wonderwoman Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Er det noen som har erfaringer med dette kortet? Har lest noen tester som er veldig positive. Så hvidt jeg kan se har det alt man kan begjære (Det eneste det mangler er PCIx1, trenger man det i disse dager?) Så langt er dette kortet min favoritt. Har kikket litt på ASUS sine SLI kort men ble litt skremt av tråden på dette forumet. Er det noen andre 939 kort jeg bør vurdere til min nye PC? Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg skal bestille et slikt kort iafall. I morgen er dagen ( : Lenke til kommentar
wonderwoman Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg skal bestille et slikt kort iafall. I morgen er dagen ( : Blir nok det på meg også, kanskje allerede på mandag :!: Lenke til kommentar
Belzbub Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Har et kort liggende i esken sammen med et MSI GeForce 6800 256MB DDR PCI-E, Swiftech MCX6400-V CPU-Kjøler og en AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz. MEN..... kjøpte meg også en Bzerk PSU men den har ATX20 og HK`et har ATX24... Bestilt meg OCZ Powerstream 520w men får den ikke før mandag eller tirsdag..... Hadde gledet meg til en ny PC i helga men... Endret 22. januar 2005 av Belzbub Lenke til kommentar
wonderwoman Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Oj!! Kabinettet jeg hadde tenkt til å bestille har også bare 20 pins psu Får ta en ny titt på kabinett og psu, 20 til 24 pins konverterere er nok ikke noe å satse på Lenke til kommentar
KeEZeR Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Oj!! Kabinettet jeg hadde tenkt til å bestille har også bare 20 pins psu Får ta en ny titt på kabinett og psu, 20 til 24 pins konverterere er nok ikke noe å satse på man trenger ikke ha 24 pins psu... man kan bare koble kabelen i de 20 øverste pinnene så går det som ei kula... personlig så kjøpte eg faktisk en 20 til 24 pins overgang å den funker og veldig bra,... =) så dere trenge rikke gå på jakt etter ny psu med 24 pins atx... enten voergang eller bare bruk de 20 øverste hullene.. så går det bra =) Lenke til kommentar
wonderwoman Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Oj!! Kabinettet jeg hadde tenkt til å bestille har også bare 20 pins psu Får ta en ny titt på kabinett og psu, 20 til 24 pins konverterere er nok ikke noe å satse på man trenger ikke ha 24 pins psu... man kan bare koble kabelen i de 20 øverste pinnene så går det som ei kula... personlig så kjøpte eg faktisk en 20 til 24 pins overgang å den funker og veldig bra,... =) så dere trenge rikke gå på jakt etter ny psu med 24 pins atx... enten voergang eller bare bruk de 20 øverste hullene.. så går det bra =) Det høres aldeles deilig ut! Hadde tenkt til å bestille et Arctic Cooling Silentium2 Miditower. Såvidt jeg kunne se hadde det en veldig bra psu også (omenn bare 20pin)! Hvis jeg kan bruke dette slipper jeg å sprenge budsjettet mitt :!: Samtidig blir jeg litt nervøs av av denne teksten hos msi: MSI Reminds You... • These two connectors (JPWR1 & JPWR2) connect to the ATX power supply and have to work together to ensure stable operation of the mainboard. • Power supply of 450 watts (and above) is highly recommeded for system stability. • For ATX 12V power connection, it should be greater than 18A. • For this model, you must use the power supply that with a -5V pin supply. Lenke til kommentar
KeEZeR Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 kjøp på med 20 pin eller med en overgang du... sku det ikkje funke så får du bare klabbe tte meg ellerno... men regner emd at det funker hos deg siden det funker hos meg... Psu'er med "krav" er ikkje så mye å satse på sånn generelt vil eg tro? men ka vet vel eg.... kjører selv en 520w hiper psu Lenke til kommentar
wonderwoman Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 kjøp på med 20 pin eller med en overgang du... sku det ikkje funke så får du bare klabbe tte meg ellerno... men regner emd at det funker hos deg siden det funker hos meg... Psu'er med "krav" er ikkje så mye å satse på sånn generelt vil eg tro? men ka vet vel eg.... kjører selv en 520w hiper psu Jeg skal ikke dytte allverden inn i det kabinettet, klarer meg med et pcie skjermkort, dvd-brenner, floppy og to hardisker (1 sata & 1 ide) Klarer denne psu'en å drive det? Lenke til kommentar
Obi-Wan Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Dette hovedkortet er en smule merkelig, det støtter atx 2.0 ved å ha 24 pinner. men det krever også en -5v pin som såvidt jeg har fått med meg ikke er på atx 2.0. Så bruker man atx 2.0 får man ufattelig lav lyd, bruker man atx 1.3 så fyller man ikke alle 24 pinnen (vet ikke om det er noe negativ side med dette), men for å være på den sikre siden så må man ha atx 1.3 med et 20->34 converter. Dette er jo ganske latterlig siden nforce 4 liksom skal støtte atx 2.0 Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 PSU har jo 450W i peak, da... Uansett skal du ikke ha noen problemer med PSU, hvorfor skulle ditt nforce4 hk trekke 100W mer enn mitt nforce3 hk??(MSI NEO2) Lenke til kommentar
oscamend Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hei til dere: Jeg fortsetter med dette kortet men med noe annet som jeg stuser litt på. Hvis dere som har kortet tar en titt på bildet som følger med i esken med forkalringene på hvor alt ligger og skal kobles til og sammenligner med selve kortet så ser dere at bilde og kort er ikke like. Bl.a. finnes det en rekke til med "Front Panel Connectors" som jeg ikke vet hva skal de brukes til. I tillegg er det en Pin ved siden av PCI slottene som jeg heller ikke vet hva den er til, kanskje koble CD'n??), vet ikke. Jeg er også frustrert over at bilde fra MSI viser til av kortet til både infrarød og Blutooth skal være med. Vi får se om komplett bl. andre kan være behjelpelige med å skaffe oss som har kjøpt dette kortet det som mangler i esken. Enige?? Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Kortet er bestilt. LUV <3 Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hei til dere:Jeg fortsetter med dette kortet men med noe annet som jeg stuser litt på. Hvis dere som har kortet tar en titt på bildet som følger med i esken med forkalringene på hvor alt ligger og skal kobles til og sammenligner med selve kortet så ser dere at bilde og kort er ikke like. Bl.a. finnes det en rekke til med "Front Panel Connectors" som jeg ikke vet hva skal de brukes til. I tillegg er det en Pin ved siden av PCI slottene som jeg heller ikke vet hva den er til, kanskje koble CD'n??), vet ikke. Jeg er også frustrert over at bilde fra MSI viser til av kortet til både infrarød og Blutooth skal være med. Vi får se om komplett bl. andre kan være behjelpelige med å skaffe oss som har kjøpt dette kortet det som mangler i esken. Enige?? Dersom de reklamerer med det på komplett, er det bare rett og rimelig at dere får det.... Hvis ikke, er det allikevel verdt å prøve... De ekstra sakene ved PCI-slottene er ikke PCI-ekspress-standard, vel?? Hva heter de ekstra front connectors-ene?? (Noen heter JAUD, andre JUSB1 og 2, etc., hva står det på kortet ved den ekstra raden???) Lenke til kommentar
oscamend Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 De heter: USB Connectors, og de ande IEEE 1394 Connectors uten at jeg vet helt sikkert hvordan de kobles. I tillegg er det to grønne "dingser" ved siden av Audio Connector, hva brukes de til? Også en D-Bracket Connector til.....??? Takk for hjelpa Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 De heter: USB Connectors, og de ande IEEE 1394 Connectors uten at jeg vet helt sikkert hvordan de kobles. I tillegg er det to grønne "dingser" ved siden av Audio Connector, hva brukes de til?Også en D-Bracket Connector til.....??? Takk for hjelpa Det er hvis kabinettet ditt har uttak for USB, firewire og audio/headset, da skal ledningene fra frontpanelet festes i de kontaktene på HK. D-bracket er et diagnose-panel som festes i et ledig hull på baksiden av kabinettet med grønne og røde LED's hvor du kan lese av fargekombinasjonene hva som eventuelt er galt i POST'en eller oppstarten, mener det sitter en USB-kontakt på bracket'en også. Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Til dere som har kortet: Går det å bruke 20 pins psu eller må man ha 24 pins? Bygde pc til en venn med dette hovedkortet. Det hadde 24 pins kontakt, men funka helt fint med 20 pins kontakt. Lenke til kommentar
oscamend Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg kjøpte en overgang fra 20 til 24 pins, men etter det jeg har lest rundt omkring, så går det an å bruke 20 inn på 24, bare pass på at du fester de riktige pinspå HK. Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 PS: Til alle som skal kjøpe MSI K8N Diamond må man ha en PSU som støtter -5v for å få lyd! Ellers et RÅTT kort Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) MSI Reminds You...• These two connectors (JPWR1 & JPWR2) connect to the ATX power supply and have to work together to ensure stable operation of the mainboard. • Power supply of 450 watts (and above) is highly recommeded for system stability. • For ATX 12V power connection, it should be greater than 18A. • For this model, you must use the power supply that with a -5V pin supply. Jeg har bare en 360w chieftec psu og ikke en krone mer penger. Vil det funke? En sånn en. Har den -5V pin supply? Endret 23. januar 2005 av J0ppe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå