havar Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg lurer på hvilken DVD-brenner som passer til denne maskinen, og ev hvor jeg kan kjøpe den. Jeg har søkt rundt på nettet, men uten å lykkes. Om du har peiling på hva/hvor, setter jeg pris på litt hjelp. Lenke til kommentar
anettech Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Vil tippe at du kan kjøpe en dvd-slim brenner, som kløna meg skal NEC sin nd6500 tror jeg skal være bra, pluss at www.netshop.no har noen Aopen brennere som sikkert kan være verdt å sjekke ut? Kopierte over noe fra et annet innlegg, en dude med HP som mente at laptop's har standardstørrelse på rom'en. QUOTE (AndrewL @ 16/01/2005 : 04:35) QUOTE (Goophy @ 16/01/2005 : 03:03) http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4947 Kjøp en sånn en. Hei ! Er det slik at denne AOpen 8x DVD ± RW Double Layer for 155XX vil passe på alle laptop modeller ? Hvis den ikke er det så ser jeg ikke noe grunnlag for at han bør kjøpe seg en slik. Cd-rom på laptop er så godt som stadardstørrelse, akkurat som på vanlige stasjonære pc-er. Den passer ihvertfall inn i alle laptopene jeg har i huset (1557, Acer, Fujitsu og HP). Lenke til kommentar
havar Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Takk for svar! Finnes det noen som kan bekrefte at en av disse brennerne vil passe i en nc6000? Jeg kan jo alltids maile en av de som selger, men ofte får en ikke svar, eller de svarer at det finner en ut på nettet.. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Takk for svar! Finnes det noen som kan bekrefte at en av disse brennerne vil passe i en nc6000? Jeg kan jo alltids maile en av de som selger, men ofte får en ikke svar, eller de svarer at det finner en ut på nettet.. Du kan jo sende en mail til HP Lenke til kommentar
havar Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Jupp, det er også gjort. De svarte at min PC brukte multibay.., men hva er nå det da? Kan jeg hive hvilken som helst slimline-brenner i denne multibayen? HP svarer på en slik måte, at uansett hva du spør om ender du opp med å "måtte" kjøpe et HP produkt. Jeg kjøper ikke brenner til 3000.- bare fordi HP ønsker det. Derfor spurte jeg her i forum. Med litt flaks kunne det vært noen her som visste svaret. Får lete videre jeg da... Lenke til kommentar
anettech Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hva med å sjekke målene på rom'en som står i, og så sjekke med forhandler om målet på slim-brenner som er interessant? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 denne er jeg også grusomt interessert i...tok ut min dvd/cdrw, der var det noen små skinner på sida...må kanskje bruke de ? Lenke til kommentar
havar Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Jupp, jeg tokm ut drevet av min også. De skinnene er nok "Multibayen", men er det noe mer enn disse skinnene, og går det an å skifte de over..? Jeg kommer til å prøve en dag, men akkurat nå har jeg ikke tid til eksperimenter... Lenke til kommentar
jendor Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Det sitter en 'ramme' rundt selve enheten, som er standard størrelse. Rammen må du skru av og montere på en DVD-brenner. Hvordan det passer med frontdekselet vet jeg ikke, men ofte er dette forskjellig fra maskin til maskin, og fra dvd til dvd.. (knappene sitter ikke på samme sted osv) Hvis du kan leve med at du muligens ikke får brukt det samme frontdekselet som du demonterte fra den gamle, så er det bare å bytte i vei... alternativt bare kjøpe en ekstern brenner i egnet kabinett, som du så kan bytte ut underveis når det kommer nye og bedre modeller osv.. kan være en vel så grei løsning det? Edit: Søkte litt på nett, og fant frem et bilde av NEC ND6500: Denne ser rimelig standard ut. Fant også ut at frontdekselet på DVD/CDRW-enheten på nc6000 lot seg enkelt vippe av ved å trykke inn plastfliken på høyre side av drevet, sett ovenfra og med åpningen fra deg. Men den vil nok muligens ikke passe 100% på NEC-drevet, ihvertfall ikke til lysdioden på NEC-drevet... ellers ser det ganske likt ut, faktisk. (men det går jo an å borre et hull kanskje? Med et svært lite bor, god nøyaktighet og ei stø hånd, så burde jo det være mulig.. Dremel??) Bruker man den slik den er vil det bli ei glippe på ca. 1 mm mellom pc'en og til venstre og høyre for frontdekselet på NEC'en, samt at frontdekselet vil virke litt "flatere" - det er en svak bøy på det som sitter på nc6000.. Tror kanskje jeg skal kjøpe en ND6500 Fint med double layer.... Endret 27. januar 2005 av jendor Lenke til kommentar
havar Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Hei jendor! Hvilken laptop har du? Skjønner at du her en med multibay du også, eller..? På min maskin er frontdekselet nesten helt flatt, så det kosmetiske går fin-fint! Lenke til kommentar
jendor Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Hei havar, Har HP nc6000 - men kun med CD-RW/DVD... Den "originale" svindyre HP multibay DVD-brenneren brenner bare DVD+RW - og ikke DVD-RW, og er dermed totalt ubrukelig, spør du meg.. vil gjerne brenne i DVD-R også :!: Litt off topic, men: Hvis du vil ha sinnsvakt lang batteritid, kjøp et multibay batteri også.. kjøpte selv et splitter nytt på eBay til den nette sum av $29.... dette batteriet passer på mange Compaq og HP-maskiner. Stemmer det at frontdekselet er nesten flatt på nc6000, så det skal nok gå ganske så bra å bare stappe inn ND6500-brenneren.. (etter at du har skrudd over selve ramma, selvsagt) Fant den forresten på cshop.no til 950 kroner: http://www.cshop.no/PartDetail.aspx?q=r:pg;p:640234 Edit: Det kan være at det går veldig bra å overføre dekselet fra det originale drevet rett over på ND6500-brenneren... forutsatt at man kan klare seg uten å se lysdioden... selv har jeg ikke noen trang til å sitte å glo på siden av maskinen min, eller bli forhekset av blinkende lysdioder, så om jeg kjøper denne skal jeg prøve å bare sette over originaldekselet.. det er verdt forsøket Endret 27. januar 2005 av jendor Lenke til kommentar
Penol Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Gi tilbakemelding om hvordan det går da hvis du/dere kjøper denne NEC DVD brenneren. Lenke til kommentar
havar Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Tilbakemelding skal bli. Må bare finne en dag jeg har litt tid, så peller jeg ut enheten som står i, og ser hvordan det går når jeg forsøker å demontere rammen. Om det går i boks, vil jeg sammenligne enheten som står i, med en standard enhet. Først da vil jeg bestille. Takk for tips om multibay-batteri, men jeg foretrekker å ha en brenner stående i. Lenke til kommentar
havar Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 @ jendor: Jeg har også DVD/CD-RW enhet, men på min er dioden allerede skjult av originaldekselet. Hadde ikke engang tenkt tanken på at det kunne være en diode skjult under dekselet, men det var det altså. Jeg ser den blinker innunder der når jeg legger i en DVD. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Jammen var det ikke en lysdiode der ja.. plukket av frontdekselet en gang til, og satte drevet på plass igjen. Den lyser grønt.. hehe Lysdioden sitter på nøyaktig samme plass som på ND6500.. jeg skulle tro at det vil bare være å flytte over det originale frontdekselet, så er man i boks. Fordelen med å kunne bruke det originale dekselet er selvsagt at det ser helt originalt ut, og at man slipper støv o.l. som vil kunne trenge seg inn i evt. mellomrom. *bestille nå* Lenke til kommentar
havar Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Hold oss oppdatert da! Jeg var forresten borti en tråd på et annet forum. Der ble det diskutert en patchet firmware til NEC-en. Denne firmwaren muliggjorde bitsetting! Da har du den ultimate brenneren spør du meg. Jeg har erfart at DVD+R brent som DVD-ROM har den aller høyeste kompatibeliteten med standalone-spillere. Kanskje det var på cdfreaks-forumet... Lenke til kommentar
jendor Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Jepp, det er på cdfreaks-forumet Fant også en liste over lagringsmedia som passer bra til denne brenneren: http://www.de.nec.de/software/1687_ND-6500...ialist_2_22.htm Jeg fant et bilde av dekselet på NEC ND6500, som ser slik ut: Dette ser ut til å passe som hånd i hanske med originaldekselet! Gleder meg til den kommer, så jeg kan prøve... hvis det mot all formodning skulle vise seg å ikke passe, så gjør det ingenting Lenke til kommentar
havar Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 Hei jendor! Håper du får brenneren din snart, jeg klarer nesten ikke vente lenger... Lenke til kommentar
jendor Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Den er i løypa et eller annet sted :!: .. oppdaterer posten her med bilder så snart den er i hus og klar til å monteres... jeg klarer nesten ikke vente lenger selv.. hehe *prøvekanin* Hvordan er du ellers fornøyd med din maskin? Opplevd noen problemer med den enda? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå