Lenke til kommentar
walestr Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Hei Du må gi tilgang til dine filer på win2k maskina..altså sette opp en tilgang i den maskin med win2k at de andre maskinene skal få komme til dine filer/disker. når da de 98 maskinene "logger" seg på ved oppstart er det iorden. Dette er litt forvirrende , men når du bare ser systemet i galskapen er det greit.... Lykke til Roger [email protected] Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Grunnen til meldingen om at skriverdelsystemet ikke er tilgjengelig er at spooler-servicen ikke har startet. Har hatt en del trøbbel med at denne detter ned, spesielt når novell-klient er installert. For å starte den, kjør kommandoen 'net start spooler' fra start->kjør eller kommandolinjen, eller start servicen Print Spooler fra tjenester under kontrollpaneladministrative vektøy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå