NightKeeper Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Scenes er virkelig et knallalbum. Jeg har hørt Images and Words, Awake, nevnte Scenes, ToT og Octavarium. Home og Through Her Eyes er fantastiske låter fra albumet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Through Her Eyes er fantastisk. Home likeså. Alle låtene er utrolig tøffe, men Finally Free er den beste. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Hos meg har alltid Six Degrees of Inner Turbulence vært på topp. Det første DT-albumet jeg hørte. Awake, Scenes From a Memory og Octavarium er også veldig gode. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 'Images and Words' kan bli litt kjedelig. 'Awake' har mer futt og fart. 'Scenes from a Memory' og 'Six Degrees of Inner Turbulence' vekker majestetiske følelser inni meg. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Train of thoughse er vel det albumet som jeg liker best Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Stemmer for Awake (Lie er utrolig bra), og Scenes from New York. Ja live-plata. Versjonene av Scenes-låtene der er faktisk bedre enn de på orginalskiva, syns jeg. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Før like eg Images And Words best, men har gått over til Six Degrees Of Inncer Turbulence. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Før like eg Images And Words best, men har gått over til Six Degrees Of Inncer Turbulence. 6752220[/snapback] Har alltid syns images & words har noen gode enkeltlåter, men aldri vært favoritt.. Den er for oppstykket, liksom som at de bare spilte inn låtene de hadde på den tida. Mens de senere platene er skikkelig gjennomtenkt, med samme gjennomgangstema i tekstene og musikken. Jeg elsker å oppdage ting som at Six Degrees starter i samme key som outroen på Scenes from a memory. Endret 27. august 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Det kan nevnes at det var ganske lenge sidan, då eg hadde høyrt lite av Dream Theater, i dag havner som sagt Six Degrees på første og Scenes From A Memory på andre. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Scenes var det albummet som fikk meg til å høre på DT, men etterhvert virker det som Awake har tatt førsteplassen, her i huset ihvertfall . Jeg elsker å oppdage ting som at Six Degrees starter i samme key som outroen på Scenes from a memory. 6752260[/snapback] Håhå, da vil du elske denne siden . Endret 27. august 2006 av Seian Lenke til kommentar
Swome Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Scenes From A Memory, uten tvil! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Da jeg var ung og dum hørte jeg også masse på DT. Images and Words står som den beste skiva deres i mine øyne, men spør du meg er A Change of Seasons det feteste gutta har laget, så hvis det kan kalles et album velger jeg det. Liquid Tension Experiment-skivene overgår alle DT-albumene, og siden det nesten er samme gjengen som står bak dem, bør de også nevnes. Endret 28. august 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Awake er et soleklart førstevalg. Mange av de beste DT-sangene finner man på det albumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå