Freeky2k Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Tenkte eg skulle montere kjøleribber på rambrikkene på ett X800XT PE kort. Spørsmålet er da om eg kan bruke artic silver 5 som lim, siden den termiske limen de har kan være ganske så problematisk når det gjelder å få i fra hverandre det en har limt. Bruker no Artic Silver 3 på cpu'en og der hender det at den henger så fast i kjøleren at den blir dradd rett opp av socketen.. så da burde det jo gå fint å lime noen små kjøleribber på skjermkortet..? Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Ja, det er null problem Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Kansje jeg skal bruke det til å lime kjøler på southbridge og div andre plasser da Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Kansje jeg skal bruke det til å lime kjøler på southbridge og div andre plasser da er det nødvendig med kjøler på sb ? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Eh, tenker du på vanlig AS5 kjølepasta eller AS termisk lim? Har du kun kjølepasta kommer det til å dette av temmelig fort, tro meg. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Det var kjølepastaen eg snakket om...viss du sier at det detter av så.. Men Artic Silver sin lim, hvordan er det å ta fra hverandre det en har limt senere? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Det går fint an å blande! AS5 pasta i seg selv vil ikke sitte fast, den "herder" ikke. Ellers funker det bra med artic aluminia lim også, men du kan blande. Da oppnår du to ting; det blir lettere å ta av og du får bedre kjøleevne. Kan hende du må ha artic silver lim sammen med artic silver pasta Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Ja, blande AS5 og Alumina duger, bare ikke ha i for mye AS5, da sitter ikke limet skikkelig. Kjøper du limfjerner er det ikke noe problem å få løst heller. Eller så kan du putte det i en fryser et par timer. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 pass også på at når du tar kjøleribbe av CPU/NB, så vri istedet for å dra, så slipper du problemet med at du kanskje kan nappe CPU/NB i filler tror ikke CPU har veldig godt av å bli nappet ut av socketen Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Men da blir det lim da...noen som kan anbefale noen kjøleribber som kan sitte på ett x800xt kort? Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Kansje jeg skal bruke det til å lime kjøler på southbridge og div andre plasser da er det nødvendig med kjøler på sb ? Er vel ikke nødvendig, men jeg liker at alt i pcen er kaldt! og den er litt varm Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Er BGA Ram Freezer noe å lime på kortet mitt? evt andre kjøleribber. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå