Spillorakelet Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 PC`en min er igjennom en kraftig fornyelse og nå er det kabinettet som skal byttes ut! Jeg skal ikke overklokke så tempraturen er ikke det viktigste men relevant. Den viktigste kvaliteten for meg er stillhet! Jeg vil ha minst mulig støy fra mine komponenter. Utseendet betyr også endel da kabinettet er godt synlig i min stue. Pris betyr lite men vil ikke betale over 2000,- Dette er komponentene jeg har: -MSI K8N Diamond Hovedkort S939 -Link -AMD64 3500+ -Link -Western Digital Raptor 74GB S-ATA -Link -Twinmos 1024 Dual ram -Link -OCZ PowerStream strømforsyning 520W -Link -XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCI-Express -Link Håper noen kan komme med råd og linker til aktuelle kabinetter... Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Chenbro Gaming Bomb II, skal selv ha dette, ubekreftet 27.01 http://www.chenbro.com.tw/product/product_...iew.php?pid=126 LianLi er et annet jeg synes er flott og stilrent. Begge er uten PSU, men det synes jeg bare er en fordel, så kan en velge det en trenger selv. Lenke til kommentar
Spillorakelet Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Så spennende ut det ja! Har du noe info om det? 120 mm vifter burde jo flytte endel luft og bråke mindre.. Men det er ingen demping i selve kabinettet? Jeg har ett med lyddempingsmatter, er disse enkle å montere i de fleste kabinett? Lenke til kommentar
steinhar Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 skal du ha et nytt kabinett så må du tenke på framtida http://www.thermaltake.com/xaserCase/shark/silver/silver.htm god pris har dem også . og du kan velge mellom svart og sølv. men derfor jeg mener dette er bra det har med viftene og gjøre du får vudere det selv mvh steinhar Lenke til kommentar
Cilveran Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Steinhar, jeg skjønner ikke helt hva du mener med at Shark kabinettet er å tenke på framtida? Kan du vennligst forklare? (Dette er ikke kritikk, jeg ble bare nysjerrig... Ser på nytt kabinett selv...) Dette her er utenfor min priklasse, men åpenbart ganske klart innenfor din Damsgaard Det er et veldig bra tilbud på et knall kabinett, og inne på den forumsida jeg linka til finner du på første post videre linker til tester og forskjellig Lenke til kommentar
Cilveran Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Her er et annet kabinett som definitivt er verdt å ta en titt på! Cooler master Stacker kabinett Litt billigere, 120mm vifte, utrolig framtidsfokusert... Det vil si.. Det har støtte for BTX, og veldig gode utbyggingsmuligheter... Plass for to psu'er, og jeg vil selv si det er stilrent og pent ! Lenke til kommentar
Spillorakelet Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Kikket litt på det tilbudet men det kabinettet har jo ikke noe lyddemping som er viktigst for meg.. Jeg heller veldig mot et Lian Li 60701 Det er noe av det vakreste jeg har sett! (av kabinetter da... ) og er lydisolert.. Eneste som bekymrer meg er varmen.. Lenke til kommentar
steinhar Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Cliveran jeg ment smak og behag men du har rett med 120 mm vifter bråker mindre og mer efekt men Coler master er mit nr 2 i valg Men jeg snakker om erfaring jeg har masse kompisser som har midi tower og med op til 7 vifter og masse neon lys Men nå er jeg en voksen mann og liker litt roligere omgivelser og så har du 120mm vifter bråker mindre men du må bedømme selv . Det er opp til deg selv og bedømme hva du vill ha mvh steinar Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Så spennende ut det ja!Har du noe info om det? 120 mm vifter burde jo flytte endel luft og bråke mindre.. Test av Chenbro på hw.no Lenke til kommentar
steinhar Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 DET er helt sikkert mantara at til større dim til roligere ser du på et midi tover så er du nesten opp i 7 vifter 80 m Men jeg skal ikke utale meg om Hva som er best Men jeg selv går for big tower 6,8 kg mvh steinhar Lenke til kommentar
tr0lg Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) DET er helt sikkert mantara at til større dim til roligere ser du på et midi tover så er du nesten opp i 7 vifter 80 m Men jeg skal ikke utale meg om Hva som er best Men jeg selv går for big tower 6,8 kg mvh steinhar Egentlig, så skjønner jeg ikke hva du argumenterer for. MEN jeg er litt enig med at Shark kabisset er et godt valg pga størrelse, rom, uttakbar HK plate, 120mm vifter, vridde 3.5" hyller osv, veldig gode termiske egenskaper. Merk at kabinettet ikke har vindu, men gitter med hull der både støv og andre uvellkomende baselusker kan slippe inn. Denne åpne lufttilførslen gir god kjøling, men slipper til gjengjeld ut mer støy Personlig liker jeg Thermaltake's Tsunami veldig godt. Det er stille med gode standarder og egenskaper. Å jeg er så sinnsykt lei av all Lian Li praten. Lian Li er oppskrytt og dyrt! Endret 22. januar 2005 av tr0lg Lenke til kommentar
steinhar Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Helt enig trOlg MEN DET ER SMAK OG BEHAG jeg ser prisen på mit kjøleskap er nesten det samme som Lian jeg tror vi har samme smak Mvh steinhar Lenke til kommentar
Cilveran Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Personlig hos meg også, står det mellom Thermaltake Tsunami Dream, eller Coolermaster Stacker... Coolermaster stacker har jo en horv med fordeler da... Plass til 3*120mm vifter foran (hvis du kjøper 2 ekstra HDD moduler), samt 120mm bak, 80mm i døra, 80mm i taket, og plass til 2 ekstra 80mm vifter hvis du "kun" benytter en av psu plassene... I tillegg er det da plass til vannkjøling, 9hdd og 2 optiske enheter, og viftestyringer. Dette gir jo en utrolig kjøling I tillegg kan man investere i støydempende matter, så tror jeg man har scoret stort ! Men jeg personlig skal foreløpig bare ha inn 1 hdd og en vannkjøling, så da virker Tsunami greit for mine behov, pluss jeg liker looket mye bedre (og det veier under halvparten ) Lenke til kommentar
h0lg Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Personlig hos meg også, står det mellom Thermaltake Tsunami Dream, eller Coolermaster Stacker... Coolermaster stacker har jo en horv med fordeler da... Plass til 3*120mm vifter foran (hvis du kjøper 2 ekstra HDD moduler), samt 120mm bak, 80mm i døra, 80mm i taket, og plass til 2 ekstra 80mm vifter hvis du "kun" benytter en av psu plassene... I tillegg er det da plass til vannkjøling, 9hdd og 2 optiske enheter, og viftestyringer. Dette gir jo en utrolig kjøling I tillegg kan man investere i støydempende matter, så tror jeg man har scoret stort ! Men jeg personlig skal foreløpig bare ha inn 1 hdd og en vannkjøling, så da virker Tsunami greit for mine behov, pluss jeg liker looket mye bedre (og det veier under halvparten ) Du blir nok ikke misfornøyd, selv har jeg tenkt å bestille det kabinettet (Tsunami) Lenke til kommentar
Spillorakelet Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg har ingen planer om å overklokke da pc`en blir bra nok i massevis! 7-8 vifter trenger jeg blir nok uaktuelt. Som sagt heller jeg veldig mot Lian Li 6070a siden det er det peneste på markede og ferdig lyddempet. Skjønner at det blir noe varmere i det kabinettet men hvor mye har det å si?! Blir nok uansett ikke varmere enn aopen h600b kabinettet mitt med kun en vifte.. Er det noen som kan fortelle meg hva et varmere kabinett vil gjøre med spilloplevelsen? Det vil vel ikke bli så varmt at det er farlig for komponentene? Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg kan ikke tenke meg at slike matter vil gjøre nevneverdige utslag med temperaturen, metallet vil ikke lede varmen med matter, men det viktigste er at luften skiftes ut godt nok og det vil LianLi 6070A gjøre. Jeg har selv et LianLi 60USB og er godt fornøyd, men jeg vil nå prøve Chenbro G.B.II. Å jeg er så sinnsykt lei av all Lian Li praten. Lian Li er oppskrytt og dyrt! Synes ikke LianLi er oppskrytt, det har sine grunner at folk liker dette, men kan være enig i at det er dyrt, nå som microplex har fått konkuranse tror jeg prisene vil falle, all den tid jeg tror at prisnivået har vært kunstig høyt tidligere. Er det noen som kan fortelle meg hva et varmere kabinett vil gjøre med spilloplevelsen? Det vil vel ikke bli så varmt at det er farlig for komponentene? PC'en vil bli ustabil om luften inni kabinettet blir for varm, men det trenger du ikke bekymre deg for med noen av de kabinettene vi har diskutert her, CoolerMaster, GamingBomb II, T.Tsunami eller LianLi6070A. Lenke til kommentar
jørnrknut Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 PC`en min er igjennom en kraftig fornyelse og nå er det kabinettet som skal byttes ut! Jeg skal ikke overklokke så tempraturen er ikke det viktigste men relevant. Den viktigste kvaliteten for meg er stillhet! Jeg vil ha minst mulig støy fra mine komponenter. Utseendet betyr også endel da kabinettet er godt synlig i min stue. Pris betyr lite men vil ikke betale over 2000,- Dette er komponentene jeg har: -MSI K8N Diamond Hovedkort S939 -Link -AMD64 3500+ -Link -Western Digital Raptor 74GB S-ATA -Link -Twinmos 1024 Dual ram -Link -OCZ PowerStream strømforsyning 520W -Link -XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCI-Express -Link Håper noen kan komme med råd og linker til aktuelle kabinetter... Hmmmm.. Hvorfor IKKE bare lage 1 selv???? Synes ihvertfall det blir mye stiligere, og for å ikke snakke om at det er "NYTT" på markedet. Dessuten blir det ganske stille og holder temperatur rundt 17 grader med 64 3000+. Dyrt er det vell heller ikke.... Bruk kryss finér plater. Holder på å lage et selv forrestn, skal legge ut worklogg straks!!! M.v.h Jrk Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 PC`en min er igjennom en kraftig fornyelse og nå er det kabinettet som skal byttes ut! Jeg skal ikke overklokke så tempraturen er ikke det viktigste men relevant. Den viktigste kvaliteten for meg er stillhet! Jeg vil ha minst mulig støy fra mine komponenter. Utseendet betyr også endel da kabinettet er godt synlig i min stue. Pris betyr lite men vil ikke betale over 2000,- Dette er komponentene jeg har: -MSI K8N Diamond Hovedkort S939 -Link -AMD64 3500+ -Link -Western Digital Raptor 74GB S-ATA -Link -Twinmos 1024 Dual ram -Link -OCZ PowerStream strømforsyning 520W -Link -XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCI-Express -Link Håper noen kan komme med råd og linker til aktuelle kabinetter... Hmmmm.. Hvorfor IKKE bare lage 1 selv???? Synes ihvertfall det blir mye stiligere, og for å ikke snakke om at det er "NYTT" på markedet. Dessuten blir det ganske stille og holder temperatur rundt 17 grader med 64 3000+. Dyrt er det vell heller ikke.... Bruk kryss finér plater. Holder på å lage et selv forrestn, skal legge ut worklogg straks!!! M.v.h Jrk Har du god vannkjøling? 17 grader? hvis du har luftkjøling: 17 grader? hva er romtemp'en din da? 20-? Lenke til kommentar
steinhar Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Ja er helt enig , etter dagens tester og teknologi så ligger en cpu 34 til 42 +++ med en bra cpu vifte Men skal du ha helt ned i 17 grader ,så må du ha hele alta elva i vann kjølinga de Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Tror det finst bedre (og billigere) måter å løse problemet på... Liker stacker jeg da, likte det støydempa LianLi også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå