lokeland Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Skal bruke LED-lys på skjermen, og ikke i kabinettet. Denne har en 4-pins S-ATA kabel med fire ledninger: Kan noen fortelle meg hva den røde, gule og de to svarte ledningene er til? Skal prøve å koble om til et batteri, slik at jeg kan ha en batteri bakpå skjermen som forsyner lyse med strøm, istedenfor å strekke kabel inn i PC-en. Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Rød: 5v Gul: 12v Svart: Jord (ja, begge) Hvis jeg sjønnte hva du spurte om. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Rød: 5v Gul: 12v Svart: Jord (ja, begge) Hvis jeg sjønnte hva du spurte om. Altså.. Er noe pluss og minus? Hvordan får jeg koblet dette til et eller annet batteri? Lenke til kommentar
"GROGI" Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Rød: +5v Gul: +12v Svart: Jord -12v/-5v Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Kan noen gi meg en forklaring? Tenkte å koble på et batteri slik: www.jklweb.net/bilde1.jpg Lenke til kommentar
Nudle Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Hører dette hjemme i casemods? <Nudle> Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Hører dette hjemme i casemods? <Nudle> Egentlig ikke.. Kom på det straks etter at jeg posta.. Men jeg trenger fortsatt hjelp? Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Svart ledning 1 skal til - på 5V (3xAA-batteri). Rød ledning skal til + på 5V (3xAA-batteri). Gul skal kobles til + på et 12V-batteri. Svart ledning 2 skal kobles til - på 12V-batteriet. De tre AA-batteriene må seriekobles. Altså sånn her: Rød ledning+|||-+|||-+|||-Svart ledning1 +|||- = batteri. Da får du 3x1,5V = 4,5V som burde være nok, hvis det kun er noen/en LED som skal drives. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Trooooor jeg skjønte den seriekoblinga.. Takk for hjelpa! Litt noob i elektronikk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå