Gå til innhold

HP nc6000, DVD-brenner?

havar

Anbefalte innlegg

Til Jendor :

Det ser ut som du vet hvor du skal finne ut om deler som passer til multibay slot'en på Nc6000. Jeg har "storebroren" Nc8000 og der er det 2 multibayer, en til cd/dvd (eller cd i en og dvd i den andre) og en til en ekstra hdd eller ekstra batteri.

Det jeg lurer på er om du vet noe om hvordan det er å sette i en ekstra hdd? Er det bare å kjøpe en standard 2,5''? Hvor får jeg i så fall tak i den skinnen som hdd monteres i?

Ble litt mange spørsmål dette, men håper du gidder å svare. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ekstra HDD er ikke noe problem. Det du må gjøre er å få tak i den multibay-enheten som har plass til HDD. Den ser slik ut:

c00162642.gif

(resten av dokumentet finner du her: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...ectID=c00157728 )

Denne skal du vel strengt tatt kunne bestille hos en HP-forhandler, men den blir vel usannsynlig dyr... siden man ser ut til å måtte bestille den MED en HDD...

http://systec.webmercs.com/PartDetail.aspx?q=p:361303

http://systec.webmercs.com/PartDetail.aspx?q=p:361297

Utrolige priser for en HDD med litt plastikk rundt... og denne butikken selger kun B2B. Men sånn er det med originale deler.. det koster skjorta uansett hva det er for noe.

Jeg har sett disse adapterne til salgs på eBay.. de ligger på rundt $40-60 (kun selve adapteren, ikke HDD'en) så det kan være verdt å kikke der. Selv fikk jeg tak i et splitter nytt multibay batteri der til $29... søk på "multibay" så dukker det opp mye rart...

Lenke til kommentar

Takker og bukker! Jeg søkte på ebay, men fant ikke noen hdd ramme til nc8000. Fant batterier, floppy og dvd/rw men ingen hdd ramme.

Derimot fant jeg en forretning som via ebay solgte slike rammer til mange andre modeller (eldre modeller kan det virke som), se her.

Siden de kunne skaffe til andre modeller, sendte jeg spørsmål til selger om de kunne skaffe til nc8000 også.

Takk for tipset! :)

Lenke til kommentar
Den er i løypa et eller annet sted :!: .. oppdaterer posten her med bilder så snart den er i hus og klar til å monteres... jeg klarer nesten ikke vente lenger selv.. hehe

*prøvekanin*

Hvordan er du ellers fornøyd med din maskin? Opplevd noen problemer med den enda?

Hei der!

Meeget godt fornøyd. Om jeg MÅ klage, kan jeg f.eks si at skjermen kunne hatt bedre fargegjengivelse og sort/hvitt-balanse. Men bevares, jeg har sett atskillig verre skjermer da..! ;)

Lenke til kommentar
Den er i løypa et eller annet sted :!: .. oppdaterer posten her med bilder så snart den er i hus og klar til å monteres... jeg klarer nesten ikke vente lenger selv.. hehe

*prøvekanin*

Hvordan er du ellers fornøyd med din maskin? Opplevd noen problemer med den enda?

Hei der!

Meeget godt fornøyd. Om jeg MÅ klage, kan jeg f.eks si at skjermen kunne hatt bedre fargegjengivelse og sort/hvitt-balanse. Men bevares, jeg har sett atskillig verre skjermer da..! ;)

Håper du er klar over hva en DVD+R DL plate koster?

Lenke til kommentar

(sorry, har ingen lagringsplass for bilder, så det blir flere poster her)

Originaldekselet fra HP-brenneren passer faktisk rett på denne brenneren, og det ser helt topp ut når det er montert. Men.. den lille tappen som 'trykker' på utløseren er ikke lang nok til å rekke helt inn på NEC-brenneren - det går hvis du trykker litt hardt med originaldekselet montert - derfor har jeg montert det som fulgte med NEC'en, inntil jeg klarer å klekke ut en lur løsning for dette - det er rett og slett bare snakk om en millimeter om å gjøre! :) Det er heller ikke skruehull under for montering av den lille plastbiten som sitter montert under på originaldrevet.

Siden jeg ikke bruker originaldekselet, så blir det et lite mellomrom på hver side av drevet, pga. skinnene som må monteres på.

post-72-1107349455_thumb.jpg

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Det er 2 skruer som ikke passer med skinnene som må monteres over fra den gamle til den nye brenneren. Det er en skrue på hver side som ikke passer overens med hullene i den nye brenneren. På den ene siden, der hvor skinnen er ganske stor, så er det strengt tatt ikke noe problem, fordi den festes med en skrue bakfra også, og derfor sitter den uansett. På den andre siden er det litt verre, men jeg tenker en dråpe superlim fikser den biffen ganske enkelt. Det går likevel bra med bare 1 skrue der :!:

post-72-1107349682_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...