Johnx Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Hei! Har to maskiner med Win xp innlagt, de er koblet sammen via ADSL modem m router funskjon og switch. Skal jo være bare å plugge Win 98 pcen i switcen, men det lyser ikke noe. Og hvis jeg starter explorer å prøver å gå innpå feks. vg.no står det at den ikke får til å kontakte server. Hva som må innstilles i Win 98 for å få internett på den? Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Hvis switchen ikke lyser har du enten disablet nettverkskortet eller ikke lagt inn drivere til nettverkskortet eller er dårlig kabel.. sjekk dette Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg har nylig fått inn en datamaskin som jeg la 98 innpå. Denne har jeg ikke gjort noe spesielt med, uten å laste ned noen sikkerthetsoppdateringer og lignende. Har også satt den opp slik at den mottar ip automastisk, og ikke bruker passord på internetten. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Har også satt den opp slik at den mottar ip automastisk, og ikke bruker passord på internetten. Har også på motta IP automatisk, har to nettverkskort ja. Har prøvd å disable det en, men har ikke fått noe respons. Kabelen er 25m, og noe av den henger ut, men det skal jo ikke være noe problem Er det noen flere innstillinger dere vet om som jeg bør endre på? Irriterende at man på starte pcen på nytt hele tiden med Win 98 Lenke til kommentar
aron Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Off topic... Win 98 er ikke brukbart til noe. Må du bruke det? Det viker bare en gang hvert jubelår. Som oftest er det en evig kabal å få irq (avbruddslinejen) i maskinvaren til å gå opp.. Som jeg sier er ikke WIN98 "plug and play" Men "plug and obay".. Problemet dit høres ut som en kalssisk maskinvarekonflikt. Røsk ut alle kort du ikke trenger. Så leker du DJ med nettverkskortet til det virker. Så tar du det nest viktigste kortet og gjør det samme til begge virker osv.... Til slutt sitter du sikkert med et kort eller 2 som ikke virker idet heletatt. Du kan også sjekke i bios om det er noe innebygget tjafs på hovedkortet som kan disables... Det rareste av alt er at dette forandrer seg etter en formatering. Da er det samme h... igjen.. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Off topic...Win 98 er ikke brukbart til noe. Må du bruke det? Det viker bare en gang hvert jubelår. Som oftest er det en evig kabal å få irq (avbruddslinejen) i maskinvaren til å gå opp.. Som jeg sier er ikke WIN98 "plug and play" Men "plug and obay".. Kanskje fordi Winxp krever(eller bør helst ha) 256\512mb minne ? Kanskje trådstarter også sitter med en like treig maskin som meg, en 200mhz Pentium. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Off topic...Win 98 er ikke brukbart til noe. Må du bruke det? Det viker bare en gang hvert jubelår. Som oftest er det en evig kabal å få irq (avbruddslinejen) i maskinvaren til å gå opp.. Som jeg sier er ikke WIN98 "plug and play" Men "plug and obay".. Kanskje fordi Winxp krever(eller bør helst ha) 256\512mb minne ? Kanskje trådstarter også sitter med en like treig maskin som meg, en 200mhz Pentium. Da vill ejeg brukt Windows 2000 http://www.microsoft.com/windows2000/serve...eqs/default.asp Lenke til kommentar
aron Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 I et slikt tilfelle er det fristende å kjøre NT4.0, om du ikke er avhengig av spill. Det er ikke rare spillene du kan kjøre uansett... NT er bunnstabilt og kjører uten plug and play og det meste må settes opp manuelt men det er verdt det. Den mangler riktig nok noen funksjonalitet i forhold til win98. Bla åpner det nye vinduer i stedet for at de skifter om du skjønnner.. så er de null forhåndsvining av filer osv. Skal du kjøre programer spiller ikke dette noen rolle... Det går 1000 vis av NT servere rundt om kring, ikke uten grunn.. For ikke å glemme Linux da..... Lenke til kommentar
aron Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Da vill ejeg brukt Windows 2000 http://www.microsoft.com/windows2000/serve...eqs/default.asp Lever lykkelig jeg med Win2000 og XP. men kjører P500/680 på Win2k maskina... Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Det er snakk om en Compaq Presario 450Mhz, 256mb ram, Vodoo 4 32mb AGP Takler den XP da? Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Det går fint det... Mange som kjører XP med dårligere specs (Som 300MHz, 128MB RAM osv). Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Mange som kjører XP med dårligere specs (Som 300MHz, 128MB RAM osv). hehehhe jeg er en av dem , funker det . klart ikke noe å spille på men her går den som backup server greit å ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå