Gå til innhold

Leie filmer på nettet - hvor?

Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Film/tv

Diskuter filmer og tv-serier, programmer og annet som hører kategorien til.

Det er vel egentlig ikke så vanskelig hvis man leter...

Og til Nemezis: Film24 sender ut DVD'er, og det tar bortimot 4-5 dager før du får dem. Regner med at det ikke er noe alternativ for trådstarter. BraFilm.no er forresten bedre enn Film24.no, bare et tips ;)

Endret av Complexion
Lenke til kommentar

@Complexion: Synes ikke uten videre at det er en naturlig kat., men ok ...

Diskuter filmer og tv-serier, programmer og annet som hører kategorien til

Burde vært en egen "internett" kategori på forumet.... som sagt, mod. tilkallt.

Skjønner at du jakter på en bruker-mod- stilling og ønsker deg lykke til med det .... er allikevell lei av foilk som bare MÅ poste "feil kategori", eller "dårlig topic" svar, som ødelegger tråder... spesielt når jeg skriver at jeg har tilkalt moderator... svar eller raporter og surf videre!!!

Lenke til kommentar
@Complexion: Synes ikke uten videre at det er en naturlig kat., men ok ...
Diskuter filmer og tv-serier, programmer og annet som hører kategorien til

Burde vært en egen "internett" kategori på forumet.... som sagt, mod. tilkallt.

Skjønner at du jakter på en bruker-mod- stilling og ønsker deg lykke til med det .... er allikevell lei av foilk som bare MÅ poste "feil kategori", eller "dårlig topic" svar, som ødelegger tråder... spesielt når jeg skriver at jeg har tilkalt moderator... svar eller raporter og surf videre!!!

Der tar du feil, jeg har på ingen måte ønske om noen som helst moderatorstilling. Maken til utakknemlig jobb skal man lete lenge etter.

Det er en egen Internettkategori her på forumet også, så det er da ingen vits i å opprette en til? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Film/tv

Diskuter filmer og tv-serier, programmer og annet som hører kategorien til.

Det er vel egentlig ikke så vanskelig hvis man leter...

Og til Nemezis: Film24 sender ut DVD'er, og det tar bortimot 4-5 dager før du får dem. Regner med at det ikke er noe alternativ for trådstarter. BraFilm.no er forresten bedre enn Film24.no, bare et tips ;)

Film24 er billigere.

3 filmer hjemme samtidig:

Brafilm = 249,-/mnd

Film24 = 209,-/mnd (3mnd binding)

Utgjør en forskjell på 480,- i året.

(skulle man gå for det billigste tilbudet, koster Film24 30,- mer, men gir DOBBELT så mange filmer i måneden)

Film 24 bytter 2 filmer samtidig, Brafilm 1 og 1.

Det betyr at med Brafilm får man leid HALVPARTEN så mange filmer i løpet av en måned, UANSETT abbonent.

Film24 fikk terningkast 6 i VG`s test av filmutleie på nett.

Dette var kritieriene når jeg så etter en leverandør. Selvfølgelig også leveringstid, men skal man tro VG`s terningkast og andre jeg har snakket med er Film25 upåklagelig.

Hva er da grunnen til at Brafilm er best?

Lenke til kommentar

Sorry for enda mer OT, men må bare kommentere de feilaktige opplysningene til JohnnyKnoxwille her.

Det er 20 kroner forskjell i måneden mellom Film24.no og BraFilm.no, ikke 40 som du påstår. Dette er selvsagt hvis man betaler hver mnd.

På BraFilm.no bytter man ikke 1 og 1 film. Man kan sende inn alle tre om man så vil. Man for en eske for hver film, men kan godt putte 3 i en. På Film24.no kan man kun sende inn MAKS to filmer om gangen hvis man har det abonnementet vi tar utgangspunkt i på begge. Dette betyr i praksis at man kan se 50% flere filmer fra BraFilm.no per mnd enn fra Film24.no. Research er en fin bil...

Det terningkastet er ikke verdt en femmer for meg, som har vært medlem hos Film24.no fra September til Februar (det er da abb løper ut). Jeg er også medlem hos BraFilm.no, og jeg må si meg mer fornøyd med det. Jeg får nyere filmer - dvs at jeg slipper å vente i opptil flere mnd slik som på Film24.no på toppfilmene.

Konklusjonen min; Hvis man skal leie DVDer via Internett, bør man med andre ord gå for BraFilm.no fremfor Film24.no. Hvis man vil ha de nye filmene da, selvsagt.

Lenke til kommentar
Sorry for enda mer OT, men må bare kommentere de feilaktige opplysningene til JohnnyKnoxwille her.

Det er 20 kroner forskjell i måneden mellom Film24.no og BraFilm.no, ikke 40 som du påstår. Dette er selvsagt hvis man betaler hver mnd.

På BraFilm.no bytter man ikke 1 og 1 film. Man kan sende inn alle tre om man så vil. Man for en eske for hver film, men kan godt putte 3 i en. På Film24.no kan man kun sende inn MAKS to filmer om gangen hvis man har det abonnementet vi tar utgangspunkt i på begge. Dette betyr i praksis at man kan se 50% flere filmer fra BraFilm.no per mnd enn fra Film24.no. Research er en fin bil...

Det terningkastet er ikke verdt en femmer for meg, som har vært medlem hos Film24.no fra September til Februar (det er da abb løper ut). Jeg er også medlem hos BraFilm.no, og jeg må si meg mer fornøyd med det. Jeg får nyere filmer - dvs at jeg slipper å vente i opptil flere mnd slik som på Film24.no på toppfilmene.

Konklusjonen min; Hvis man skal leie DVDer via Internett, bør man med andre ord gå for BraFilm.no fremfor Film24.no. Hvis man vil ha de nye filmene da, selvsagt.

Nå skrev jeg riktignok 3 måneders bindingstid bak summen til Film24. De færreste leier 1mnd av gangen, så jeg tror vi sier forskjellen er 40,- ;)

Jeg sjekket hjemmesiden til Brafilm, og der står det ingen plass at man kan sende ALLE 3 i retur samtidig, kun en. Ja research er en fin ting når man har noe å researche på.. Hvis det er tilfelle stiller Brafilm seg anderledes i henhold til pris.

En annen ting er at brafilm deler opp serier i 1 og 1 film.

Når det er sagt må jeg legge meg flat for resten, da jeg ikke har samme erfaringsgrunnlag som deg. At man kan sende samtlige filmer i retur er et stort pluss for min del... Takker for irettesettelsen.

Lenke til kommentar

Joda, Mr. Knoxwille, bare hyggelig det. Greit å få fakta på bordet ;)

Det tar alt mellom 3 og 5 dager, akkurat slik jeg hadde på Film24.no. Altså ingen forskjell her for min del, annet enn at man kan levere inn alle tre filmene samtidig, og da også få filmene litt raskere tilbake :)

edit: BraFilm deler seriene opp i en og en DVD, ja, men det gjorde også Film24 ;)

Endret av Complexion
Lenke til kommentar

broadpark via nextgentel kan du streame film ved leie

koster 35 kr pr film du vil streame og da leier du filmen i 24 timer

et godt tips er å gå på videobutikke til Showtime

der kan du for 298 gå for superdeal og leie så mange filmer du vil på 1 mnd

klarer du hele butikken på en mnd så er du god men du kan bare ha 2 filmer hjemme om gangen, men det er bare å bytte flere ganger om dagen hvis du vil

eneste ulempen er at du må ned i selve butikken for å hente filmen noe som selvfølgelig er kjappere enn posten

bedre med 5 min springmarsj kulda enn 5 dager i venting på posten

teoretisk kan du vel klare ca 300 filmer i mnd på dette mot 10-12 på film24 o.l.

Endret av Joggi
Lenke til kommentar

Med 5 filmer om gangen på Brafilm, bør man da klare ca. 7 forsendinger i måneden hvis man er ivrig, noe som utgjør 35 filmer. Det utgjør 11.40,- per film.

300 filmer på showcase? Hvis hver film varer i snitt 1t 45min, må du se på film 17,5 timer i døgnet samt den tiden det tar å bytte alle filmene. Tviler på at man klarer seg med 4 timer søvn hver natt så lenge... :D Men et morsomt regnestykke er det, og for de småkriminelle som velger å kopiere filmene, vil jo få en imponerende samling med leie av 3600 filmer i året. :p

Lenke til kommentar

Hei hei hei...ro ned damit.

Folk må da få lov til å kommentere at det er en kategori for dette, ikke sikkert at brukeren som postet det viste det.

Flyttes til Film-kategorien der den hører hjemme :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...