MysticoN Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Hello.. er ikke helt sikker på om dette er riktig plass for denne posten.. men jeg prøver meg:p Jeg har levert inn min minidisk hos Elkjøp den 4. nov... har vert innom et par ganger å mast på de.. har enda ikke fått noe klart svar på når jeg får MD'en min tilbake.. Det jeg lurer på her er NÅR jeg kan begynne å kreve "tinger" fra de.. er det ikke noe med at vist de bruker for lang tid så har jeg rett å få et nytt produkt eller et anna produkt jeg har lyst på? kunne tenkt meg en mp3 spiller:p Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Du kunne krevd ting for lenge siden. Om ikke varen blir reparert eller du får en ny vare innen rimelig tid skal du ha en vare du kan låne imens. Innen rimelig tid er vel 2-3 uker, maks. Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Ahhh, aldri kjøp @ elkjop Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Ahhh, aldri kjøp @ elkjop Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 har spurt etter en vare jeg kan låne.. men var IKKE mulighet til det.. men er det noen plass i norsk låv som sier at jeg har KRAV på å få varen reparert innen en viss tid vist ikke har jeg rett på et nytt produkt? vist ja, noen som vet hvordan paragraf det er? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#27 Rimelig tid sier loven, og så lang tid er LANGT forbi rimelig tid. Lenke til kommentar
Thel Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hmm, jeg leverte inn en minidisc til Elkjøp i Tromsø, de sendte den til Sony i Oslo, og jeg fikk den fikset på 12 dager, inkludert postens frakt tid:P Men etter loven har du vel rett på en vare som er like bra som den gamle, vertfall et låneprodukt fram til den er fikset! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Om dette har tatt så lang tid som dette, du ikke har fått låneprodukt eller noe som helst, så vil jeg si du har mulighet til å heve kjøpet. Altså få alle pengene igjen. Dette pga forbrukerkjøpsloven, som gir deg rett til å heve kjøpet om selgeren ikke retter mangelen innen rimelig tid. Rimelig tid er å annse som en måned ifølge diverse tolkninger, men det kan også være andre ting som gjør at det er lov å ta lengre tid. Uansett så er over 2 måneder klart over rimelig tid! Jeg foreslår du skriver et brev til elkjøp, hvor du skriver enkelt og greit at du etter alt dette tullet og i henhold til forbrukerkjøpsloven nå vil heve kjøpet. Ta med deg dette til butikken og lever det til de som jobber med serviceordren din. Husk å være høflig og grei . Merk at dette gjelder kun om du kjøpe produktet etter 1. juni 2002, kjøpte du den før, så er det andre lover som gjelder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå