AEJ Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 hallo! har nett begynt og lage hjemmeside til clanen min, og jeg vil ha sånn login på siden, men jeg får det ikke til!! er det noen som kan hjelpe meg? lurer også på hvordan jeg setter inn menyeer og kulere skrift!? får heller ikke designet til og funke!!! Lenke til kommentar
j-- Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Du kan da ikke poste dette på et hardware-forum.. Har bedt moderator om å flytte posten din. Neste gang poster du på www.programmer.no Lenke til kommentar
It's me Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Flyttet til "Forum -> Programmering -> Web-design, HTML og CSS" Endret 23. januar 2005 av It's me Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Login kan ikke lages i verken HTML eller CSS, så tråden hører strengt tatt hjemme i en av serverside-kategoriene. Har trådstarter støtte for PHP/ASP/JSP eller lignende på servern? Ang. menyer kan jeg anbefale Listamatic for eksempler og inspirasjon. Lenke til kommentar
N* Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) joda: <form> <input type="password" size="20" name="passord"> <input type="button" value="Log in" onClick="location.href = this.form.passord.value + 'hei.html';"> </form> tar deg til passordhei.htm om du skriver riktig. men du bør selvfølgelig ikke bruke denne. hvem som helst kan finne ut passordet ditt bare ved å trykke "view source" i en nettleser. Endret 23. januar 2005 av N* Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) N*: For all del, så inneholdt eksemplet ditt feil Det skulle vel stått "this.form.passord.value". Og nei, du kan ikke se passordet i source med den metoden du bruker, siden det er filnavnet som inneholder passordet som du redirekter til. Men passordet vil bli synlig i URI feltet til nettleseren når onclick eventen er blitt kjørt. AEJ: Hvis du vet om serveren, som din nettside er på, er Apache, kan du prøve å bruke htaccess. En grei nettside som lar deg generere passord- og access-fil: http://www.apachefreaks.com/apache-password-wizzard.php PHP e.l. serverside script er vel en annen måte å passordbeskytte deler av en nettside, men det krever ytterligere kunnskaper om scriptet/generel forståelse for programmering. Edittypo: tidlig på morran Endret 23. januar 2005 av FuLu Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Prøv dette systemet. Ajfork Meget brukervennlig, veldig enkelt å sette opp (Krever php) og veldig mye muligheter. Men det kreves litt kunnskaper om html og css for å få ting til å passe inn i et design. For å få "kulere" dvs annerledes skrift og menyer, trengs det CSS & html. Les her CSS nybegynner guide HTML nybegynner guide Lenke til kommentar
N* Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 N*: For all del, så inneholdt eksemplet ditt feil Det skulle vel stått "this.form.passord.value". Og nei, du kan ikke se passordet i source med den metoden du bruker, siden det er filnavnet som inneholder passordet som du redirekter til. Men passordet vil bli synlig i URI feltet til nettleseren når onclick eventen er blitt kjørt. passordet i eksempelet mitt er "passord"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå