aron Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Helt siden jeg begynte å bruke Windows 95 (En skrekkopplevelse i blåskjermer og instabilitet.) i det herrens år 1995 har jeg brukt Netscape som webleser og e-post program. Netscape gikk dessverre nedenom i konkurranse med Microsoft for noen år siden. Jeg måtte avvikle bruken av Netscape til fordel for Internettexplorer og Opera, etter hvert som nye funksjoner dukket opp på nettet.. Jeg fortsatte å bruke epost programmet frem til jeg prøvde Mozilla for ca 3 år siden. Motoren i Netscape var Mozilla. Det pågår en kjempe dugnad med Mozilla dette kan du lese om på http://www.mozilla.org . Jeg har nå benyttet Mozilla noen års tid og den er nå så bra og stabil at jeg har sluttet å bruke Internettexplorer fullstendig! E-post programmet i Mozilla Har fungert upåklagelig hele tiden. Får du mye søppel post har Mozilla et meget bra og lett forståelig filter for uønsket "junkmail". Mozilla har høstet mange gode ord i presse og nerdemiljøer verden over. Hvorfor mener jeg at Mozilla er et godt alternativ? Mozilla er nå kommet på Norsk! Mozilla er gratis. Mozilla er nå minst like bra eller bedre en Internettexplorer og Outlook Ekspress. Mozilla filtrerer vekk popup vinduer om du vil. Meget bra søppelpostfilter. Du slipper påprakket reklame for å bruke Mozilla. Bedre kontroll over Macromedia Flash animasjoner. Disse missbrukes stadig oftere i annonser og blir ikke filtrert av feks Norton´s reklamefilter. Om du velger ikke å innstallereMacromedia Flash slipper du stadige og irriterende meldingsvinduer som spør om du vill innstallere Macromedia Flash! Mozilla er ikke hovedmålskive for virus forfattere og hackere, det er Microsoft... Du får alt i et program: Mail, webleser, meget bra adressebok og et enkelt program til å lage websider. Mozilla håndterer flere epost kontoer sømløst. Stavekontroll på Norsk. (må lastes ned fra stavekontrollmenyen) Full IMAP støtte Ikke minst: Du bremser monopolet til Microsoft. Er du usikker så last det ned og begynn å bruke det paralellt med dine gamle programmer. Last ned for Windows: Last ned Mozilla 1.7.5 Norsk (Full pakke). Last ned Thunderbird 1.0 Norsk (Bare epost). Last ned Firefox 1.0 Norsk (Bare webleser). Ønsker du en Engelsk versjon eller en Linux / Mac versjon eller mer info: Klikk her! Jeg har testet det i NT 4.0, Win2000 pro og WinXP pro. For øvrige Windows os untatt XP home anbefaler jeg ikke å prøve da disse er for ustabile. Hva er dine erfaringer? Endret 22. januar 2005 av aron Lenke til kommentar
Elwiz Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Bruker mozilla jeg oxo, har ikke brukt anna siden jeg begynnte med data for 2-3 år siden, fungerer utmerket til mitt bruk og kan ikke si at jeg savner explorer eller noen av de glimrende sikkerhetshullene som finnes der Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Vil faktisk tro at de aller fleste på dette forumet bruker Mozilla i en eller annen variant Lenke til kommentar
aron Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Vil faktisk tro at de aller fleste på dette forumet bruker Mozilla i en eller annen variant Det er jo betryggende å høre.. De fleste her er rimelig oppegående.. Hvordan skal vi få den ut til "folket"? Lenke til kommentar
lalleh Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Bruker Mozilla jeg også. Både Firefox og Thunderbird Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Mozilla er veldig treg til å starte opp blant annet. Ville heller gått for Mozilla Firefox hvis man ikke vil bruke explorer Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Flyttes til programvare. då nettverkskategorien er primært for diskusjon rundt hardware og innstillinger til hardware Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Netscape gikk dessverre nedenom i konkurranse med Microsoft for noen år siden. Jeg måtte avvikle bruken av Netscape til fordel for Internettexplorer og Opera, etter hvert som nye funksjoner dukket opp på nettet.. Netscape har kommet ut i versjon 7.2 for ikke så altfor lenge siden. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Vil tro at de fleste på forumet bruker Firefox, og ikke full-Mozilla. Endret 23. januar 2005 av Gimper Lenke til kommentar
akh Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Mozilla og Firefox er ok og jeg bruker dem av og til på mac, men jeg holder meg til Opera som standard nettleser på alle plattformer. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Det er jo betryggende å høre.. De fleste her er rimelig oppegående.. Hvordan skal vi få den ut til "folket"? Skjønner ikke helt hvorfor du i det hele tatt laget denne posten. På et nerdeforum som dette vet de fleste at det finnes alternativer til IE, og hvorfor du absolutt vil prakke Mozilla på de som allerede har tatt en beslutning, er for meg uforståelig. En annen ting er jo hvorfor du anbefaler Mozilla av alle ting. Hørt om Firefox? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Brukte IE frem til 2001/02 en gang, hvor jeg da fant ut av Opera. Brukte Opera frem til Sept. 2004 da jeg konverterte til Firefox, men jeg byttet tilbake til Opera da støtten for Gmail kom. Selv foretrekker jeg Opera fremfor Firefox, men Firefox fremfor IE. Lenke til kommentar
dmx Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 bruker både Oper, Mozilla og Internett Explorer.. Lenke til kommentar
aron Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) En annen ting er jo hvorfor du anbefaler Mozilla av alle ting. Hørt om Firefox? Fint at du har kritiske synspunkter på om dette innlegget passer i et såkalt nerdeforum.. Før du svarer bør du kanskje ta deg bryet med å leste hele inledningen til tråden. Der har jeg linker til både Mozilla, Firefox og Thunderbird. Nå er det slik at det blir den enkeltes behov som avgjør hvilken utgave som passer. Alle er laget av Mozillateamet og de 2 siste er enkeltkomponenter av Mozilla. Endret 23. januar 2005 av aron Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Kjører Firefox beta til web og postfix/fetchmail/mutt til mail. Bedre kan det ikke bli. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå