Gå til innhold

Oppgraderingspakke fra Komplett - problemer!

snesoey

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne oppgraderingspakken fra komplett:

Abit AV8-3rd Eye Mainboard for S939

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz BOXED

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual

Men maskinen vil ikke starte. Kommer en lang pipelyd etterfulgt av fire korte.

Har lest om andre som har problemer, men har ikke funnet noen løsning på problemet mitt.

Noen som hevder det kan ha noe med versjonen på biosen, men Komplett selger vel ikke en "oppgraderingspakke" med komponenter som ikke er kompatible?

Har prøvd koble til/fra annet hardware, men får alltid samme feilmelding.

Noen forslag – ev. erfaringer med denne pakken?

Endret av snesoey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke min første PC.

Har sjekket manualen - står ingenting der. Ett søk på nettet forteller meg at 4 pip kan ha noe med viftetilkoblingen. Men den skal være koblet riktig.

På hovedkortet står det "9d" før maskinen slår seg av. Men den meldingen står heller ikke oppført i manualen.

Endret av snesoey
Lenke til kommentar

Det kan være det same som eg hadde.. at eg ikke hadde noen 3 pins connector kobla i h.kortet... eg fikk 4-5 pipelyder skapre som fy pluss en stemme som sier cpu fan failure... men har disabla det i bios å da går det bra.. kanskje det samme går hos deg?

Skal finne en link til deg eg som sier ka du skal leite etter i bios.. . =)

På mitt hovedkort måtte eg gå inn i bios å forandre på følgende setting..

Boot ---> Boot Settings and config. ----> Halt on

Der forandre du til "no errors"... da skal du slippe all sånn kjip piping.. men selvsagt..du får jo ikkej vite om det er noen error i boot fasen...

Endret av KeEZeR
Lenke til kommentar

hmmm... hos meg kom den pipelyden rett før eg sku trykke på del for å komme inn i bios.. men eg klarte å forsette vanligt da.. var bare irriterende hver gang eg sku restarte :\

Men du kan jo prøve å trykke febrilsk på del å andre sånne typiske bios taster da? hehe =)

Lenke til kommentar
prøv å sett i xp cd'en når du starter opp...skjer det noe da?

Har ingen effect med xp cd'en.. ettersom boot fra cd kommer etter man har mulighet til å komme inn i bios.. så viss han ikkje kommer inn i bios så kan han heller ikkje boote fra cd??

du kan jo resette biosen din da? se om det hjelper? sånn i tilfelle det er noe der som lager kvalme?

Lenke til kommentar
Har prøvd både insert og del - uten hell :ermm:

Resette bisoen har jeg prøvd til det kjedsommelige.

hehe.. nai off skal ikke være lett..

må beklage at eg er litt tanketom akkurat nå... har akkurat vunnet et 24 timers slag motmitt nye hovedkort.. (ASUS A8N deluxe) så er helt utslitt.. Hadde alle tenkelige problemer der og så... :(

Lenke til kommentar

Kommer jo alt ann på hvordan strømforsyning du har, jeg hadde en "400" watt qtec, og den greide ikke og drive: nforce 3 hk, a64 cpu, pci skjermkort, 2 hdds og en dvd brenner. Så om du har en kvalitets strømforsyning, slik som enermax, fortron source osv, så skal det ikke være noe problem. Men hvordan psu har du?

Lenke til kommentar
Har en Chieftec psu (med AMD recommended merke (hadde P4 før)). Har prøvd med kun HK og GK med samme resultat.

Klart jeg kan kjøpe ny psu, men da blir det, med utlegg og venting, ekstra kjipt om det fremdeles ikke skulle fungere.

prøv med å koble ut noen enheter... f.eks alle ide\s-ata tingene untatt os disken.. viss det funker da så er det nok antagligvis psuen som er for svak

Lenke til kommentar

Husk at en vifte må være tilkoblet CPU-fan. Hvis ikke så kan den begynne å hyle og skrike. Det gjorde hovedkortet mitt etter BIOS oppgradering.

Så kan du gå inn i BIOS og skru av at den sjekker om du har CPU-fan tilkobla.

Hvis du derimot allerede har en vifte på CPU-fan, så er det noe annet. :p

Lenke til kommentar
Husk at en vifte må være tilkoblet CPU-fan. Hvis ikke så kan den begynne å hyle og skrike. Det gjorde hovedkortet mitt etter BIOS oppgradering.

Så kan du gå inn i BIOS og skru av at den sjekker om du har CPU-fan tilkobla.

Hvis du derimot allerede har en vifte på CPU-fan, så er det noe annet. :p

Boot ---> Boot Settings and config. ----> Halt on

Der forandre du til "no errors"... da skal du slippe all sånn kjip piping.. men selvsagt..du får jo ikke vite om det er noen error i boot fasen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...