Gå til innhold

"Big mofo-case"[Sist update=30/01/2005 : 22:11]

Anbefalte innlegg

Update

Ting har begynt å skje etter at jeg fikk meg hullbor.

Klarte jo selvfølgelig å borre et hull feil (det til venstre), men dytter bare inn en vifte der så ordner det seg. Det andre hullet er til kabler fra PSU (500W'eren) og til hk.

Pc%20bilde%2020%20S.jpg

Her er de fire hullene jeg har borret i front for å kjøle harddiskene mine.

Pc%20bilde%2021%20S.jpg

Fronten på kassen som dere sikkert skjønner. På høyre siden er det plass til 2 stk 120mm vifter som skal kjøle radiatoren, venstre er forklart over.

Pc%20bilde%2022%20S.jpg

Pc%20bilde%2023%20S.jpg

Bestemte meg for å kutte litt ned på størrelsen. Det ble rett å slett for stort.

Pc%20bilde%2024%20S.jpg

Samme som over.

Pc%20bilde%2025%20S.jpg

Bilde av den "nye og smale" fronten med viftegriller.

Pc%20bilde%2026%20S.jpg

Første gang jeg har brukt en elektrisk sag dings. Ble ikke så rett og fint, men hvordan det ser ut er ikke så farlig. Funker det så er jeg fornøyd.

Pc%20bilde%2027%20S.jpg

Fikk leke litt til med den elektriske sagen. Nå var det hull til PSU som stod for tur.

Pc%20bilde%2028%20S.jpg

I siden er det borret ut hull til en 120mm vifte.

Pc%20bilde%2029%20S.jpg

Et lite bilde fra siden av kassa.

Pc%20bilde%2030%20S.jpg

Og til slutt et fint lite bilde av mitt "mekke-rom" (garasjen.)

Pc%20bilde%2031%20S.jpg

Det som gjenstår nå er å lage hull til PSU nr 2, kjøpe inn maling (skal jobbe på Maxbo imorgen så tar det nok med derifra) og hjul. Håper på å bli ferdig i løpet av et par uker. Har ikke noe pc å tulle med når jeg bygger :(

Endret av Cloud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig pent er det IKKE ;) Har nesten glipper på ~1cm. Men skal prøve å tette det igjen med et eller annet. Men tror faktisk ikke at det blir såå upraktisk. Masse plass + hjul. Perfekt det :D

Og skal selvfølelig ta det med på tg. Hvis ikke jeg får masse penger av en ukjent beundrer så jeg får kjøpt meg en barebone da. Men har lite tro på det.

Lenke til kommentar
Veldig pent er det IKKE ;) Har nesten glipper på ~1cm. Men skal prøve å tette det igjen med et eller annet. Men tror faktisk ikke at det blir såå upraktisk. Masse plass + hjul. Perfekt det :D

Og skal selvfølelig ta det med på tg. Hvis ikke jeg får masse penger av en ukjent beundrer så jeg får kjøpt meg en barebone da. Men har lite tro på det.

Jeg bygger også kabinett, men av den motsatt grunn :p har chiftec fulltower, og det synes jeg er for stort... så dette blir jo gigantisk i forhold.. skal du bruke det som kaffebord på tg elns? :p

Lenke til kommentar

Update

Har dessverre ikke hatt mulighet til å ta bilder mens jeg har jobbet for min lillesøster dro på teater med digital kameraet. Men fikk knipset et par bilder når hun kom hjem.

Har begynt å sette inn litt deler som vifter, radiator, hk feste og lignende.

Pc%20bilde%2032%20S.jpg

Har fått satt hjul på doningen :D Nå må jeg bare legge på en skive eller to under noen av skruene til det ene hjulet så alle hjulene har kontakt med bakken samtidig.

Pc%20bilde%2033%20S.jpg

Fikk endelig montert hk feste. Slitsomt å sage ut hullet til det :p

Pc%20bilde%2034%20S.jpg

En liten "close up" på rommet til høyre. Nederst, bakerst kan dere se en rund kloss med enda et par klosser oppå der igjen. Dette er fordi at PSU'en ble stående for høyt opp fra bakken så jeg måtte støtte opp fra undersiden.

Har også fått skjært ut hull til PSU nr 2, og skrudd fast platen som den skal stå på.

Pc%20bilde%2035%20S.jpg

Min litt alternative festeløsning på radiatoren og 2 av 120mm viftene. Men det sitter som støpt så jeg klager ikke jeg.

Pc%20bilde%2036%20S.jpg

Imorgen håper jeg på å få kuttet ut topp og side plater, og begynt å lakke. Lei av å sitte uten pc min nå.

Endret av Cloud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...