panima Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Hej Igen På opfordring herfra købte jeg en Canon EF 85mm 1.8. og linsen fungere nøjagtig som i sagde godt og lysstærkt. I dag var jeg til DM i Spring/rytme og tog 136 billeder. MEN på de 126 er det publikum der er i focus og ikke den lille gymnast - Kan i Hjælpe for i morgen er det vigtigt , der skal min datteren nemlig på. Hvordan kommer gymnasten i focus i stedet for publikum????? Endret 5. februar 2005 av panima Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Legg ut et eksempel du, så er det lettere å se hva som kan være feil... Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Det er kameraet som velger fokuspunktet og ikke objektivet. hvilket kamera har du? Sjekk bruksanvisningen til kameraet om hvordan du velger forskjellige typer fokus. Lenke til kommentar
panima Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Ok mit kamera er et canon 300 d (nyt) og her et billede ---- ikke grine -- højt. og dette er en af dem jeg har gemt resten ER slettet. OBS iso 800 lukketid 2000 Endret 22. januar 2005 av panima Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Det som sikkert har skjedd her er at du har fokusert på publikumet istedenfor gymnasten. Her må du bruke følgefokus og følge gymnasten hele tiden.. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Mitt tips vil være at du velger at kamera skal bruke sentrert fokuspunkt og ikke at kamera selv velger fokus. Lenke til kommentar
panima Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 se det med følgefocus har jeg hørt om før -skal jeg trykket halvt ned på knappen, når jeg starter eller først, når jeg ønsker billedet taget - vil nemlig forsøge i morgen. d. 23./01-05 - Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Slå autofocus fra og brug manuel, som du så sætter til passende afstand inden billederne tages. Lenke til kommentar
panima Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 ja det med mf og af havde jeg overhovedet ikke tænkt på - vil prøve det også tusind tak Lenke til kommentar
panima Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) TUSIND TAK FOR HJÆLPEN - helt godt er det ikke endnu, men jeg føler at jeg er på vej takket været hjælpen herfra. Sådan endte det denne gang med følgefocus på bane og manuel focus på trampolin Nu må jeg lærer noget om fotoredigering... obs De øvrige billeder er stort set taget med fuji finepix S5000 Se resultatet her Endret 5. februar 2005 av panima Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå