EirikurV Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Hei Jeg har lagt til et tellescript og et datoscript på min index.htm - side. For å få dette til å virke må jeg vel døpe om siden til index.php? Hvordan skal den siden automatisk lastes når folk slår inn urlen? Takknemlig for hjelp!! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 På min side kommer index.php automatisk opp, trenger ikke noe innstillinger for det mener jeg. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Hvis du sletter index.htm og legger inn index.php skal vel det vel ikke være noe form for problemer. index.htm index.html index.php Går vel for det "samme". Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Hvis dette er på en Apache-server kan du overstyre dette i .htacces med: DirectoryIndex index.php index.html hvasomhelst.123 Da leter den etter de filene, starter med den til venstre og går mot høyre. Hvis den ikke finner noen av dem lister den opp filene i mappen. Hvis du har deaktivert listing av filer og ingen av DirectoryIndex-filene eksisterer får du en forbidden-error. Endret 22. januar 2005 av oro2 Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 oro2: Dette vil i 99% av tilfellene ikke være nødvendig. Støtter serveren PHP, kan han være sikker på at / vil fungere som /index.php , om index.htm/.html ikke er der Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Om du eig serveren kan du også sette at html-filer skal køyrast gjennom PHP, men ser ingen grunn til det. Bruk .php du. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 eXZire: Ja om serveren har en oppegående administartor har de nok lagt til index.php som default et eller annet sted på listen i DirectoryIndex. Jeg ville bare gjøre oppmerksom på at det ikke er nødvendig å slette filer selv om index.html vises i stedet for index.php. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå