Gå til innhold

får fps dropp med GF6600GT

bertini

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så du får fps dropp?

Det å her sitte å svare på dette uten å ane hva du får drops i blir svært vanskelig. Det er ingen tvil om at PSU og CPU er de svakeste leddene i pcen din, men du sier også at du ikke fikk disse dropsene du snakker om med ditt gamle 4200kort. Årsaken til dette kan være mange. Jeg vil egentlig anta at årsaken er at det spillet du får fps drops i (Går ut ifra at det er ett spill) er forholdsvis gammelt. Samt at du nå bruker nye drivere. Noe du kanskje ikke gjorde med ditt gamle 4200kort. Nye drivere og gamle spill kan gjerne føre til fps drops.

Har selv opplevd problemer i cs 1.6 etter at jeg gikk over til 6800 fra ett 4200.

Eksperimenter med skjermkort drivere. Vil anbefale omega drivere. De kan du finne på http://www.omegadrivers.net/

Husk at hvis du sier hvor du opplever disse fps droppene dine blir det med en gang my lettere å hjelpe deg!

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Jeg har et lignende problem. Mottok et MSI 6600GT i posten for to dager siden og hadde høye forventninger ut i fra hva jeg hadde lest i ulike tester av 6600GT generelt. Jeg fikk fort en liten støkk, for når jeg kjørte i gang HF2 med alt på high i oppløsning 1024x768 og 0xAA/AF lå jeg på 70-90 FPS, men idet jeg møtte på fiender/gikk inn i detaljerte områder hakket det veldig en liten stund. Ut i fra testene jeg leste før jeg mottok kortet kjørte de på samma innstillinger som meg bare med 4xAA og 8xAF, og med DE innstillingene lå de på 60-80 FPS uten noe som helst problemer. Er mine forventninger helt gale i forhold til resten av systemet mitt? Jeg mistenker ram'en, testmaskina hadde 1024mb ram a bra kvalitet, mens jeg sitter med 512mb Value-S Corsair ram. Når jeg sjekker taskmanager under spilling bruker jeg 490mb+, paging fila er forøvrig på 1,5gb. Eventuelt at CPu'n blir for svak i møte med mange fiender?

Jeg har:

A64 3000+ s. 754

MSI K8N Neo platinum edition

512mb Value-S Corsair ram

MSI 6600gt AGP

350W PSU

Får forøvrig 7498 poeng i 3Dmark03, 3120 i 3Dmark05 og 16187 i 3Dmark 01 SE.

Sliter med ytelsen i Doom 3 og Far Cry også.

Har testet med både 66.93 og MSI sine mod. drivere av Nvidia 71.22, uten noen forbedring. Har reinstalla hk driverne fra MSI, Fast write er disabled.

Håper på oppklarende svar, i håp om å få tyna litt mer ut av min maskin.

Endret av Solav
Lenke til kommentar
Jeg har et lignende problem. Mottok et MSI 6600GT i posten for to dager siden og hadde høye forventninger ut i fra hva jeg hadde lest i ulike tester av 6600GT generelt. Jeg fikk fort en liten støkk, for når jeg kjørte i gang HF2 med alt på high i oppløsning 1024x768 og 0xAA/AF lå jeg på 70-90 FPS, men idet jeg møtte på fiender/gikk inn i detaljerte områder hakket det veldig en liten stund. Ut i fra testene jeg leste før jeg mottok kortet kjørte de på samma innstillinger som meg bare med 4xAA og 8xAF, og med DE innstillingene lå de på 60-80 FPS uten noe som helst problemer. Er mine forventninger helt gale i forhold til resten av systemet mitt? Jeg mistenker ram'en, testmaskina hadde 1024mb ram a bra kvalitet, mens jeg sitter med 512mb Value-S Corsair ram. Når jeg sjekker taskmanager under spilling bruker jeg 490mb+, paging fila er forøvrig på 1,5gb. Eventuelt at CPu'n blir for svak i møte med mange fiender?

Jeg har:

A64 3000+ s. 754

MSI K8N Neo platinum edition

512mb Value-S Corsair ram

MSI 6600gt AGP

350W PSU

Får forøvrig 7498 poeng i 3Dmark03, 3120 i 3Dmark05 og 16187 i 3Dmark 01 SE.

Sliter med ytelsen i Doom 3 og Far Cry også.

Har testet med både 66.93 og MSI sine mod. drivere av Nvidia 71.22, uten noen forbedring. Har reinstalla hk driverne fra MSI, Fast write er disabled.

Håper på oppklarende svar, i håp om å få tyna litt mer ut av min maskin.

Virker som om du er i samme båt som meg.

Abit NF7 V2.0

Xp3200

512mb ram

6800LE moddet og klokket

350W PSU

Får 10500 i 3dmarks 03 med 61.77 driverne fra omega. HL2 stresstesten viser 103FPS.

Mens 3dmark 03 går nesten utelukkende på skjermkortet er HL2 stresstesten veldig cpu avhengig. Jeg går egentlig ut fra at du vil ligge ganske jevnt med meg i HL2 fps til tross for at jeg har litt kraftigere skjermkort og 3000poeng mer i 3dmark03 enn deg.

Tror immidlertid at det ikke er skjermkortet eller cpu som er problemet for noen av oss. Tror jeg har testet det meste av nye drivere og tweaket både det ene og det andre. Har selv kommet til konklusjonen om at det er rammen som er årsaken. Tror 1024mb ram er minimum for å kjøre nye spill med max detaljer.

Skal kjøpe meg mer ram!

Lenke til kommentar

Ja, ser slik ut for meg også. Ville bare lufte problemet mitt før jeg gikk å kjøpte ram, for jeg lever ikke i overflod i min studenttilværelse, slik at hvis problemet ikke skyldtes mangel på ram, ville jeg ha testet ut en mulig annen løsning først.

Hvilken forskjell i 3Dmark utgjør forresten omega driverne i forhold til 66.93 i ditt system OterOter, hvis du har testa ut det? Hos meg fikk jeg ca 200 mer poeng i 3Dmark 05 ved bruk av 71.22 istedet for 66.93, men 50 poeng mindre ved 03. Har ikke testet omegadriverne.

Endret av Solav
Lenke til kommentar
Ja, ser slik ut for meg også. Ville bare lufte problemet mitt før jeg gikk å kjøpte ram, for jeg lever ikke i overflod i min studenttilværelse, slik at hvis problemet ikke skyldtes mangel på ram, ville jeg ha testet ut en mulig annen løsning først.

Hvilken forskjell i 3Dmark utgjør forresten omega driverne i forhold til 66.93 i ditt system OterOter, hvis du har testa ut det? Hos meg fikk jeg ca 200 mer poeng i 3Dmark 05 ved bruk av 71.22 istedet for 66.93, men 50 poeng mindre ved 03. Har ikke testet omegadriverne.

Har ikke sammenlignet driverne i 03. Vet bare at jeg får best fps i HL2 med omega driverne. Regner med nye drivere gir best i 3dmark.

Lenke til kommentar
Når jeg hadde Northwood 2GHz @ 2,6 GHz, hadde jeg 67 FPS på stresstesten på CS:S.

Jeg oppgraderte til AMD 3400+, og hadde 140FPS!

Med samme skjermkort, selvfølgelig  ;)

Kan du legge ut ein link til "ditt" kort ;)

Her er kortet jeg har.

Kjører forresten på 1024x768, og alle instillingene på default.

Endret av ylox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...