Gå til innhold

kan noen hjelpe meg med LOGIN på siden min?!

Anbefalte innlegg

hallo! har nett begynt og lage hjemmeside til clanen min, og jeg vil ha sånn login på siden, men jeg får det ikke til!! er det noen som kan hjelpe meg? lurer også på hvordan jeg setter inn menyeer og kulere skrift!? :D får heller ikke designet til og funke!!! :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

joda:

<form>
<input type="password" size="20" name="passord">
<input type="button" value="Log in" onClick="location.href = this.form.passord.value + 'hei.html';">
</form>

tar deg til passordhei.htm om du skriver riktig.

men du bør selvfølgelig ikke bruke denne. hvem som helst kan finne ut passordet ditt bare ved å trykke "view source" i en nettleser.

Endret av N*
Lenke til kommentar

N*: For all del, så inneholdt eksemplet ditt feil ;) Det skulle vel stått "this.form.passord.value". Og nei, du kan ikke se passordet i source med den metoden du bruker, siden det er filnavnet som inneholder passordet som du redirekter til. Men passordet vil bli synlig i URI feltet til nettleseren når onclick eventen er blitt kjørt.

AEJ: Hvis du vet om serveren, som din nettside er på, er Apache, kan du prøve å bruke htaccess. En grei nettside som lar deg generere passord- og access-fil: http://www.apachefreaks.com/apache-password-wizzard.php

PHP e.l. serverside script er vel en annen måte å passordbeskytte deler av en nettside, men det krever ytterligere kunnskaper om scriptet/generel forståelse for programmering.

Edittypo: tidlig på morran :innocent:

Endret av FuLu
Lenke til kommentar
N*: For all del, så inneholdt eksemplet ditt feil  Det skulle vel stått "this.form.passord.value". Og nei, du kan ikke se passordet i source med den metoden du bruker, siden det er filnavnet som inneholder passordet som du redirekter til. Men passordet vil bli synlig i URI feltet til nettleseren når onclick eventen er blitt kjørt.

passordet i eksempelet mitt er "passord"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...