gorg Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 har ennå problem med hovedkortet som ikke vil ta to ram brikker(corsair pc3200 c2 kit) noen på forum.abit-usa.com spurte meg om jeg hadde mer enn 24 amps på 12 volt.. jeg har da 20 amps vet noen av dere hva kravet for psu kan være ??? Lenke til kommentar
AndyMcnebb Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 20 amps skal jo være nok det. Vet ikke om du driver med overklokking, men så lenge vi prater om en stock pc med relativt normalt antall komponenter (antall hdd,dvd-brenner,ol.) så holder det. Athlon64 prossesorer er ikke spesielt glad i mer enn en dubbel sided minnebrikker. Siden du har 2stk. 512MB er det best å bruke single sided minnebrikker. Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Athlon64 prossesorer er ikke spesielt glad i mer enn en dubbel sided minnebrikker.Siden du har 2stk. 512MB er det best å bruke single sided minnebrikker. hvor tar du dette fra? jeg leser masse it nyheter og har aldri hørt det før.... (jeg kjører forøverig dobbelsidig minne og amd64..) mvh Musa Lenke til kommentar
AndyMcnebb Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Fra AMD sine egene publikasjoner. Ikke av egene erfaringer. Trodde dette var et kjent problem jeg... Sikkert mange som aldri har opplevd noe problem med dette, men alle kjenner jo til hvor utrolig kresen A64 platformene (S754og939) er på minne. Enkelte hovedkort modeller er jo kompatible, men de er i undertall. Svært viktig å sjekke at minnet er kompatibelt, da sikkert 8 av 10 minnebrikker ikke vil fungere 100% stabilt. Lenke til kommentar
gorg Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 hadde en post på forum.abit-usa.com der moderator spurte om jeg ikke hadde mer enn 24 amp i 12 v har corsair 3200 c2, som står på listen for godkjent ram. men kan verken kjøre dem i dual eller vanlig mode.. kan det være psu som er for svak, har jo sett flere psuer som det står amd64 godkjent, men min er såppas gammel at amd64 bare var i ide stadiet Lenke til kommentar
AndyMcnebb Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Antec Truepower 380W ATX +5v@35A +12v@18A +3.3v@28A Dette er spesifikasjonene på min psu. Hadde vært flott om du kan poste dine spesifikasjoner. De skal stå skrevet på selve psu'en i de fleste tilfeller. Så kanskje man kan se om den er god nok. Lenke til kommentar
gorg Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 5v 36A 12v 20A 3,3v 28A Lenke til kommentar
AndyMcnebb Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Ja. Ikke så værst de spesifikasjonone der. 35A på +5v og 20A på +12v skal nok holde. De Fleste jeg kjenner med A64 har bare 15A på +12v(og 360-400w). Ikke noe problem, men er ikke så glad i overklokking. Et annet problem mange har vært bortig, er dårligere overklokkingsresultater med 2 minnebrikker enn når de bare bruker en. Jeg og venner har hatt mange data problemer, og i den siste tiden virker det som om "ødelagt psu" eller "for svak psu" er det eneste svaret man får. Et lite tips til hva du kan gjøre for å teste om det er psu : Hvis maskina ikke er stabil ved bruk av 2 minnebrikker, så ta ut den ENE minnebrikken, og koble til noe som trekker en del strøm (feks. en 12v H4 lyspære eller noe annet som belaster systemet). Så er det bare å se om maskina er stabil. Tro meg. En minnebrikke trekker ikke allverden med strøm... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå