Cloud Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Har i lengre tid gått å irritert meg over den lille plassen jeg har i mitt AOpen HQ08, så har derfor gått til innkjøp av 2 stk mdf plater (120cm*240cm). Kommer til å lage to rom, et til vannkjøling og harddisker og et til alt annet av hardware. (Tror jeg) Har ikke noe veldig nøyatige mål, finner ut det underveis. Men sånn som det ser ut nå er dem på ca: Bredde ~65 eller 55 Høyde ~58 Dybde ~65 eller 55 Kommer med en litt mer detaljert planlegging snart, skal bare ut å sage ferdig platene. Her har dere noe bilder av hva som skal inn i pc, bilder av selve kabinettet kommer snart. Her kommer jeg til å tilbringe mange timer når kassen er ferdig EDIT: Kommer straks med noen bilder av plater som er kappet. Endret 30. januar 2005 av Cloud Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 nice Fet vannkjøling Hvilke tempraturer får du på cpu? For hvis det er en Hydor L20 pumpe du har der, hadde jeg likens system. Men synes pumpa blir litt for svak i mitt tilfelle Lenke til kommentar
jingt Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Du gjør det motsatte av meg. Jeg skal prøve å få dataen min med vannkjøling så lite som mulig. Lykke til! Lenke til kommentar
"GROGI" Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Ikke rart du har lite plass. er det fem hardisker du har? men lykke til med byggingen Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Mini, mini, mini update Her kommer bilder av platene som jeg har kappet. Bruker en vanlig sag, og en 90 graders "vinkel måler sak" så det blir mye unøyaktighet. Men får vel bare gå over å pusse mye imorgen. Men som dere sikkert ser på bildene under så kommer dette til å bli et STORT kabinett. Dette er en mdf plate. (Var litt større en jeg trodde) Bildet forklarer vel seg selv. Samme her. Her ser dere virkelig størrelsen på kassen. Massivt kabinett. (Dere kan se at jeg tegnet først opp 45x55, men følte at det ble for lite ) Endret 22. januar 2005 av Cloud Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) "GROGI" Stemmer det ja, 5 stk. Men har planer om å gå til innkjøp av 2x250 før tg, og de blir jo fulle en gang de også så planlegger å ha rom for min 4 harddisker i tillegg. illvit Jeg drar en del på lan o.l. også, så har veldig lyst på en barebone. Men får se om pengene strekker til. Raphaug Takk, takk Ifølge den innebygde sensoren i hk ligger cpu temp på ~35-38 grader (idle). NB får jeg ikke målt. Det er bilde av en Hydor l30 pumpe, men har også en l20 pumpe. Tror jeg kobler inn 2 y-ledd så l30 pumpen tar seg av cpu, mens l20 pumpen kan ta NB. Har tenkt å dytte inn endel mer en det som er på bildet. F.eks. 1 ekstra PSU (340W LePont), cd-rom og annet som ligger i skapet. EDIT: Her er vel en ganske komplett liste av hva som skal inn i pc: Lian Li Hovedkortbrett Sunbeam Window Kit, Kvadratisk, Blå (280x280mm) Sunbeam Kald Katode, 30cm, UV/Blacklight (4 stk) Sunbeam Kald Katode Basic Kit (2 stk) bZerk, 500W, Aluminium, Sort LePont 340W PSU Hydor Seltz L20 II vannsirkulasjonspumpe Hydor Seltz L30 II vannsirkulasjonspumpe Danger Den vannblokk, CPU, RBX AMD Danger Den vannblokk, chipset Sunbeam Rheobus, 20Wx4, Rev. 3, Sølv (2 stk) Titan vifte, 136m³/time, 36 dB(A) (4 stk, 2 på hver side av radiatoren) Sunbeam vifte, UV-reaktiv, Blå, 80mm (5 stk) 1 stk raddis fra varmeregistret på en bil (ca 120x240) 1 stk 1/2L Urgeflaske (vanntank) I tilleg til alt dette er det maskinvare: 1 stk hovedkort 5 stk harddisker 2 stk dvd-rom/cd-brenner EDIT2: Begynner å bli "seint", og gidder ikke å gjøre mer idag (pussing). Men kommer nok med en update imorgen. Hvis det er av interesse så ligger alle worklog bildene HER! EDIT3: Søstarn har bursdad idag, så vet ikke hvor mye jeg får gjort. Endret 23. januar 2005 av Cloud Lenke til kommentar
RaidHenrik Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Vel alt ser bra ut hittil ..... Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Dette ser ut til å bli stort. Fysisk stort. Gleder meg til å se mer! Stå på! Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 skjønner t du har liten plass LOL. kommer til å bli bra dette. keep up the good work Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Update Har skrudd sammen noen av platene, og det ser nesten ut som at det blir for stort. Er redd jeg ikke får det gjennom døren. Får vel bare kutte litt på det hvis det er nødvendig. Virkelig gøy å være flink med sagen Er MYE sliping som må til. Her ser dere størrelsen på kabinettet. Må nok gå til innkjøp av noen hjul. Noen som vet om noen med litt kvalitet til en grei pris? Her står mitt gamle kabinett. Litt større Endret 28. januar 2005 av Cloud Lenke til kommentar
MrGame Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 hmm.. mdf plater er jo tunge da, lagde ett kabinett selv engang i den størrelsen med kjøleskap, eneste problemet er at det blir så sinnsykt tungt når du får inn allt. men om det er for stasjonær bruk er det jo greit! Veldig upraktisk om du skal på LAN osv. Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Det der var jo bare sinnsiykt stort!! Håper du får plass på rommet da Lenke til kommentar
expoke Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 nice.. er de platene tykke ? Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 nice.. er de platene tykke ? 12mm mdf plater Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Off-topic: brukte 32mm mdf i noen høyttalere jeg laget. Heavy shit. Kuli prosjekt. Overkill2k. "Big mofo-case" er evig dekkende! Lenke til kommentar
"GROGI" Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 huff, plass takende men plass inni den kassa blir, hvis det var meg så ville jeg ha bygget i høyden. da tar det mindre gulv plass. men det er no meg. skal du bruke deler fra det gamle kabbinetet? ser fint ut, vil ha mer Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 De har mange forskjellige hjul på Biltema, kjøpte noen selv der til mitt eget trekabinett, funker bra de Lenke til kommentar
2r Erik Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 denne stilen likte ej!! ditta blei no berre sinnsykt bra da ! veldi fristandes å lage slik sjøl men trur ikkje ej kjem til å jr det.....skal ikkje herme Keep up the god working! Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) 2r Erik Hyggelig at du tror det blir bra Men om folk "hermer" eller ikke er jeg ikke så redd for. Kan vel ikke akkurat så lett a ta patent på å bygge en firkantet pc kasse andrekr Skal sjekke litt på hjemmesiden dems, håper at jeg finner noen billige der. Takk for tips "GROGI" Japp, japp. Plass tar det. Er mulig at jeg kapper av 10-15 cm på siden. Har laget et eget rom til 2 stk PSU'er og radiator o.l. og har MASSE plass i det andre rommet. Tror ikke jeg bruker noe annet en skinnene til å feste cd-rom/harddisker o.l. fra det gamle kabinettet. Er egentlig ikke noe annet å ta. Endret 24. januar 2005 av Cloud Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå