havfal Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Topic sier det meste. har kunnet dette før men har glemt det, har også søkt på forum uten å finne tilfredstillede resultat. når jeg gjorde det forrige gang var det vel å skrive en kommando i "ledeteksten" eller et sted i "kontrollpanelet". Men som sagt er ikke helt sikker. grunnen til at jeg skal forandre dette nå, er at jeg har fiksa en egen partisjon til swap-fila. Takk for svar. Edit: fiksa topic litt Endret 22. januar 2005 av Imposter Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Høyreklikk My Computer -- Properties -- Advanced -- Performance "settings" Der kan du velge størrelse og plassering på swap-fila. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Husk å fjerne den gamle sidevekslingsfilen når du lager en ny. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Fjern heller helle greia, dersom du har en gig minne.... har jeg hørt.... (?) Endret 23. januar 2005 av Okay Lenke til kommentar
Oldie Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Du vil ikke oppleve noen ytelsesøkning bare ved å flytte swapfila til en egen partisjon. Du kan derimot få marginalt bedre ytelse ved å legge swapfila på en annen disk enn den du har operativsystemet på... Lenke til kommentar
havfal Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Du vil ikke oppleve noen ytelsesøkning bare ved å flytte swapfila til en egen partisjon. Du kan derimot få marginalt bedre ytelse ved å legge swapfila på en annen disk enn den du har operativsystemet på... vet vel egentlig det, men det har seg sånn at jeg oppretta en partisjon som var 2GB eller noe sånnt. (ikke spør, trykka feil tall). så veil jeg bare flytte den ut til den partisjonen pga orden og full "utnyttelse" av os partisjonen,der den nå ligger takk for svar Lenke til kommentar
havfal Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Husk å fjerne den gamle sidevekslingsfilen når du lager en ny. Må jeg det? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 http://home.no/x-byted/Tweak/minne/swap.htm Lenke til kommentar
havfal Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 oioi... supert, men når jeg sjekker swapfilen og hva som ligger i ramen er swape halvfull og ramen nesten full så jeg tror nesten jeg beholder litt swapplass. har 512mb men igjen: må jeg fjerne swapfila fra c: for å lagen en ny i e: ? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Fjern heller helle greia, dersom du har en gig minne.... har jeg hørt.... (?) Jaha. Det er ikke videre smart. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Memory Performance Improving memory performance can be done simply by preventing your hard drive from being used for cache. This is only useful with 256Mb or more of RAM. Everything that you'll need to edit here can be found in HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control/Session Manager/Memory Management http://www.iamnotageek.com/a/10-p4.php Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) ...men igjen: må jeg fjerne swapfila fra c: for å lagen en ny i e: ? Ja, ellers ender du opp med flere sidevekslingsfiler. Det holder med en. Du kan gjerne bruke den størrelsen som Windows anbefaler, da får du ikke for lite. Eller du kan ta en kikk på her, og teste ut for deg selv. Gå ned på siden og hopp til "How much Virtual memory do I need" Kjør alle programmene du pleier å bruke. Endret 24. januar 2005 av Frijazz Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Systemet vil bli tregere dersom du flytter sidevekslingsfile til en partisjon som ligger lenger "inn" på disken. Filen bør ligge på diskens første partisjon, for hardisken blir tregere jo lenger innover du kommer. Desuten vil du lage enda lenger vei for lesearmen når den skal veksle mellom windows filer og sidevekslings filen. Å flytte den har bare ytelsesmessig hensikt dersom du kan legge den på en annen disk. Endret 24. januar 2005 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå